
Τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μπορούν να μειώσουν την κατανάλωση καυσίμου και τις συνακόλουθες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 14% ανά ταξίδι, σύμφωνα με μια νέα μελέτη.
Η μελέτη, που βασίζεται στο σχέδιο Green Voyage 2050 (ένα έργο συνεργασίας μεταξύ της κυβέρνησης της Νορβηγίας και του IMO που ξεκίνησε τον Μάιο του 2019 με στόχο την απανθρακοποίηση της ναυτιλιακής βιομηχανίας), επικεντρώνεται στην εφαρμογή της έννοιας έγκαιρης άφιξης (Just In Time Arrival).
Η έγκαιρη άφιξη (JIT) επιτρέπει στα πλοία να βελτιστοποιούν την ταχύτητα κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, ώστε να φτάσουν στο λιμάνι όταν υπάρχουν διαθέσιμες υπηρεσίες ελλιμενισμού.
Ειδικότερα, η μελέτη δείχνει ότι τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μπορούν να μειώσουν την κατανάλωση καυσίμου και τις συνακόλουθες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 14% ανά ταξίδι χρησιμοποιώντας την έγκαιρη άφιξη.
Το Just In Time Arrival είναι ένα σημαντικό εργαλείο που μπορεί να συμβάλει στο να επιτύχει ένα πλοίο τον απαιτούμενο δείκτη έντασης άνθρακα (CII) και τη σχετική βαθμολογία, σύμφωνα με το μέτρο μείωσης των Εκποµπών Αερίων του Θερµοκηπίου (GHG) από τα Πλοία του ΙΜΟ, το οποίο θα τεθεί σε ισχύ αργότερα φέτος.
Σύμφωνα με τη μελέτη, που πραγματοποιήθηκε από τη MarineTraffic και την EERA, διερευνάται η παγκόσμια εφαρμογή της έγκαιρης άφιξης στον τομέα των Containerships. Χρησιμοποιώντας δεδομένα από το Αυτόματο Σύστημα Αναγνωρίσεως (AIS), κατά το 2019 (προ πανδημίας), ο αντίκτυπος έγκαιρης άφιξης στην κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων εκτιμήθηκε βελτιστοποιώντας όλα τα ταξίδια σε τρία σενάρια:
- Σε όλο το ταξίδι,
- Τις τελευταίες 24 ώρες και
- Τις τελευταίες 12 ώρες.
Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι ενώ η βελτιστοποίηση της ταχύτητας σε όλη τη διάρκεια ενός ταξιδιού προσφέρει τη μεγαλύτερη ευκαιρία εξοικονόμησης (εμφανίζοντας μέση εξοικονόμηση καυσίμου ανά ταξίδι 14,16%), υπήρχαν οφέλη σε όλα τα σενάρια με εξοικονόμηση 5,90% (σενάριο 24 ωρών) και 4,23% (σενάριο 12 ωρών), αντίστοιχα. Αυτό δείχνει ότι η έγκαιρη άφιξη κατά τις τελευταίες 12 ώρες ενός ταξιδιού μπορεί ήδη να συμβάλει σημαντικά στην εξοικονόμηση καυσίμων και μείωση εκπομπών ρύπων.
«Στην καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής, η παγκόσμια ναυτιλία έχει ένα απότομο βουνό να σκαρφαλώσει και πρέπει να τραβήξουμε όλους τους μοχλούς για να επιτύχουμε σύμφωνα με τη Συμφωνία του Παρισιού» ανέφερε ο Andreas M. van der Wurff, Διευθυντής Βελτιστοποίησης Λιμένος στην A.P. Moller-Maersk.
«Είμαστε ενθουσιασμένοι που θα παραδώσουμε αυτή τη μελέτη στον ΙΜΟ. Το JIT μπορεί να συμβάλει σημαντικά στη μείωση των εκπομπών ρύπων. Έχουμε αποδείξει ότι τα μισά οφέλη μπορούν να επιτευχθούν βελτιστοποιώντας λιγότερο από το 10% ενός ταξιδίου. Είμαι περήφανος για την ανάλυση που διεξήγαγε η ομάδα δεδομένων της MarineTraffic σε συνεργασία με την EERA», πρόσθεσε ο Αργύρης Στασινάκης, Executive Partner της εταιρείας.


Latest News

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες