
Παλιά επενδυτικά σχέδια βγαίνουν και πάλι στο τραπέζι εξαιτίας της ενεργειακής κρίσης αλλά και της ανάγκης των ενεργειακών ομίλων για εξοικονόμηση δαπανών.
Αγωγοί που σχεδιάστηκαν πριν από χρόνια και δεν υλοποιήθηκαν ποτέ οι αγωγοί που κατασκευάστηκαν και είναι άδειοι από καύσιμα επιδιώκεται να ζωντανέψουν ξανά… Η ανάγκη για ενεργειακή επάρκεια είναι τόσο μεγάλη με αποτέλεσμα οι προαναφερόμενες υποδομές να εξετάζονται ξανά παρά το γεγονός ότι προορίζονται για τη μεταφορά πετρελαίου εν μέσω των προσπαθειών για την πράσινη μετάβαση της Ευρώπης.
Διαβάστε επίσης: Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη: Ξεκινούν πάλι οι συζητήσεις Ελλάδας – Βουλγαρίας
Σε δύο από αυτά τα projects εμπλέκεται και η Ελλάδα. Ο λόγος για τους πετρελαιαγωγούς Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολης με ροή πετρελαίου από το λιμάνι της Θράκης προς το λιμάνι της Βουλγαρίας και Θεσσαλονίκης – Σκοπίων.
Η διαφορά ανάμεσα στις προαναφερόμενες υποδομές είναι πως ο πρώτος αγωγός είχε συμφωνηθεί πριν από 15 χρόνια ανάμεσα στις χώρες της Ρωσίας, Ελλάδας και Βουλγαρίας και στη συνέχεια εγκαταλείφθηκε. Σήμερα το έργο το φέρνει στο προσκήνιο η Σόφια ζητώντας τη συνεργασία της Αθήνας, χωρίς εμπλοκή της Μόσχας.
Αγωγός Θεσσαλονίκης – Σκοπίων
Ο δεύτερος αγωγός είναι κατασκευασμένος από την Helleniq Energy. Είχε παύσει να λειτουργεί πριν από εννιά χρόνια και τώρα η ελληνική εταιρεία επιδιώκει την εκκίνηση του καθώς έχει ανάγκη της μεταφοράς έτοιμων πετρελαιοειδών προϊόντων από το διυλιστήριο της Θεσσαλονίκης στις αποθηκευτικές εγκαταστάσεις του πρώην διυλιστηρίου ΟΚΤΑ στην πρωτεύουσα της Β. Μακεδονίας. Πριν από λίγες μέρες η θυγατρική ΒΑΡΔΑΞ κατά 80% της Helleniq Energy και κατά 20% κρατικής εταιρείας της Β. Μακεδονίας κατέθεσε στην αρμόδια Ρυθμιστική Επιτροπής Ενέργειας της γειτονικής χώρα αίτημα για επανέκδοση άδειας λειτουργίας. Οι διαπραγματεύσεις όμως της ελληνικής πετρελαϊκής εταιρείας με τα Σκόπια βρίσκονται σε εξέλιξη για τη διευθέτηση παλιών απαιτήσεων της Helleniq Energy.
Αγωγός Αλεξανδρούπολης – Μπουργκάς
Σε ό,τι αφορά των αγωγό Αλεξανδρούπολης – Μπουργκάς για την κατασκευή του καίγεται η Σόφια καθώς η διέλευση δεξαμενόπλοιων από τα στενά του Βοσπόρου προς το λιμάνι της Βουλγαρίας αντιμετωπίζει δυσκολίες. Ωστόσο απαιτείται μελέτη σκοπιμότητας. Ο παλιός αγωγός με τη συμμετοχή των Ρώσων προέβλεπε τη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου 35 – 50 εκατ. τόνων, ενώ οι τωρινές ανάγκες είναι για 8 εκατ. τόνους.
Επιπλέον ένα από τα ερωτήματα που τίθενται είναι αν ο αγωγός αυτός θα είναι μελλοντικά βιώσιμος όταν αρθούν οι κυρώσεις σε βάρος της Ρωσίας


Latest News

Σε 2 εβδομάδες ο οδικός χάρτης για απεξάρτηση από τη ρωσική ενέργεια
Ο Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν μίλησε στη Σύνοδο Κορυφής για το Μέλλον της Ενεργειακής Ασφάλειας στο Λονδίνο

Eυελιξία στην αποθήκευση φυσικού αερίου ζητά η επιτροπή της ευρωβουλής
Η ψηφοφορία για τη διαπραγματευτική θέση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου επί του θέματος θα πραγματοποιηθεί τον Μάιο

Άρση των κυρώσεων σε Nord Stream και ρωσικά assets στην Ευρώπη μελετούν οι ΗΠΑ
Τα σχέδια αυτά εντάσσονται στο πλαίσιο των συζητήσεων για τερματισμό του πολέμου Ρωσίας- Ουκρανίας

Στο μικροσκόπιο οι επιδοτήσεις στο ρεύμα - Τι ανακοίνωσε ο Παπασταύρου
Άμεσα θα ανακοινωθούν οι επιδοτήσεις ρεύματος προς τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις - Τι τόνισε ο Σταύρος Παπασταύρου

«Δεν πήραμε το μάθημα από την ενεργειακή κρίση» - Καμπανάκι από τον ΙΕΑ
Η σύνοδος κορυφής του Λονδίνου θα επικεντρωθεί στην ασφάλεια του εφοδιασμού και στα διδάγματα της κρίσης που ακολούθησε τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία

Επίσκεψη Παπασταύρου στο Εθνικό Κέντρο Ελέγχου Ενέργειας του ΑΔΜΗΕ
Ο ΥΠΕΝ κ. Παπασταύρου τόνισε πως «το σύστημα ηλεκτροδότησης της χώρας μας αντιμετώπισε προκλήσεις, λόγω της υψηλής παραγωγής και της χαμηλής κατανάλωσης, που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε υπερφόρτωση»

Στρώνοντας τον δρόμο για το αμερικανικό LNG - Αλλάζουν οι κανόνες για τις εκπομπές μεθανίου στην ΕΕ;
Ο Βρυξέλλες προσπαθούν να καταστήσουν πιο εύκολο για το αμερικανικό φυσικό αέριο να φτάσει στην Ευρώπη

Με το βλέμμα στην πράσινη μετάβαση τα διυλιστήρια
Οι δύο κορυφαίοι ενεργειακοί όμιλοι Motor Oil και HELLENiQ ENERGY συνεχίζουν την υλοποίηση των στρατηγικών τους σχεδίων για την πράσινη μετάβαση

Η Ινδία ανανεώνει την πολιτική φυσικού αερίου για να κάνει πιο προσιτή την τιμή του
Ζητούμενο για την Ινδία είναι να ενισχύσει το πλαίσιο για τη διαρκή διαθεσιμότητα του φυσικού αερίου και να το καταστήσει οικονομικά πιο προσιτό

Τέλος το αμερικανικό LNG για την Κίνα - Νέα ώθηση στις αγορές από Ρωσία
Από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία το 2022, η Κίνα έχει εισαγάγει ένα σχετικά χαμηλό ποσοστό του LNG της από τις ΗΠΑ