
Η θύμηση μού έφαγε τη μνήμη.
Επίμετρο 1925. Μέρες, Α΄. Ίκαρος, 1975. 31.
Για κοίταξε πώς οι χειρονομίες μας, οι κινήσεις, οι πράξεις, τα συναισθήματα, οι σκέψεις μαρμαρώνουν ακαριαία μόλις μπουν στο παρελθόν […] Γεννούμε αγάλματα κάθε στιγμή που πέρασε.
6 Σεπτέμβρη 1926. Μέρες, Α΄. Ίκαρος, 1975. 75-76.
Θυμήσου πως αν μεταχειριζόμαστε τα λόγια των άλλων, δεν μπορούμε παρά να εκφράσουμε τις σκέψεις των άλλων.
23 Φεβρουαρίου 1932. Μέρες, Β΄. Ίκαρος, 1975. 45.
Όλοι οι άνθρωποι είναι του καιρού τους. Ποιοι αντιπροσωπεύουν τον καιρό τους, είναι άλλη κουβέντα.
2 Απρίλη 1933. Μέρες, Β΄. Ίκαρος, 1975. 119.
Πιο δύσκολο να συμπληρώσεις ένα στίχο παρά να σηκώσεις ένα βράχο.
17 Ιουνίου 1946. Μέρες, Ε΄. Ίκαρος, 1977. 42.
Ελλάς· πυρ! Ελλήνων· πυρ! Χριστιανών· πυρ!
Τρεις λέξεις νεκρές. Γιατί τις σκοτώσατε;
«Από βλακεία». Τετράδιο Γυμνασμάτων, Β΄. Ίκαρος, 1976. 103.
Με τι καρδιά, με τι πνοή,
τι πόθους και τι πάθος
πήραμε τη ζωή μας· λάθος!
κι αλλάξαμε ζωή.
«Άρνηση», 9-12. Στροφή, 1931. Ποιήματα. Ίκαρος, 1974. 13.
Δεν καταλαβαίνω τους ανθρώπους
όσο και να παίζουν με τα χρώματα
είναι όλοι τους μαύροι.
«Διάλειμμα χαράς», 20-22. Ημερολόγιο καταστρώματος, Α΄, 1940. Ποιήματα. Ίκαρος, 1974. 167.
Από το να μιλά κανείς μονάχος, ως το να μιλά κανείς άλλη γλώσσα, δεν είναι μακρύς ο δρόμος.
«Εισαγωγή στον Θ.Σ. Έλιοτ», 1936. Δοκιμές, Α΄. Ίκαρος, 1974. 35.
Στα χρόνια μας […] το ζήτημα δεν είναι πια αν θα γράφουμε καθαρεύουσα ή δημοτική. Το τραγικό ζήτημα είναι αν θα γράφουμε, ή όχι, ελληνικά· αν θα γράφουμε ελληνικά ή ένα οποιοδήποτε ελληνόμορφο εσπεράντο.
«Ένα παράδειγμα», 1946. Δοκιμές, Α΄. Ίκαρος, 1974. 321-322.
Ο ελεύθερος άνθρωπος, ο δίκαιος άνθρωπος, ο άνθρωπος ζυγαριά της ζωής ― αν υπάρχει μια ιδέα βασικά ελληνική, δεν είναι άλλη.
«Ένας Έλληνας – Ο Μακρυγιάννης», 1943. Δοκιμές, Α΄. Ίκαρος, 1974. 256.
Μεταφράζοντας μαθαίνει κανείς τη δική του γλώσσα.
«Θ.Σ.Ε. Σελίδες από ένα ημερολόγιο», 1965. Δοκιμές, Β΄. Ίκαρος, 1974. 216.
Ο στερνός σκοπός του ποιητή δεν είναι να περιγράφει τα πράγματα, αλλά να τα δημιουργεί ονομάζοντάς τα.
«Μονόλογος πάνω στην ποίηση», 1939. Δοκιμές, Α΄. Ίκαρος, 1974. 139.
Τον ξένο και τον εχθρό τον είδαμε στον καθρέφτη.
Μυθιστόρημα, Δ΄: «Αργοναύτες», 5. 1935. Ποιήματα. Ίκαρος, 1974. 46.
Ο καθένας μας είναι φτιαγμένος από ένα πλήθος ζωντανών και πεθαμένων.
Οι Ώρες της «Κυρίας Έρσης». Ερμής, 1973. 63.
Καθένας χωριστά ονειρεύεται και δεν ακούει το βραχνά των άλλων.
«Σαλαμίνα της Κύπρος», 54. Ημερολόγιο καταστρώματος, Γ΄, 1955. Ποιήματα. Ίκαρος, 1974. 265.
Οι ήρωες προχωρούν στα σκοτεινά.
«Τελευταίος Σταθμός», 95. Ημερολόγιο καταστρώματος, Β΄, 1944. Ποιήματα. Ίκαρος, 1974. 215.
*Πηγή: Σπουδαστήριο Νέου Ελληνισμού (snhell.gr).
Ο Γιώργος Σεφέρης (φιλολογικό ψευδώνυμο του Γεωργίου Σεφεριάδη) απεβίωσε στις 20 Σεπτεμβρίου 1971 στην Αθήνα, σε ηλικία 71 ετών.
Χιλιάδες Αθηναίοι συνόδευσαν τον Σεφέρη ως τον τάφο του στις 22 Σεπτεμβρίου 1971, μεσούσης της δικτατορίας των συνταγματαρχών.
Η βράβευση του Σεφέρη με το Νομπέλ Λογοτεχνίας στις 10 Δεκεμβρίου 1963 ανέδειξε σε οικουμενικό επίπεδο τον πνευματικό βίο και τη λογοτεχνική παραγωγή της νεότερης Ελλάδας, που παρέμενε έως τότε στο ημίφως, στη σκιά της λαμπρής και απανταχού προβεβλημένης αρχαιοελληνικής κληρονομιάς.
Πηγή: tovima.gr


