«Ο χρόνος τελειώνει», προειδοποίησε η SAS τα συνδικάτα των πιλότων λίγο πριν ξεκινήσουν αργά τη Δευτέρα οι διαπραγματεύσεις με απώτερο στόχο τον τερματισμό της απεργίας δύο εβδομάδων, για την οποία η σκανδιναβική αεροπορική εταιρεία ισχυρίζεται ότι απειλεί την ύπαρξή της.
Πράγματι, αργά σήμερα το βράδυ, η αεροπορική εταιρεία και τα συνδικάτα των πιλότων κατέληξαν σε συμφωνία για τους μισθούς και την υπογραφή νέας συλλογικής σύμβασης, τερματίζοντας την απεργία που έχει καθηλώσει τα αεροπλάνα της SAS και έχει ακυρώσει εκατοντάδες πτήσεις, προκαλώντας αβεβαιότητα για το μέλλον της εταιρείας.
Η πλειοψηφία των πιλότων της SAS στη Σουηδία, τη Δανία και τη Νορβηγία σταμάτησαν να εργάζονται από τις 4 Ιουλίου σε μια απεργία που κόστισε για την εταιρεία μεταξύ 94 και 123 εκατομμυρίων δολαρίων την ημέρα.
«Εχουμε συμφωνία»
«Αυτό που ακούω από την αίθουσα διαπραγματεύσεων είναι ότι έχουμε μια συμφωνία», είπε στο Reuters εκπρόσωπος της Dansk Metal, ενός από τα συνδικάτα που εκπροσωπούν πιλότους της SAS, προσθέτοντας ότι η συμφωνία δεν έχει ακόμη οριστικοποιηθεί.
«Εχουμε μια συμφωνία, τώρα μόλις έχουμε τις τελευταίες υπογραφές», δήλωσε ο πρόεδρος της SAS Κάρστεν Ντίλινγκ στην σουηδική επιχειρηματική εφημερίδα Dagens Industri.
Ένας άλλος επικεφαλής του συνδικάτου, ο Γιαν Σκόγκβανγκ, περιέγραψε την κατάσταση ως «τραγωδία για τους πιλότους», για να προσθέσει ότι «είναι καλό που τελειώσαμε με αυτό και βάζουμε τα αεροπλάνα ξανά στον αέρα», σύμφωνα με τη νορβηγική εφημερίδα Dagbladet.
Εν τω μεταξύ, η SAS ανέφερε σε ανακοίνωσή της ότι η συμφωνία δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί. «Ενώ οι διαπραγματεύσεις έχουν κινηθεί προς τη σωστή κατεύθυνση, δεν έχει υπογραφεί ακόμη συμφωνία μεταξύ των δύο μερών», ανέφερε η αεροπορική εταιρεία.
Διαβάστε ακόμα: Μεγάλη απεργία των πιλότων καθηλώνει στο έδαφος τα αεροπλάνα της SAS
«Πλησιάζουμε σε ένα σημείο όπου, ως επικεφαλής διαπραγματευτής, πρέπει να παραδεχτώ ότι τώρα δεν μπορούμε να προχωρήσουμε περισσότερο», είχε προειδοποιήσει νωρίτερα η Μαριάν Ερνάς στους δημοσιογράφους καθώς προσερχόταν για τις συνομιλίες με τους πιλότους
«Τα χρήματα ρέουν έξω από την εταιρεία…»
«Είμαστε σύντομα στο τέλος του δρόμου… Τα χρήματα ρέουν έξω από την εταιρεία… Πρέπει λοιπόν να ληφθούν κάποιες αποφάσεις», είπε, χωρίς να δώσει λεπτομέρειες.
Ωστόσο, τα συνδικάτα εξέφρασαν την ελπίδα ότι θα μπορούσε να βρεθεί μια λύση. Η αισιοδοξία αντικατοπτρίστηκε και στα κέρδη στην τιμή της μετοχής της SAS.
«Ελπίζω ότι θα λυθεί [το θέμα]», είπε νωρίτερα στους δημοσιογράφους ο Σκόγκβανγκ που εκπροσωπεί τους πιλότους της SAS.
Ανοδος μετοχής
Η μετοχή της SAS κατέγραψε άνοδο 20,7% σημειώνοντας το μεγαλύτερο ημερήσιο κέρδος σε σχεδόν 20 μήνες, καθώς συνεχίζονταν οι συνομιλίες, αν και η μετοχή συνολικά το περασμένο έτος είχε υποχωρήσει σχεδόν 70%.
Η αεροπορική εταιρεία υπέβαλε αίτηση πτώχευσης στις ΗΠΑ στις 5 Ιουλίου, αλλά ο διευθύνων σύμβουλός της Anko van der Werff δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι η απεργία έθετε την επιτυχία αυτής της διαδικασίας και, τελικά, την επιβίωση της εταιρείας, σε κίνδυνο.
Η SAS προσπαθεί να προσελκύσει νέους επενδυτές και να εξασφαλίσει χρηματοδότηση, ενώ παράλληλα δηλώνει ότι πρέπει πρώτα να μειώσει το κόστος για να επιτύχει αυτούς τους στόχους.
Το κόστος της απεργίας
Η απεργία κοστίζει στη SAS 10 έως 13 εκατομμύρια δολάρια την ημέρα, σύμφωνα δικές της εκτιμήσεις. Ο αναλυτής της Sydbank Jacob Pedersen εκτιμά ότι εάν η απεργία συνεχιστεί, η εταιρεία θα έχει χάσει έως και 5 δισεκατομμύρια σουηδικές κορώνες (481 εκατομμύρια δολάρια) σε ταμειακές ροές μέχρι τα τέλη Ιουλίου, ή περισσότερο από το ήμισυ της ρευστότητάς της.
«Ο κίνδυνος χρεοκοπίας θα έπρεπε να είχε εξαλειφθεί με την κατάθεση προστασίας πτώχευσης των ΗΠΑ», δήλωσε ο Pedersen. «Όμως, καθώς η απεργία συνεχίζεται, οι επενδυτές που είχαν παρουσιαστεί για να παράσχουν χρηματοδότηση, πλέον κάνουν δεύτερες σκέψεις».
Οι πιλότοι που απασχολούνται στη θυγατρική SAS Scandinavia δήλωσαν μετά την κατάρρευση των συνομιλιών ότι θα συμφωνούσαν σε περιορισμένες περικοπές μισθών και λιγότερο ευνοϊκούς όρους, ενώ η SAS απάντησε από τη μεριά της, ότι οι υποχωρήσεις που κάνουν οι πιλότοι δεν είναι αρκετές για να υλοποιήσει το σχέδιο διάσωσης που ανακοινώθηκε τον Φεβρουάριο.
Τα συνδικάτα απαιτούν επίσης οι πιλότοι που απολύθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19 να επαναπροσληφθούν στη SAS Scandinavia αντί να πρέπει να ανταγωνίζονται με εξωτερικούς υποψήφιους πιλότους, με λιγότερο ελκυστικούς όρους, στην πρόσφατα δημιουργηθείσα SAS Link και SAS Connect με έδρα την Ιρλανδία.
Τη Δευτέρα, 200 πτήσεις SAS, ή το 62% των προγραμματισμένων, ακυρώθηκαν, σύμφωνα με την πλατφόρμα παρακολούθησης πτήσεων FlightAware. Να σημειωθεί τέλος ότι οι πιλότοι της SAS Link και της SAS Connect δεν απεργούν.
Latest News
Το ημιφορτηγό που είναι το αντίθετο του Cybertruck
Απευθύνεται σε χρήστες που το θέλουν για σκληρή δουλειά και όχι για μόστρα
Politico: Γιατί η Βουλγαρία δεν θα ενταχθεί στην Ευρωζώνη το 2025
Παρά την ευρεία δημόσια υποστήριξη της ΕΕ για τον στόχο του Ιανουαρίου 2025, ανώτεροι αξιωματούχοι δηλώνουν σε ιδιωτικές συζητήσεις ότι είναι σχεδόν βέβαιο πως ο στόχος είναι ήδη χαμένος
Φαρμακευτική υπόσχεται θεραπεία του "Ozempic Face"
Μπορούμε να διορθώσουμε το «Ozempic face», λέει η εταιρεία περιποίησης δέρματος Galderma
Γιατί τα ΔΣ τα βάζουν με συμβούλους μετόχων
Οι σωστοί σύμβουλοι και οι εστιασμένοι επενδυτές είναι ζωτικής σημασίας για μια εύρυθμη λειτουργία των μετόχων
H αμερικανική οικονομία απειλείται από στασιμοπληθωρισμό
Αυτό μπορεί να είναι χειρότερο από την οικονομική ύφεση
Προβλέψεις για ανάπτυξη έως 3,5% στο Χονγκ Κονγκ το α΄ τρίμηνο
Εντός του εύρους της πρόβλεψης οικονομικής ανάπτυξης για ολόκληρο το έτος, σύμφωνα με το οικονομικό επιτελείο του Χονγκ Κονγκ
Η ύφεση της αγοράς ακινήτων στη Σιγκαπούρη προσφέρει ευκαιρίες για κροίσους
Η ύφεση στην αγορά ακινήτων της πόλης-κράτους προσφέρει ευκαιρίες για όσους έχουν χρήμα
Αναποτελεσματικές οι κυρώσεις σε Ρωσία και Ιράν
Στο Ιράν επιβάλλονται κυρώσεις εδώ και 40 χρόνια. Στη Ρωσία έχουν επιβληθεί τόσες κυρώσεις, όσο σε καμία άλλη χώρα. Τα αποτελέσματά τους όμως είναι πενιχρά
Ο τεράστιος εταιρικός ανασχηματισμός της Google - Ποιος αποκτά περισσότερη ισχύ
Ο επικεφαλής της DeepMind της Google αποκτά περισσότερη δύναμη, ενώ ο επικεφαλής των συσκευών Pixel θα επιβλέπει επίσης το Android
Πώς οι μεγάλες πολυεθνικές χτίζουν… «αυτοκρατορίες» τον 21ο αιώνα
Τι σηματοδοτούν οι τελευταίες επιχειρηματικές συνεργασίες των Disney, Ford και Microsoft