
Στην υπογραφή του νομοσχεδίου για τη βελτίωση της εποπτείας των θαλάσσιων μεταφορών, προχώρησε ο Αμερικανός πρόεδρος Τζο Μπάιντεν, τονίζοντας πως θα βοηθήσει στον περιορισμό του πληθωρισμού και θα μειώσει τις εκκρεμότητες των εξαγωγών.
Το νομοσχέδιο πέρασε νωρίτερα αυτή την εβδομάδα από τη Βουλή των Αντιπροσώπων με ψήφους 369 υπέρ και μόλις 42 κατά.
Σε δηλώσεις του ο Αμερικανός πρόεδρος υποσχέθηκε να «χτυπήσει» τους μεταφορείς των οποίων οι αυξήσεις τιμών έχουν πλήξει τις αμερικανικές οικογένειες. «Το νομοσχέδιο θα βοηθήσει να αρχίσουμε να μειώνουμε τα έξοδα μεταφορών», πρόσθεσε.
Ενίσχυση της FMC
Ο νέος νόμος θα ενισχύσει την Ομοσπονδιακή Ναυτιλιακή Επιτροπή (FMC), την υπηρεσία των ΗΠΑ που επιβλέπει την ποντοπόρο ναυτιλία και θα αυξήσει τη διαφάνεια του κλάδου.
Επιπλέον, θα επιτρέπει στην FMC να ελέγχει τις επιχειρηματικές πρακτικές των εταιρειών, να εφαρμόζει μέτρα επιβολής και να ζητά τη «συνολική χωρητικότητα εισαγωγών/εξαγωγών» κάθε τρίμηνο. Επίσης θα απαγορεύει στους μεταφορείς να μειώνουν αδικαιολόγητα τις ευκαιρίες για εξαγωγές των ΗΠΑ σύμφωνα με νέους κανόνες που θα καθοριστούν.
Το Παγκόσμιο Συμβούλιο Ναυτιλίας δήλωσε ότι θα συνεργαστεί με την FMC για να εφαρμόσει το νομοσχέδιο «με τρόπο που θα ελαχιστοποιήσει την αναστάτωση στην εφοδιαστική αλυσίδα». Ωστόσο, πρόσθεσε πως «οι μεταφορείς θα συνεχίσουν να μετακινούν ποσότητες ρεκόρ φορτίου και έχουν επενδύσει πολλά στα logistics, γι’ αυτό και οι ΗΠΑ θα πρέπει να αναλάβουν την ίδια δέσμευση και να επενδύσουν στις υποδομές».
Σημείο προόδου
Σύμφωνα με τον Λευκό Οίκο, ο νέος νόμος «αποτελεί σημείο προόδου, μειώνοντας το κόστος για τα νοικοκυριά και διασφαλίζοντας δίκαιη μεταχείριση για τις αμερικανικές επιχειρήσεις, συμπεριλαμβανομένων των αγροτών και των κτηνοτρόφων».
Πέρα από το νομοσχέδιο για την ναυτιλία, οι Δημοκρατικοί πιέζουν επίσης για λήψη μέτρων για τη μείωση των τιμών των συνταγογραφούμενων φαρμάκων.
Αξίζει να σημειωθεί πως οι εισαγωγές εμπορευματοκιβωτίων στα μεγάλα λιμάνια της χώρας αναμένεται να καταγράψουν ρεκόρ τον Ιούνιο, καθώς οι πωλητές λιανικής επιδιώκουν να καλύψουν τη ζήτηση των καταναλωτών και να προστατευθούν από καθυστερήσεις στα λιμάνια της Δυτικής Ακτής, ανέφερε σε δήλωση την περασμένη εβδομάδα η Εθνική Ομοσπονδία Λιανικών Πωλήσεων.


Latest News

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες