Στα εφετινά Ποσειδώνια, ερχόμαστε με αέρα επαναφοράς, τονίζει η Μαρία Δεληγιάννη, γενική διευθύντρια της CLIA για την Ανατολική Μεσόγειο. Οπως λέει χαρακτηριστικά: {ΑΡΧ}
«Μετά από 2 χρόνια θαλασσοταραχής, επανακάμπτουμε. Η κρίση μας κλόνισε, αλλά δεν μας λύγισε. Επιβιώσαμε μέσα από στενές συνεργασίες και συντονισμό δράσεων γιατί πάνω απ’ όλα είμαστε “κοινότητα”. Και η ανθεκτικότητα που επέδειξε η κοινότητά μας μάς φέρνει σήμερα εδώ, στα Ποσειδώνια 2022, στο προαύλιο της ολικής μας επαναφοράς που αναμένεται το 2023».
Η κυρία Δεληγιάννη θεωρεί πως το 2022 είναι μία κομβική χρονιά για τον κλάδο της κρουαζιέρας. «Σχεδόν το 100% της παγκόσμιας επιβατικής χωρητικότητας των μελών της Διεθνούς Ενωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA) προβλέπεται να είναι σε λειτουργία έως τα τέλη του Ιουλίου. Παράλληλα, ο όγκος των επιβατών θα ανακάμψει και θα ξεπεράσει τα επίπεδα του 2019 έως το τέλος του 2023, ενώ εκτιμάται ότι θα ξεπεράσουμε τα προ πανδημίας επίπεδα κατά 12% έως το τέλος του 2026». Επισημαίνει χαρακτηριστικά ότι η κρουαζιέρα παραμένει ένας μοναδικός τρόπος να ανακαλύψεις τον κόσμο. «Η υπευθυνότητα με την οποία πραγματοποιήθηκε η επανέναρξη του κλάδου υπήρξε πρότυπο για άλλους κλάδους ενώ κράτησε αμείωτο το ενδιαφέρον των ταξιδιωτών. Σχεδόν το 80% των επιβατών κρουαζιέρας λένε ότι θα κάνουν ξανά κρουαζιέρα – το ίδιο ποσοστό με πριν από την πανδημία». Για την Ελλάδα αναφέρει πως μέσα από την κρίση γεννήθηκε μία ευκαιρία: «Η χώρα στήριξε την επανεκκίνηση του κλάδου εν μέσω πανδημίας και δημιούργησε προοπτικές ενίσχυσης της θέσης της στον χάρτη της κρουαζιέρας. Με συνεισφορά στην εθνική οικονομία που αγγίζει το 1 δισ. ευρώ και πάνω από 16.500 επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο, η κρουαζιέρα έχει πλέον στην Ελλάδα τη φωνή που της αξίζει και εν μέσω πανδημίας αναγνωρίστηκε η σημασία της».
Οι επισκέψεις
Και συνεχίζει λέγοντας: «Το 2021 οι εταιρείες κρουαζιέρας έφτασαν το 50% των επισκέψεων κρουαζιεροπλοίων στην Ελλάδα συγκριτικά με το 2019, με τη λειτουργία 30 πλοίων μελών της CLIA στα ελληνικά νερά, η πλειοψηφία των οποίων έκανε home port σε ελληνικά λιμάνια. Το 2022 τα σημάδια είναι ακόμα πιο θετικά και δείχνουν επιστροφή κοντά στα επίπεδα του 2019. Σχεδόν 90 πλοία μελών της CLIA είναι προγραμματισμένα να λειτουργήσουν εφέτος στη χώρα, φτάνοντας κοντά σε νούμερο τα 97 πλοία που λειτούργησαν στην Ελλάδα το 2019. Επίσης, εφέτος οι κρουαζιέρες στην Ελλάδα ξεκίνησαν ήδη από τον Μάρτιο, τον μήνα που παραδοσιακά εκκινεί η σεζόν στη χώρα. Τα θαλάσσια σύνορα με την Τουρκία είναι και πάλι ανοιχτά και επίσης τα ταξίδια αναμένεται να συνεχιστούν και τον χειμώνα, καθώς ήδη υπάρχουν εταιρείες που έχουν ανακοινώσει θεματικές “χριστουγεννιάτικες” και χειμερινές κρουαζιέρες το πρώτο τρίμηνο του 2023».
Η κρουαζιέρα αλλάζει στην Ελλάδα σύμφωνα με την κυρία Δεληγιάννη καθώς οι τουρίστες που επιλέγουν την κρουαζιέρα ως το μέσο για να ανακαλύψουν τη χώρα μας έχουν πλέον δυνατότητα να επισκεφθούν και νέους προορισμούς.
«Πέρα από τον Πειραιά/Αθήνα, τη Μύκονο, τη Σαντορίνη, το Ηράκλειο, την Κέρκυρα, τη Ρόδο και το Κατάκολο, νέοι προορισμοί αναδεικνύονται, όπως η Θεσσαλονίκη, αυξάνοντας τη δυναμική της Βόρειας Ελλάδας και δημιουργώντας ένα νέο επιβατικό κοινό κρουαζιέρας, από τα Βαλκάνια και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη». Οι προοπτικές στον τομέα της κρουαζιέρας δείχνουν ευοίωνες όχι μόνο για την Ελλάδα αλλά και γενικότερα για την ευρύτερη περιοχή. «Για ολόκληρη την περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου η προοπτική είναι πλέον ιδιαίτερα θετική. Η Τουρκία παραμένει σταθερά ψηλά στις προτιμήσεις των εταιρειών, ενώ το Ισραήλ αναμένεται να μπει πιο δυναμικά στον χάρτη της κρουαζιέρας, όπως και η Κύπρος και η Αίγυπτος. Εξάλλου, η περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου δίνει μία μοναδική ευκαιρία πολυπολιτισμικής εμπειρίας στους επιβάτες κρουαζιέρας, με χώρες τόσο κοντινές αλλά και τόσο διαφορετικές μεταξύ τους».
To περιβάλλον
Η προστασία του περιβάλλοντος παραμένει ψηλά στην ατζέντα της παγκόσμιας βιομηχανίας της κρουαζιέρας. Σύμφωνα με την κυρία Δεληγιάννη: «Την ίδια ώρα, καθώς η κρουαζιέρα ανακάμπτει, στην Παγκόσμια Εκθεση της κρουαζιέρας στο Μαϊάμι τον Απρίλιο ανακοινώσαμε σημαντικές δεσμεύσεις για την περιβαλλοντική βιωσιμότητα, οι οποίες θα δώσουν ώθηση στην καινοτομία για ένα πιο ενεργειακά αποδοτικό μέλλον. Ο κλάδος ενεργεί ήδη για το μέλλον και οι εταιρείες κρουαζιέρας μειώνουν το αποτύπωμα άνθρακα των πλοίων τους, τόσο όταν βρίσκονται ελλιμενισμένα όσο και εν πλω επενδύοντας σε προηγμένες περιβαλλοντικές τεχνολογίες, καθώς επίσης συνεργάζονται με πόλεις και λιμενικές αρχές για τη βιώσιμη διαχείριση των προορισμών κρουαζιέρας. Αυτός είναι υπεύθυνος τουρισμός στην πράξη».
Τα εφετινά Ποσειδώνια αποτελούν αφορμή να ξαναβρεθούν στον ίδιο χώρο οι άνθρωποι της κρουαζιέρας και να συζητηθεί το σήμερα και το αύριο του κλάδου. Οπως σημειώνει χαρακτηριστικά η γενική διευθύντρια της CLIA για την Ανατολική Μεσόγειο, «μέσα σε αυτή την κομβική συγκυρία, η εφετινή Εκθεση Ποσειδώνια είναι μία εξαιρετική ευκαιρία να βρεθούμε και πάλι μαζί με φίλους και συνεργάτες και να συζητήσουμε για όλα τα θέματα της ναυτιλίας συνολικά. Καταφέραμε να ξεπεράσουμε ανυπέρβλητες προκλήσεις και έχουμε μπροστά μας ένα μέλλον πιο λαμπρό από ποτέ, καθοδηγούμενο από πνεύμα συνεργασίας και καινοτομίας».
Latest News
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι
Η Χριστίνα Μαργέλου στους κορυφαίους τραπεζίτες της ναυτιλίας το 2024
Η διάκριση αντανακλά την ισχυρή παρουσία της Eurobank και του συνόλου του ελληνικού τραπεζικού κλάδου, στην ναυτιλιακή χρηματοδότηση