Με βραδύτερο ρυθμό από τον αναμενόμενο, ανέκαμψε η οικονομία της Ιαπωνίας, το δεύτερο τρίμηνο, μετά την συρρίκνωση που προκλήθηκε από την COVID, ενισχύοντας έτσι την αβεβαιότητα για το αν η κατανάλωση θα αυξηθεί αρκετά ώστε να ενισχύσει μια πολύ καθυστερημένη… εύθραυστη ανάκαμψη.
Η ανάκαμψη στην Ιαπωνία, όπως και πολλές άλλες οικονομίες, επλήγη από τον πόλεμο της Ουκρανίας και την άνοδο των τιμών των εμπορευμάτων, ακόμη και όταν η αύξηση της κατανάλωσης στήριξε την ανάπτυξη τον Απρίλιο-Ιούνιο.
Διαβάστε επίσης – Ιαπωνία: Ιστορικές απώλειες 21,6 δισ. δολ. για το επενδυτικό ταμείο της
«Η κατανάλωση και οι κεφαλαιουχικές δαπάνες θα συνεχίσουν να οδηγούν την ανάπτυξη τον Ιούλιο-Σεπτέμβριο. Αλλά η δυναμική μπορεί να μην είναι τόσο ισχυρή καθώς ο αυξανόμενος πληθωρισμός μειώνει τις δαπάνες των νοικοκυριών» σχολίασε στο Reuters, o Ατσούσι Τακέντα, επικεφαλής οικονομολόγος στο Ινστιτούτο Οικονομικών Ερευνών Itochu.
«Ενώ η εγχώρια ζήτηση μπορεί να συνεχίσει να αυξάνεται, η πτώση των εξαγωγών θα μπορούσε να βάλει φρένο στην ανάκαμψη της Ιαπωνίας», πρόσθεσε.
Διαβάστε επίσης – Ιαπωνία: Αυξήσεις ρεκόρ στους μισθούς
Θολές προοπτικές
Πράγματι, οι προοπτικές της Ιαπωνίας έχουν θολώσει από την αναζωπύρωση των λοιμώξεων από την COVID, την επιβράδυνση της παγκόσμιας ανάπτυξης, τους περιορισμούς προσφοράς και την αύξηση των τιμών των πρώτων υλών που ενισχύουν το κόστος διαβίωσης των νοικοκυριών.
Διαβάστε επίσης – Ενέργεια: Οδηγός για την Ευρώπη η «δίαιτα» της Ιαπωνίας
Ειδικότερα, η τρίτη μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο αναπτύχθηκε ετησίως κατά 2,2% τον Απρίλιο-Ιούνιο, σύμφωνα με κυβερνητικά στοιχεία, σημειώνοντας το τρίτο συνεχόμενο τρίμηνο αύξησης. Οι αναλυτές προέβλεπαν ανάπτυξη 2,5%.
Η ανάπτυξη προήλθε σε μεγάλο βαθμό από την αύξηση κατά 1,1% στην ιδιωτική κατανάλωση, καθώς τα εστιατόρια και τα ξενοδοχεία είδαν τη ζήτηση να ανακάμπτει χάρη στην άρση των περιορισμών που σχετίζονται με την πανδημία.
Οι κεφαλαιουχικές δαπάνες, ένας άλλος βασικός μοχλός της ανάπτυξης Απριλίου-Ιουνίου, αυξήθηκαν 1,4% από το προηγούμενο τρίμηνο, υπερβαίνοντας τη διάμεση πρόβλεψη της αγοράς για επέκταση 0,9%.
Latest News
Ανατροπή σκηνικού στη Μ. Ανατολή - Τι φέρνει το χτύπημα του Ισραήλ στο Ιράν
Τι προβλέπουν οι διεθνείς οίκοι αξιολόγησης για το μέλλον των πολεμικών συγκρούσεων στην Μ. Ανατολή και τις επιπτώσεις τους στη διεθνή οικονομία
Χτύπημα σε Ισραήλ από S&P - Γιατί του «έκοψε» βαθμίδα
Ο οίκος αξιολόγησης προβλέπει ότι το έλλειμμα της γενικής κυβέρνησης του Ισραήλ θα διευρυνθεί στο 8% του ΑΕΠ το 2024
Στον κάλαθο των αχρήστων το «σπάσιμο» της PwC - Το σχέδιο του νέου αφεντικού
Η φορολογία είναι ένα γιγάντιο brand και πιστεύω ακράδαντα ότι ποτέ δεν διασπάς μια επωνυμία που έχει ουσιαστική αξία, δηλώνει ο Paul Griggs
Μια «τέλεια καταιγίδα» για τη Γαλλία και τον Εμανουέλ Μακρόν
Ο Γάλλος πρόεδρος αντιμέτωπος με οικονομική λαίλαπα, μια επαπειλούμενη πρόταση μομφής, το φάσμα των πρόωρων βουλευτικών εκλογών και της πολιτικής «ομηρίας»
Το παιχνίδι των πωλήσεων - Βίοι αντίθετοι για Louis Vuitton-Dior και Gucci
Aν ο μεγαλύτερος όμιλος πολυτελείας στον κόσμο παλεύει να ανεβάσει τις πωλήσεις, τότε ο αγώνας θα είναι ακόμη πιο έντονος για το μεγαλύτερο μέρος της υπόλοιπης βιομηχανίας
Πώς η ΕΚΤ δυσκολεύει την αποχώρηση της Raiffeisen από τη Ρωσία
Η τράπεζα μείωσε το ρωσικό χαρτοφυλάκιο δανείων, αλλά τα κέρδη και ο αριθμός των εργαζομένων έχουν αυξηθεί
Σε αλλαγές και απολύσεις προχωρούν οι επενδυτικές τράπεζες στην Ασία
Στο πρώτο τρίμηνο του 2024 οι δημόσιες εγγραφές (IPO) στο χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ είχαν πτώση 30% σε ετήσια βάση
Ένα πολυτελές ξενοδοχείο στην έρημο «αποκαλύπτει» τις τουριστικές προοπτικές της Σαουδικής Αραβίας
Oι ακραίες αντιθέσεις της Σαουδικής Αραβίας μεταξύ άκριτης πολυτέλειας και αυταρχισμού
H Γαλλία εξάγει περισσότερες τσάντες Louis Vuitton από... τυριά
Τα προϊόντα της εταιρείας που πωλήθηκαν στο εξωτερικό πέρυσι ανήλθαν σε 23,5 δισ. ευρώ, υπογραμμίζοντας τη σημασία του τομέα πολυτελείας της χώρας
Γιατί μια αποτυχημένη Boeing θα έβλαπτε τους πάντες - ακόμα και την Airbus
Παρόλο που το Κογκρέσο διεξάγει δύο ακροάσεις σχετικά με ισχυρισμούς για αστοχίες ασφάλειας στο 787 Dreamliner και σε άλλα αεροσκάφη, η Boeing έχει σε μεγάλο βαθμό απομονωθεί από τις συνέπειες των λαθών της - όχι για πολύ όμως