
Τον χαμηλότερο αριθμό πειρατικών επιθέσεων σε πλοία από το 1993 κατέγραψε το ICC International Maritime Bureau (IMB) το α’ τρίμηνο του 2023, επαναλαμβάνοντας ωστόσο τις εκκλήσεις του για συνεχή, ισχυρή και συντονισμένη περιφερειακή και διεθνή ναυτική παρουσία στα σημεία που απαιτούνται.
Το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο υπογραμμίζει για άλλη μια φορά την ανησυχία του για τον Κόλπο της Γουινέας, ενώ αναφέρει τα συνεχιζόμενα προβλήματα στα στενά της Σιγκαπούρης και στη Νότια Αμερική.
«Το IMB έχει καταγράψει το χαμηλότερο επίπεδο παγκόσμιων περιστατικών πειρατείας και ληστρικών επιθέσεων από το 1993», τονίζεται στην τριμηνιαία έκθεση που δημοσιεύθηκε στις 13 Απριλίου. Όπως αναφέρθηκε υπήρξαν 27 περιστατικά, συμπεριλαμβανομένων 24 επιβιβάσεων. Εξι μέλη του πληρώματος απήχθησαν και άλλοι δύο κρατήθηκαν όμηροι κατά τη διάρκεια του α’ τριμήνου.
Κόλπος της Γουινέας και Σιγκαπούρη
Οι πειρατικές και ληστρικές επιθέσεις συνέχισαν να μειώνονται στον Κόλπο της Γουινέας, καθώς το α’ τρίμηνο διαμορφώθηκαν σε πέντε έναντι οκτώ το α’ τρίμηνο του 2022 και 16 το α’ τρίμηνο του 2021. Παρά τη βελτιωμένη εικόνα, το ΙΜΒ υπογραμμίζει την ανάγκη συνεργασίας των τοπικών αρχών με διεθνείς φορείς και οργανισμούς για την ενίσχυση της ασφάλειας της ναυσιπλοΐας.
Το 30% των περιστατικών (8) το α’ τρίμηνο έλαβε χώρα στα Στενά της Σιγκαπούρης, σημειώνοντας πτώση έναντι των 15 το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.
Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται και για ένα δεξαμενόπλοιο που ανήκει στη Σιγκαπούρη, το Success 9, στο οποίο οι αρχές της χώρας είπαν ότι έχει 20 μέλη πληρώματος και δεν έχει μεταδώσει σήμα AIS από τις 10 Απριλίου. Εθνικές και διεθνείς προσπάθειες πιστεύεται ότι βρίσκονται σε εξέλιξη για τον εντοπισμό του δεξαμενόπλοιου χωρητικότητας 4.300 dwt.
Η άλλη περιοχή που υπογραμμίζεται είναι το αγκυροβόλιο στο Callao, στο Περού, αποκαλώντας το «ιδιαίτερης ανησυχίας».
Στην ανάλυση, επισημαίνεται ότι ο μεγαλύτερος αριθμός περιστατικών είναι είτε σε πλοία που βρίσκονται εν πλω είτε σε αγκυροβόλια. Ανά τύπο σκάφους, τα bulkers ήταν τα πιο ευάλωτα με 11 αναφορές έναντι επτά για δεξαμενόπλοια.
«Τονίζουμε την ανάγκη για συνεχή, ισχυρή και συντονισμένη περιφερειακή και διεθνή ναυτική παρουσία που θα λειτουργεί αποτρεπτικά για την πρόληψη και την αντιμετώπιση της πειρατείας», καταλήγει ο διευθυντής του IMB Michael Howlett.


Latest News

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες