
Από τον Ιούλιο ξεκινά η πρώτη φάση επαναλειτουργίας της Διώρυγα της Κορίνθου, το πλέον εμβληματικό έργο της νεότερης Ελλάδας.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της εταιρείας (Α.Ε.ΔΙ.Κ) η επαναλειτουργία θα δώσει νέα αναπτυξιακή πνοή που θα αποφέρει προοπτικά, σημαντικά οφέλη στην τοπική κοινωνία και την εθνική οικονομία. Ενδεικτικά της νέας εποχής είναι οι αναβαθμισμένες υπηρεσίες στους πελάτες της μέσα από την παράλληλη έναρξη- από τον Ιούλιο- του νέου δυναμικού portal και των e-commerce υπηρεσιών της εταιρείας.
Επιπλέον, δημιουργείται νέα κουλτούρα πελατειακής φροντίδας μέσω Internet και παρέχεται υψηλού επιπέδου εξατομικευμένες υπηρεσίες όπως η online αναγγελία (άφιξης/διέλευσης) και το online ticketing.

Η Α.Ε.ΔΙ.Κ, προχώρησε στην απόκτηση του νέου Ρυμουλκού «ΒΕΡΓΙΝΑ» εντός του πρώτου τετραμήνου του 2022, και ακολούθως προχώρησε στην άμεση ενσωμάτωση του στον υπάρχοντα στόλο που διαθέτει. Το Ρυμουλκό είναι νεότερης Ναυπήγησης και Τεχνολογίας και ενισχύει το στόχο της εταιρείας για την παροχή αξιόπιστων υπηρεσιών. Δίνει τη δυνατότητα στους συνεργάτες της ΑΕΔΙΚ να το χρησιμοποιούν για τη ρυμούλκηση κατά τη διέλευση της Διώρυγας, όπως επίσης και για τη ρυμούλκηση και συνδρομή στους χειρισμούς ασφαλούς πρόσδεσης εμπορικών πλοίων στους Λιμένες Κορίνθου, Κιάτου, Θίσβης, Καλαμακίου και Σουσακίου.
Παράλληλα, στα έργα αναβάθμισης, τα οποία ξεκινούν άμεσα, εντάσσεται η περίφραξη κατά μήκος της Διώρυγας (εντός του 2022), αλλά και η εκκίνηση της πεζοδρόμησης μιας έκτασης 3,5 χιλιομέτρων, με την υποστήριξη της Περιφέρειας Πελοποννήσου. Τα έργα αυτά θα αλλάξουν συνολικά τη μορφή της περιοχής, θα την αναβαθμίσουν περαιτέρω αισθητικά και θα επιτρέψουν την ασφαλή πρόσβαση στους επισκέπτες.
Η πρώτη φάση των έργων ολοκληρώνεται, επιτρέποντας την επανεκκίνηση των διελεύσεων της Διώρυγας από τον Ιούλιο. Από το φθινόπωρο η Διώρυγα θα διακόψει για ολιγόμηνο διάστημα τη λειτουργία της, καθώς την περίοδο εκείνη η διέλευση των πλοίων είναι πολύ περιορισμένη, οπότε και θα ξεκινήσει η δεύτερη φάση του έργου. Στόχος είναι να ολοκληρωθεί η θωράκισή της έναντι των κατολισθήσεων με τη σταθεροποίηση των πρανών.
Το στόχο αυτό υπηρετεί επικουρικά και η μελέτη βιωσιμότητας (feasibility study) για όλο το μήκος της Διώρυγας, στην οποία προχώρησε το Υπερταμείο, προκειμένου να εξεταστεί ποια επιπλέον έργα μπορεί να χρειαστεί να γίνουν για τη σωστή συντήρηση του σημαντικού αυτού μνημείου.
Όπως τονίζεται, στόχος του Υπερταμείου είναι και η περαιτέρω στοχευμένη αξιοποίηση της περιοχής. Για το λόγο αυτό έχει εκπονηθεί αναπτυξιακό σχέδιο με τις ενδεδειγμένες εμπορικές χρήσεις, οι οποίες θα αναδείξουν την περιοχή και θα ωφελήσουν τους ανθρώπους της.
Αξίζει να σημειωθεί ότι, οι διελεύσεις πλοίων στη Διώρυγα της Κορίνθου σε περίοδο κανονικότητας (έτος 2019) ανήλθαν σε 11.417 (σημειώνοντας αύξηση +7,5%), ενώ το 55% αυτών σχετίζεται με την τουριστική δραστηριότητα, γεγονός που καταδεικνύει τη σημασία και τη δυναμική του έργου, μετά το πέρας των έργων αποκατάστασης, για την ευρύτερη περιοχή. Το κανάλι το χρησιμοποιούν όλων των ειδών τα πλοία, από μικρά τουριστικά, μέχρι μεγάλα εμπορικά, κρουαζιερόπλοια και γκαζάδικα. Ειδικά για τα κρουαζιερόπλοια ο διάπλους από τη διώρυγα αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες εμπειρίες του ταξιδιού.
Η Διώρυγα
Η Διώρυγα της Κορίνθου αποτελεί σημαντικό διεθνή κόμβο θαλάσσιων συγκοινωνιών, καθώς είναι η συντομότερη και ασφαλέστερη θαλάσσια οδός για πλοία ερχόμενα από λιμάνια του Ιονίου, της Αδριατικής, της νότιας Ιταλίας, αλλά και για τα πλοία που περνούν από τον πορθμό της Μεσσήνης με κατεύθυνση λιμάνια της ανατολικής Μεσογείου και της Μαύρης Θάλασσας και αντίστροφα.
Ενδεικτικά, η απόσταση από την Πάτρα έως τον Πειραιά, μέσω της Διώρυγας, είναι 100 ναυτικά μίλια, ενώ με τη Διώρυγα κλειστή ένα σκάφος είναι υποχρεωμένο να κάνει τον περίπλου της Πελοποννήσου και να διανύσει 295 ναυτικά μίλια.
Το έργο της αποκατάστασης της Διώρυγας περιλαμβάνει:
- Εκσκαφές σε μήκος 1 χλμ. για τη σταθεροποίηση των υφισταμένων πρανών.
- Τον καθαρισμό της Διώρυγας από προϊόντα καταπτώσεων και συντρίμματα λιθεπένδυσης της αρχικής κατασκευής.
- Την κατασκευή πασσαλότοιχου για την εξασφάλιση της προστασίας του ποδός του πρανούς της Διώρυγας.
- Την κατασκευή μέτρων ενίσχυσης της θεμελίωσης του νοτίου ακροβάθρου της γέφυρας των αγωγών μεταφοράς λυμάτων.
- Την κατασκευή όλων των έργων διευθέτησης και απορροής των επιφανειακών υδάτων.


Latest News

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών