Στην παρουσίαση μιας νέας σημαντικής ευρωπαϊκής νομοθεσίας που θα διέπει τον τρόπο λειτουργίας των Big Tech και των πλατφόρμων των μέσων κοινωνικής δικτύωσης θα προχωρήσει την Παρασκευή η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Times. Το νέο πλαίσιο θα υποχρεώνει τις πλατφόρμες να κινούνται πιο επιθετικά στο μπλοκάρισμα παράνομου περιεχόμενου.
Οι Big Tech έχουν γίνει «πολύ μεγάλες για να νοιάζονται» σχολίασε ο Επίτροπος εσωτερικής αγοράς Τιερί Μπρετόν, εξηγώντας πως αυτό πλέον θα αλλάξει.
Το νομοσχέδιο του Digital Services Act θέτει για πρώτη φορά σαφείς κανόνες για το πώς οι Big Tech θα υποχρεούνται να προστατεύουν τους online χρήστες τους. Θα έρθει δε, να προστεθεί στη δρομολόγηση, τον περασμένο μήνα, της νομοθεσίας του Digital Markets Act, που έρχεται να προωθήσει την μεγαλύτερη μεταρρύθμιση του πλαισίου λειτουργίας των μεγάλων τεχνολογικών ομίλων, εδώ και πάνω από δύο δεκαετίες.
Υπό την ομπρέλα του DSA, τεχνικές χειραγώγησης που οδηγούν το κοινό να αποκτά άθελα του πρόσβαση, χωρίς να το επιθυμεί, σε συγκεκριμένο περιεχόμενο θα απαγορευτεί. Αντιστοίχως θα απαγορευτεί η αμφιλεγόμενη πρακτική της στοχοποίησης χρηστών με βάση τα προσωπικά τους δεδομένα, την θρησκεία τους, το φύλλο τους και τις σεξουαλικές τους προτιμήσεις.
Ο DSA θα επιτρέψει στους χρήστες «να αισθάνονται πιο ασφαλείς online, να μπορούν να αγοράζουν προϊόντα και να εκφράζονται με μεγαλύτερη ασφάλεια» σχολίασε χαρακτηριστικά η αντιπρόεδρος της Κομισιόν και υπεύθυνη για θέματα digital πολιτικής, Μαργκρέτε Βεστάγκερ.
Επιπλέον μέτρα για τα παιδιά
Το νέο πλαίσιο θα οριζει ειδικά νέες δικλείδες ασφαλείας για τα παιδιά, με τις online πλατφόρμες που είναι πιο δημοφιλείς στις νεότερες γενιές, όπως το TikTok και το YouTube να υποχρεώνονται να εξηγούν τους όρους και τις προϋποθέσεις χρήσης τους με πολύ μεγαλύτερη ευκρίνεια. Επίσης, οι πλατφόρμες, όπως το Facebook, δεν θα επιτρέπεται να απευθύνουν διαφημίσεις προς τους ανήλικους.
«Ο DSA θα δείξει πως οι online πλατφόρμες δεν μπορούν να κάνουν ότι θέλουν και πως δεν μπορούν να θέτουν μονομερώς τους όρους για το τι μπορούν και δεν μπορούν να δουν οι χρήστες» σχολίασε, μιλώντας στους FT, Ευρωπαίος αξιωματούχος που εργάστηκε για την προετοιμασία της νέας νομοθεσίας.
Η νομοθεσία θα εισαγάγει και έναν μηχανισμό έκτακτης ανάγκης, μέσα από τον οποίο οι πλατφόρμες θα είναι υποχρεωμένες να δημοσιοποιούν τα βήματα που λαμβάνουν για να πατάξουν φαινόμενα παραπληροφόρησης και προπαγάνδας. Η αντιμετώπιση του συγκεκριμένου προβλήματος έγινε πιο έντονη από ποτέ μετά από όσα συνέβησαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας, με την διασπορά ψευδών ειδήσεων για τον κορωνοϊό και τα εμβόλια, ενώ είναι ορατό το τελευταίο διάστημα και με τον πόλεμο στην Ουκρανία.
Το νέο πλαίσιο θα καλύπτει και τις μηχανές αναζήτησης, όπως η Google, που θα καλούνται να υπολογίζουν και να διαχειρίζονται το ρίσκο, όταν οι χρήστες τους βρεθούν να διασπείρουν παραπλανητικές πληροφορίες.
Τσουχτερός λογαριασμός και πρόστιμα
Οι μικρομεσαίες πλατφόρμες πιθανότατα θα λάβουν μια χρονική περίοδο χάριτος πριν συμμορφωθούν πλήρως με τους νέους κανόνες, όμως οι μεγάλες εταιρείες του κλάδου όπως η Google και η Amazon θα πρέπει να εφαρμόσουν τους νέους κανόνες άμεσα, με το που θα επικυρωθεί η νομοθεσία.
Σε κάθε περίπτωση, οι ίδιες οι Big Tech θα είναι αυτές που θα κληθούν να πληρώσουν τον λογαριασμό για τις νέες εποπτικές χρεώσεις, ενώ βέβαια θα αντιμετωπίζουν πολύ υψηλά πρόστιμα αν «πιαστούν» να έχουν παραβιάσει τους κανόνες.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες των FT, οι κορυφαίες πλατφόρμες που αριθμούν τουλάχιστον 45 εκατ. χρήστες, θα επιβαρυνθούν ετησίως με έναν λογαριασμό της τάξεως των 20 έως 30 εκατ. δολαρίων. Τα δε, πρόστιμα που θα αντιμετωπίζουν σε περίπτωση παραβίασης των κανονισμών θα φτάνουν έως το 6% του ετήσιου παγκόσμιου τζίρου τους.
Πάντως, η παρουσίαση της νομοθεσίας από την Κομισιόν αποτελεί μόλις το πρώτο βήμα, καθώς η διαδικασία επικύρωσης στην Ευρωβουλή θα είναι δύσκολη. Κάποιοι βουλευτές, κυρίως από τους Πράσινους, έχουν ήδη ζητήσει ακόμη πιο αυστηρό πλαίσιο για την προστασία των ιδιωτικών δεδομένων, αντιθέτως μέλη των Φιλελευθέρων ανησυχούν πως κάποια μέτρα μπορεί να θεωρηθούν εχθρικά προς την επιχειρηματικότητα και τους κανόνες της ελεύθερης αγοράς.
Latest News
Η Apple φέρνει το ChatGPT στα iPhone και τα Mac - To Siri αποκτά AI
To chatbot τεχνητής νοημοσύνης θα ενεργοποιείται όταν ο χρήστης κάνει ερωτήσεις που το ίδιο το Siri δεν μπορεί να απαντήσει.
Θεοδωρόπουλος για AI: Αυτές είναι οι 4 ανησυχίες των επιχειρήσεων
Ο πρόεδρος του ΣΕΒ, Σπύρος Θεοδωρόπουλος, μίλησε στο AI Connect της Google για τις ανησυχίες των ελληνικών επιχειρήσεων γύρω από τη χρήση της AI
Η Google φέρνει στα ελληνικά σχολεία το “Experience AI”
Η Google και το Raspberry Pi Foundation παρέχουν χρηματοδοτική στήριξη και ενδυνάμωση σε εκπαιδευτικούς και μαθητές για ένα μέλλον καθοδηγούμενο από την Τεχνητή Νοημοσύνη
Σχέδιο απαγόρευσης των social media σε παιδιά κάτω των 15 ετών και στην Ελλάδα; - Τι εξετάζεται
Προωθούνται αυστηροί περιορισμοί στην πρόσβαση των παιδιών κάτω των 15 ετών στα social media
Πώς θα χτιστεί ο «Φάρος» του ελληνικού AI - Ο ρόλος του Υπερταμείου
Το έργο για τον «Φάρο» συνδέεται με την κατασκευή του εθνικού υπερυπολογιστή «Δαίδαλου» - Θα δημιουργηθεί θυγατρική που θα αναλάβει τη διαχείρισή του
Αποκαλυπτήρια για το «αλάνθαστο» κβαντικό μικροτσίπ της Google
Σε άρθρο που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Nature, η Google είπε ότι βρήκε έναν τρόπο να συνδυάζει τα Qubits του τσιπ Willow, έτσι ώστε τα ποσοστά σφαλμάτων να μειώνονται καθώς αυξάνεται ο αριθμός των Qubits
Δημιουργείται στην Ελλάδα το AI factory «Pharos» - Το μήνυμα Μητσοτάκη
«Η Ελλάδα μία από τις επτά χώρες της ΕΕ που θα δημιουργηθούν «εργοστάσια» τεχνητής νοημοσύνης τόνισε ο πρωθυπουργός
Πόση τεχνητή νοημοσύνη χρησιμοποιούν οι Έλληνες - Τι δείχνει έρευνα της Focus Bari
Στην έρευνα της Focus Bari αναλύονται οι ευκαιρίες, οι κίνδυνοι αλλά και οι μεγάλες προσδοκίες
Αυτές είναι οι χώρες με τα μεγαλύτερα ποσοστά online απάτης - Η θέση της Ελλάδας
Η έρευνα βασίζεται σε ένα σύνολο δεδομένων που περιλαμβάνει πάνω από 30.000 γνωστές απατηλές οντότητες, αναλύοντας τα μοτίβα αναζήτησης της Google σε περιεχόμενο της BrokerChooser σε 56 γλώσσες
Τι είναι η αβοκέτα... και οι υπόλοιπες κορυφαίες αναζητήσεις στην Google των Ελλήνων
Στις πιο δημοφιλείς αναζητήσεις των Ελλήνων στη μηχανή αναζήτησης της Google περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων πρόσωπα μέχρι αθλήματα των Ολυμπιακών Αγώνων