Latest News

Νέος πρεσβευτής της Chanel ο ράπερ Κέντρικ Λαμάρ
Η σχέση του Κέντρικ Λαμάρ με τον οίκο ξεκίνησε το 2023, όταν παρευρέθηκε στο Met Gala το οποίο είχε ως θέμα «Karl Lagerfeld: A Line of Beauty».

Warner Bros και DC τιμούν την 87η επέτειο του Superman
Η ταινία «Superman» του Τζέιμς Γκαν, μία από πολυαναμενόμενες ταινίες του καλοκαιριού, αναμένεται να κάνει πρεμιέρα στις αίθουσες στις 11 Ιουλίου

Ράιαν Γκόσλινγκ: Από το οσκαρικό La La Land στο Star Wars
Μετά από μήνες συζητήσεων, ο σταρ του Χόλιγουντ Ράιαν Γκόσλινγκ συμφώνησε να πρωταγωνιστήσει στην επερχόμενη ταινία του franchise Star Wars.

Τι είναι Skinnytok και γιατί προσφεύγει το Παρίσι στην Κομισιόν
Το Skinnytok είναι μία νέα επικίνδυνη για τη δημόσια υγεία τάση που κυριαρχεί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης

Γκαλερίστας στη Φλόριντα κατηγορείται για πώληση πλαστών έργων του Γουόρχολ
Ο Λέσλι Ρόμπερτς, ιδιοκτήτης της Miami Fine Art Gallery, που πωλούσε τους πλαστούς Άντι Γουόρχολ θα μπορούσε τώρα να περάσει μια δεκαετία πίσω από τα κάγκελα.

Πώς έφτασε στην κορυφή το Minecraft Movie
Η προσαρμογή του βιντεοπαιχνιδιού Minecraft πέτυχε αυτό που ο κινηματογράφος πάντα θέλει: να πουλήσει μπόλικα εισιτήρια και να δελεάσει τους νέους στις αίθουσες

Γιατί το κοινό σνομπάρει τις πρωτότυπες ταινίες του Χόλιγουντ
Το Χόλιγουντ βγάζει νέες ταινίες βασισμένες σε φρέσκες ιδέες οι οποίες βυθίζονται στα ταμεία

Ο Βασιλεύς των Βασιλέων: Το νέο βιβλικό animation κάνει ρεκόρ στο box office
Η απρόσμενη εισπρακτική επιτυχία του ανεξάρτητου animation Βασιλεύς Των Βασιλέων δείχνει ότι η showbiz μπορεί να κερδίσει πολλά επενδύοντας σε προϊόντα θρησκευτικού χαρακτήρα -ειδικά σήμερα

H «ηλεκτρική καρέκλα» του Γουόρχολ σε δημοπρασία – Ίσως αγγίξει τα 30 εκατ.
Ο πίνακας του Άντι Γουόρχολ προέρχεται από την πολύτιμη συλλογή των εκλιπόντων Βέλγων καλλιτεχνών Roger Matthys και Hilda Colle.

Τιτανικός: Στο σφυρί το βιολί από την ταινία που «βούλιαξε» τα ταμεία
Ακόμη ένα αντικείμενο από την ταινία-φαινόμενο του Τζέιμς Κάμερον, Τιτανικός, αναμένεται να σπάσει τη μπάνκα