
Δεν επιβεβαιώθηκαν οι αισιόδοξες προβλέψεις και εκτιμήσεις για σημαντική αύξηση της ροής ξένων τουριστών προς την Αθήνα, το πρώτο πεντάμηνο του 2022. Σύφωνα με όσα υποστηρίζει η Ένωση Ξενοδόχων Αθηνών Αττικής Αργοσαρωνικού (ΕΞΑΑΑ) το πρώτο πεντάμηνο “έκλεισε” για τα ξενοδοχεία με πτώση της τάξης του -26.8% στην Πληρότητα, με πτώση -25.8% στο Έσοδο ανά Διαθέσιμο Δωμάτιο (RevPar) και μόνο η Μέση Τιμή Δωματίου παρουσίασε μικρή θετική μεταβολή (κατά 1.4%) έναντι του αντίστοιχου πενταμήνου του 2019.
Διαβάστε επίσης: Οικονόμου: Το ελληνικό τουριστικό προϊόν αποδεικνύει τη δυναμική του
Διαβάστε επίσης: Κικίλιας: Ξεπέρασε τα επίπεδα του 2019 η τουριστική κίνηση

Ειδικά ο Μάϊος, πάντως φαίνεται ότι κατέγραψε μια σημαντική βελτίωση και κατάφερε να “κλείσει” σημαντικά την “ψαλίδα” μεταξύ των αποτελεσμάτων του 2019 και του 2022 στους δείκτες που εξετάζονται, βελτίωσε ελαφρά τη Μέση Τιμή Δωματίου (ADR) και έδωσε 82.1% μέση πληρότητα στα ξενοδοχεία της Αθήνας (που όμως υπολείπεται κατά -6.9% έναντι του 2019). Η συνολική, ωστόσο, απόδοση 5μηνου, όπως διαπιστώνουμε και στον επισυναπτόμενο πίνακα, παρέμεινε πολύ χαμηλότερη από την αντίστοιχη του 2019.
Διαβάστε επίσης: «Εκατομμύρια Βρετανοί και φέτος στην Ελλάδα»
Χαμηλότερα από τους ανταγωνιστές
Επιπρόσθετα, και αυτό αξίζει να μας προβληματίσει, τονίζει η ΕΞΑΑΑ, από τα στοιχεία των πόλεων-ανταγωνιστών της Αθήνας, σε επίπεδο 5μήνου προκύπτει πως την ίδια περίοδο, Ιανουαρίου – Μαΐου 2022, πόλεις όπως η Βαρκελώνη, η Μαδρίτη, η Κωνσταντινούπολη, η Ρώμη, το Παρίσι, το Λονδίνο, η Βιέννη, το Μόναχο, κατέγραψαν σαφώς υψηλότερα επίπεδα πληρότητας και απέκτησαν παράλληλα μια εντυπωσιακή ώθηση στις τιμές τους, την οποία η Αθήνα παρακολουθεί εξ αποστάσεως. Για παράδειγμα το Παρίσι έφτασε πληρότητα 61.9% και ADR € 249.47, η Ρώμη πέτυχε πληρότητα 54% και ADR € 165,97 αντίστοιχα, η Βαρκελώνη 61,4% και ADR €136,32, η Μαδρίτη 60,2% και ADR €122,58, η Κωνσταντινούπολη πληρότητα 66,8% και ADR € 104,98 σε σύγκριση με την Αθήνα που είχε πληρότητα 52,6% και ADR € 98,07.
Αυτό που αξίζει την ιδιαίτερη προσοχή μας στον συγκεκριμένο πίνακα είναι σαφώς οι εντυπωσιακές διαφορές που παρατηρούνται στην ποσοστιαία αύξηση της μέσης τιμής δωματίου (ADR) των πόλεων ανταγωνιστών της Αθήνας το 2022, σε σύγκριση με το 2021: Η αύξηση ADR που πέτυχαν οι ανταγωνίστριες πόλεις φέτος στο πρώτο 5μηνο, κυμάνθηκε το λιγότερο από 36.6% (Βιέννη) και 39.2% (Κωνσταντινούπολη) έως και 119% (Λονδίνο), σε αντίθεση με την Αθήνα όπου η αύξηση της μέσης τιμής δωματίου παρουσίασε οριακή μεταβολή της τάξης του 12.6%.
Ελπίδες για καλύτερες επιδόσεις τους επόμενους μήνες
H ΕΞΑΑΑ επισημαίνει πως από την πλευρά της έχει κατ’ επανάληψη σταθεί επίμονα στις αιτίες που διαμορφώνουν τα συγκεκριμένα αποτελέσματα στους τουριστικούς δείκτες της Αθήνας. «Ελπίζουμε σε καλύτερες επιδόσεις κατά τους επόμενους μήνες, διότι αναμένεται δύσκολος και πολύ ακριβός για όλους χειμώνας, για τον οποίο θα χρειαστεί να θωρακιστούμε εγκαίρως, ιδιαίτερα τα ξενοδοχεία 12μηνης/ συνεχούς λειτουργίας, τα οποία δεν έχουν την δυνατότητα να αδρανοποιηθούν για ένα ικανό χρονικό διάστημα – κάτι το οποίο σαφώς περιορίζει τρέχοντα λειτουργικά έξοδα και υποχρεώσεις.
Καθώς επίσης δεν είναι εφικτό να προβλεφθεί ποιες ισορροπίες θα διατηρηθούν, ποιες θα διαταραχθούν εκ νέου, αλλά και ποιες νέες ανάγκες θα προκύψουν, η μόνη οδός που μπορούμε να προτείνουμε, είναι αυτή της διαφύλαξης της ποιότητας της προσφοράς του προορισμού -με ό,τι αυτό συνεπάγεται ή απαιτεί- και της ενίσχυσης της ζήτησης».


Latest News
![Accor: Η βιωσιμότητα «κλειδί» για την ανάπτυξη και ανθεκτικότητα του ελληνικού τουρισμού [έρευνα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/thumbnail-600x400.jpg)
Accor: Η βιωσιμότητα «κλειδί» για την ανάπτυξη και ανθεκτικότητα του ελληνικού τουρισμού [έρευνα]
Το White Paper “Sustainable Expansion of Greek Tourism” που δημοσίευσε πρόσφατα η Accor αποτυπώνει τη δέσμευσή της στη βιώσιμη φιλοξενία

Σην Ιβηρική το brand Super 8 της Wyndham - Η συμφωνία με τη Soliteight
Η Wyndham και η Soliteight βάζουν το brand Super 8 σε Ισπανία και Πορτογαλία με 40 νέα ξενοδοχεία σε διάστημα 10 ετών

Ποιοι προορισμοί κέρδισαν τους Έλληνες το Πάσχα - Το κόστος μετακίνησης
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Ferryscanne για τις εξορμήσεις το Πάσχα

Ανοίγει νέα ξενοδοχεία σε Αθηνα και Μάνη ο όμιλος Radisson - Η συνεργασία με την Fais Group
Την επέκταση της παρουσίας του στην Ελλάδα δρομολογεί ο όμιλος Radisson - Οι συνεργασίες σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς

Παράνομη εγκύκλιος της ΑΑΔΕ για τη φορολόγηση του Airbnb - Η απόφαση του ΣτΕ
Το θέμα παραπέμφθηκε προς οριστική κρίση στην Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας.

Αύξηση μόλις 0,5% στις ταξιδιωτικές εισπράξεις το πρώτο δίμηνο του 2025 - Άνοδος 3,5% στους τουρίστες
Τι δείχνουν τα στοιχεία της ΤτΕ για τις χώρες προέλευσης των τουριστών - Η μεγάλη άνοδος των Αμερικάνων και οι μηδενικές εισπράξεις από Ρώσους τον Φεβρουάριο - Πάνω από 1,5 εκατ. οι ξένοι τουρίστες

Πόρτο Χέλι και Ερμιόνη ο νέος προορισμός τριών πολυτελών διεθνών αλυσίδων
Τα σχέδια επέκτασης στην ελληνική αγορά με πολυτελή ξενοδοχεία των Waldorf Astoria της Hilton, Six Sences της IHG Group και Four Seasons
![Ξενοδοχεία: Μεγάλο το ενδιαφέρον για επενδύσεις στην Ελλάδα – Η θέση της Αθήνας [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/Athens-hotels-600x399.jpg)
«Μαγνήτης» επενδύσεων η Ελλάδα στα ξενοδοχεία - Στο top 10 η Αθήνα [γραφήματα]
Η Αθήνα μπήκε στη δεκάδα των ελκυστικών πόλεων και η Ελλάδα διατηρεί την πέμπτη θέση στην Ευρώπη

Οι top χώρες προέλευσης των περισσότερων ξένων ταξιδιωτών στην Ελλάδα
Η θερινή τουριστική περίοδος διαγράφεται θετικά για την Ελλάδα, με τα διαθέσιμα στοιχεία να επιβεβαιώνουν τη συνεχιζόμενη ανάπτυξη του κλάδου

Δεν κόβουν το ταξίδι στην Ελλάδα οι Αμερικανοί
Παρά το δυσμενές οικονομικό κλίμα και τις αμφιλεγόμενες αποφάσεις της κυβέρνησης Τραμπ θα έρθουν και αυτό το καλοκαίρι