
Το Παρίσι «κλέβει» χρηματοοικονομικές υπηρεσίες από το Λονδίνο μετεξελισσόμενο σε ένα μετά-Brexit διεθνές τραπεζικό κέντρο, η Γαλλία όμως φροντίζει συστηματικά και για την επαναβιομηχάνισή της. Όχι βέβαια εις βάρος της Βρετανίας, η οποία εδώ και τέσσερις δεκαετίες, από την εποχή της Μάργκαρετ Θάτσερ, είχε φροντίσει να αποβιομηχανοποιηθεί βάζοντας όλα τα αυγά σε ένα (χρηματοοικονομικό) καλάθι, στο Σίτι του Λονδίνου.
Σύμφωνα με πληροφορίες που δημοσίευσε την Πέμπτη η οικονομική εφημερίδα «Les Échos» και επιβεβαίωσε η κυβέρνηση της Ελιζαμπέτ Μπορν, η γαλλική βιομηχανία αλουμινίου Alteo και ο νοτιοκορεατικός βιομηχανικός όμιλος Wscope συμφώνησαν να ανεγείρουν από κοινού το μεγαλύτερο εργοστάσιο κατασκευής μπαταριών στην Ευρώπη. Το εργοστάσιο θα ξεκινήσει τη λειτουργία του το 2026 επί γαλλικού εδάφους βέβαια, αλλά ακόμα οι πληροφορίες για το πού ακριβώς θα ανεγερθεί είναι συγκεχυμένες.
Διαβάστε επίσης: Ηλεκτροκίνηση: Kινεζική «έφοδος» στην Ευρώπη;
«Ολοκληρωμένο οικοσύστημα»
«Η Wscope, ένας από τους παγκόσμιους ηγέτες στον τομέα των διαχωριστών μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων, και η Alteo, επίσης ηγετική δύναμη στις ειδικές κατασκευές αλουμινίου, υπέγραψαν παρουσία του υπουργού Ρολάν Λεσκίρ συμφωνία για να επενδύσουν 600 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου οικοσυστήματος παραγωγής μπαταριών», διευκρίνισε σε ανακοίνωσή του το απόγευμα της Πέμπτης το γαλλικό υπουργείο Βιομηχανίας.
«Πρόκειται για μια νέα κυβερνητική στρατηγική που αποσκοπεί στην επιτάχυνση της διαδικασίας απεξάρτησης από τα ορυκτά καύσιμα και συμπίπτει με μια περίοδο δυναμικών απεργιακών κινητοποιήσεων στη Γαλλία και μπλόκων διυλιστηρίων, που έχουν προκαλέσει ελλείψεις καυσίμων στα βενζινάδικα ολόκληρης της χώρας», σχολιάζει ο ρεπόρτερ του «Figaro», Τζον Τίμσιτ.
Κεντρική προμηθευτική μονάδα
Μια βασική λειτουργία της γιγαντιαίας βιομηχανικής μονάδας θα είναι η κατασκευή διαχωριστών μπαταριών. Πρόκειται για ένα βασικό συστατικών των συσσωρευτών, με το οποίο θα τροφοδοτούνται και άλλα εργοστάσια κατασκευής. Παρόμοια εργοστάσια στη Γαλλία βρίσκονται στο βόρειο τμήμα της χώρας, γι’ αυτό και ο ρεπόρτερ του «Figaro» εικάζει ότι ο τόπος υλοποίησης της γαλλο-κορεατικής επένδυσης θα είναι μάλλον στα βόρεια της χώρας, κοντά στις άλλες μονάδες.
Δύο είναι οι πρωταρχικοί στόχοι της κυβέρνησης, διευκρίνισε το υπουργείο Βιομηχανίας: η έναρξη λειτουργίας του νέου εργοστασίου το 2026 και η δημιουργία περισσότερων από 1.000 άμεσων θέσεων εργασίας. «Η κυβέρνηση, η οποία από καιρό ήθελε να ξεκινήσει μια πολιτική επαναβιομηχάνισης στη Γαλλία, είναι υπερήφανη καθώς η Ευρώπη θα αποκτήσει τη μεγαλύτερη μονάδα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας εξασφαλίζοντας ταυτόρονα μια διαδικασία παραγωγής με τη χαμηλότερη δυνατή περιεκτικότητα σε άνθρακα», σημειώνει το υπουργείο.
2 εκατ. ηλεκτρικά οχήματα ετησίως
Η συμμαχία με τη Wscope θα επιτρέψει μεταξύ άλλων στην Alteo να συνεργαστεί με έναν από τους κύριους προμηθευτές της Samsung και να προμηθεύσει με βασικά εξαρτήματα και υλικά (όχι μόνο διαχωριστές) όλα τα γαλλικά εργοστάσια, γράφει η «Le Figaro».
Η εφημερίδα σημειώνει ότι η ανακοίνωση για την κατασκευή της εμβληματικής βιομηχανικής μονάδας κατασκευής μπαταριών έρχεται λίγες μέρες μετά από τη συνέντευξη που έδωσε ο Εμανουέλ Μακρόν στη «Les Échos», κατά την οποία ο γάλλος πρόεδρος έθεσε ως στόχο να φθάσει η Γαλλία να παράγει 2 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα ετησίως έως το τέλος της δεκαετίας που διανύουμε.
Το σχέδιο «Γαλλία 2030»
Ο στόχος για την επέκταση της ηλεκτροκίνησης εντάσσεται στο πλαίσιο του στρατηγικού σχεδίου «Γαλλία 2030», που προβλέπει δημόσιες επενδύσεις ύψους 5 δισ. ευρώ. «Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση και τις νέες, πιο φιλικές προς το περιβάλλον τεχνολογίες, δεν είναι η αιτία των σημερινών δυσκολιών που βιώνουμε. Αντιθέτως, προσφέρει μια ευκαιρία, μια ιδανική αφορμή για την επανεκκίνηση της βαριάς βιομηχανίας της Γαλλίας πάνω σε νέες βάσεις και με νέους, φιλικούς προς το περιβάλλον στόχους», επεσήμανε στη συνέντευξή του ο Μακρόν.
Ο πρόεδρος εξήγησε ότι «η πράσινη μετάβαση δημιουργεί αξία και θέσεις εργασίας στη Γαλλία», γι’ αυτό και το γαλλικό κράτος «έχει βοηθήσει μαζικά την αυτοκινητοβιομηχανία τα τελευταία πέντε χρόνια, τόσο από την πλευρά της προσφοράς όσο και από την πλευρά της ζήτησης».


Latest News

Μειώθηκαν 1,9% οι ταξινομήσεις αυτοκινήτων στο α΄ τρίμηνο - 1 στα 3 υβριδικό
Το μερίδιο αγοράς για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία ανήλθε στο 15,2% το πρώτο τρίμηνο του 2025, πολύ μακριά από το αναμενόμενο

Πώς ολοκληρώνουν τον κύκλο ζωής τους τα αιολικά πάρκα - Τι αναφέρει η ΔΕΗ
H ΔΕΗ έχει ήδη ολοκληρώσει το πρώτο Repowering Αιολικών Πάρκων στην Ελλάδα από την ΔΕΗ Ανανεώσιμες, αντικαθιστώντας παλιές ανεμογεννήτριες που ολοκλήρωσαν τον κύκλο ζωής τους με νέες

Το ΣτΕ ακυρώνει μεγάλη επένδυση φωτοβολταϊκών σε περιοχή Natura
Για αδειοδότηση έργων ΑΠΕ εντός ή κοντά σε Natura το ΥΠΕΝ δεν μπορεί να αγνοεί αρνητικές γνωμοδοτήσεις φορέων διαχείρισης λέει το ΣτΕ.

Περιβάλλον: Τα κοράλια απειλούνται με εξαφάνιση
Το 84% των κοραλλιογενών υφάλων του κόσμου επλήγη από το χειρότερο συμβάν λεύκανσης που έχει καταγραφεί

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Ημέρα της Γης: Η ΔΕΗ επενδύει στην καθαρή ενέργεια για βιώσιμη ανάπτυξη
Τι περιλαμβάνουν οι δεσμέυσεις του ομίλου ΔΕΗ για μείωση των άμεσων εκπομπών CO2

LG: Αποσύρεται απο επένδυση για μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων
Η LG Energy Solution σε ανακοίνωσή της διευκρίνισε ότι λόγω «των συνθηκών της αγοράς και του επενδυτικού περιβάλλοντος, συμφωνήσαμε να αποσυρθούμε επίσημα από το έργο Indonesia GP (Grand Package)»

Η περιφρόνηση του Τραμπ στην πράσινη ενέργεια ακυρώνει επενδύσεις 8 δισ.
Πολλές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις ΑΠΕ αναστέλλουν μαζικά επενδυτικά projects στον κλάδο

Η TotalEnergies εμμένει στη καθαρή ενέργεια καθώς οι ανταγωνιστές της αλλάζουν ρότα
Η TotalEnergies διατηρεί τη δέσμευσή του να επεκτείνει τις δραστηριότητές του σε υδρογονάνθρακες αλλά και πράσινη ενέργεια, ενώ BP και Shell στρέφονται στα ορυκτά καύσιμα
![Πλημμύρες: Σημειώθηκαν σε επίπεδα ρεκόρ στην Ευρώπη το 2024 [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/FLOOD_HUNGRY-600x450.jpg)
Το 2024 η Ευρώπη επλήγη απο εκτεταμένες πλημμύρες [γράφημα]
Οι πλημμύρες το 2024 επηρέασαν περίπου 413.000 πολίτες, σύμφωνα με την Υπηρεσία Κλιματικής Αλλαγής Copernicus της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τον Παγκόσμιο Μετεωρολογικό Οργανισμό