
Πανευρωπαϊκό πλαφόν στην τιμή του φυσικού αερίου επιζητά η Γαλλία, προκειμένου τα μέλη της Ένωσης να βρίσκονται σε καλύτερη θέση να διαπραγματευτούν με τους παραγωγούς, όμως κάποια κράτη μέλη δεν συμφωνούν. Την αποκάλυψη έκανε ο Γάλλος υπουργός Οικονομικών Μπρουνό Λεμέρ.
O Γάλλος υπουργός μιλώντας στη Βουλή αποκάλυψε πως η γαλλική προεδρία της Ε.Ε. έχει καταθέσει πρόταση προς τους εταίρους για μια κοινή γραμμή στην επιβολή ανώτατου ορίου στις τιμές του φυσικού αερίου, ώστε οι χώρες να βρίσκονται σε καλύτερη διαπραγματευτική θέση απέναντι σε εταιρείες προμηθειών όπως η ρωσική Gazprom και η αλγερική Sonatrach. Όμως, παραδέχτηκε πως υπάρχουν ενστάσεις από κάποιες χώρες, χωρίς να τις κατονομάζει.
Πάντως, η Ελλάδα είναι ανάμεσα στις χώρες που είναι θετική στην πρόταση, έχοντας προτείνει και η ίδια πλαφόν στις τιμές φυσικού αερίου στην Ε.Ε. Μάλιστα, εν όψει και της επικείμενης συνόδου κορυφής φαίνεται πως δημιουργείται ένα μέτωπο των κρατών του νότου υπέρ του συγκεκριμένου ζητήματος, με τη συμμετοχή επίσης Ιταλίας, Ισπανίας και Πορτογαλίας, όπως φάνηκε και από τις δηλώσεις του κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, μετά την ολοκλήρωση της συνάντησης της τετραμερούς.
«Πρόκειται για μια παρέμβαση στην αγορά που προκαλεί νευρικότητα σε κάποιους από τους Ευρωπαίους εταίρους μας, αλλά είναι μια πρόταση που κάνουμε με τον πρόεδρο (Μακρόν), ώστε να βάλουμε ένα ταβάνι στις τιμές φυσικού αερίου σε ευρωπαϊκό επίπεδο» σχολίασε.
Αντιμέτωπες με την ενεργειακή κρίση που πιέζει επιχειρήσεις και νοικοκυριά, οι περισσότερες χώρες της περιοχής έχουν δρομολογήσει έκτακτα μέτρα στήριξης.
Η ίδια η Γαλλία «πάγωσε» τις εγχώριες τιμές φυσικού αερίου με το κράτος να αναλαμβάνει να καλύψει την διαφορά προς τις γαλλικές εταιρείες φυσικού αερίου. Ένα μέτρο που εκτιμάται πως θα κοστίσει φέτος στα ταμεία 6,4 δισ. ευρώ.
Συνολικό το πακέτο των μέτρων και των επιδοτήσεων για την στήριξη νοικοκυριών και επιχειρήσεων από την ενεργειακή κρίση, συμπεριλαμβανόμενης της επιδότησης μιας έκπτωσης 0,15 λεπτά ανά λίτρο στην τιμή της βενζίνης για όλους τους οδηγούς, θα κοστίσει 22 δισ. ευρώ.


Latest News

Ο πυρετός του χρυσού στην Κίνα - Οι μικροεπενδυτές και οι προειδοποιήσεις των αρχών
Γιατί οι Κινέοι δανείζονται ή βάζουν τις αποταμιεύσεις τους στον χρυσό

Η μεγάλη επιστροφή του σαουδάραβα κολλητού του Μασκ - Η ταραχώδης ζωή του Αλουαλίντ μπιν Ταλάλ
Ο φανταχτερός Σαουδάραβας δισεκατομμυριούχος επενδυτής Αλουαλίντ επιστρέφει στο προσκήνιο, ενθαρρυμένος από την επιστροφή του Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο.

Το Πεκίνο εξετάζει εξαιρέσεις στους δασμούς 125% - Ποια προϊόντα αφορούν
Η Κίνα εξετάζει τώρα εξαιρέσεις από τους δασμούς, στο πνεύμα των αντίστοιχων πρόσφατων αμερικανικών ανακοινώσεων

Goldman: Η Κίνα μπορεί να εξαιρέσει το αιθάνιο και το υγραέριο από υψηλούς δασμούς
Η σημαντική εξάρτηση της κινεζικής βιομηχανίας πλαστικών από τις αμερικανικές εισροές βάζει σε σκέψεις το Πεκίνο, σύμφωνα με τους αναλυτές της Goldman

Ο Τραμπ διαψεύδει... τη διάψευση του Πεκίνου - «Σε εξέλιξη συνομιλίες με την Κίνα»
O αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ υποστηρίζει το ακριβώς αντίθετο από αυτό που λέει το Πεκίνο

Ο κινέζος χειριστής ρομποταξί Pony.ai εξετάζει IPO σε άλλα χρηματιστήρια
Λιγότερο από έξι μήνες μετά την IPO της Νέας Υόρκης, οι αυξανόμενοι φόβοι διαγραφής από ΗΠΑ ωθούν την Pony.ai σε αναζήτηση εναλλακτικής IPO

ΕΚΤ: Οι τράπεζες υποτιμούν τις απώλειες δανείων του τομέα αυτοκινήτων
Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ένας από τους τομείς στους οποίους «οι προβλέψεις των τραπεζών δεν φαίνεται να αντικατοπτρίζουν επαρκώς τους καθοδικούς κινδύνους

Ο Τραμπ βάζει στο μικροσκόπιο την χρηματοδότηση πανεπιστημίων από το εξωτερικό
Νέο εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ απειλεί να περικόψει ομοσπονδιακά χρήματα από τα σχολεία που δεν συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις αποκάλυψης ξένων χρηματοδοτήσεων

Η Boeing απειλεί να σταματήσει να κατασκευάζει αεροσκάφη για την Κίνα
Ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας επισκιάζει τα καλύτερα από τα αναμενόμενα οικονομικά αποτελέσματα της Boeing

Άνοδος της μετοχής της Alphabet λόγω της αύξησης των εσόδων το α' τρίμηνο
Η Alphabet είχε έσοδα 90,23 δισ. δολάρια έναντι προβλέψεων για έσοδα 89,12 δισ. δολαρίων, ενώ τα κέρδη ανά μετοχή ανήλθαν στα 2,81 δολάρια έναντι εκτιμήσεων για 2,01 δολάρια