
Ανοδο στις παραγγελίες νεότευκτων Panamax κατέγραψαν το πρώτο τετράμηνο του 2023 στοιχεία της VesselsValue. Όπως επισημαίνεται φέτος έχουν γίνει 61 παραγγελίες, σε σύγκριση με μόλις 13 για την ίδια περίοδο το 2022, μία αύξηση περίπου 369%.
Οι περισσότερες από αυτές τις παραγγελίες έχουν γίνει από τον Μάρτιο και μετά, συμπίπτοντας με την άνοδο των ναύλων στην spot αγορά καθώς η εμπιστοσύνη σε αυτόν τον τομέα αρχίζει να αυξάνεται. Αφού υποχώρησαν σε χαμηλό δυόμισι ετών περίπου στα 5.900 δολ./ημέρα τον Φεβρουάριο, οι ναύλοι έχουν υπερδιπλασιαστεί, φτάνοντας περίπου τα 13.600 δολ./ημέρα, μία αύξηση περίπου 131%.
«Χαμόγελα» για τους ναύλους σε bulk carriers και δεξαμενόπλοια
Στην τρίτη θέση η Ελλάδα
Η συντριπτική πλειοψηφία αυτών των παραγγελιών έχει γίνει από κινεζικές εταιρείες, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 71% του orderbook. Ο Καναδάς κατατάσσεται δεύτερος με περίπου 13% των παραγγελιών και η Ελλάδα στην τρίτη θέση με περίπου 7%. Η Δανία, η Ιαπωνία και άγνωστοι αγοραστές αντιπροσωπεύουν το υπόλοιπο ποσοστό με μερίδιο περίπου 3% έκαστος. Το 87% των νέων πλοίων κατασκευάζονται στην Κίνα και το υπόλοιπο 13% έχει προγραμματιστεί να κατασκευαστεί σε ιαπωνικά ναυπηγεία.
Ως αποτέλεσμα της υψηλότερης ζήτησης για νεότευκτα bulk carriers, οι αξίες bulkers χωρητικότητας 82.000 dwt καταγράφουν άνοδο 6,7% από τις αρχές του έτους, στα 36,38 εκατ. δολάρια, σύμφωνα με τα δεδομένα της VesselsValue. Η αισιοδοξία για την αγορά πηγάζει κυρίως από την Κίνα και τις προσπάθειές της να επιστρέψει στην οικονομική ανάκαμψη, δίνοντας ώθηση στα ξηρά φορτία.
Αξίζει να σημειωθεί πως υπήρξε επίσης αυξημένη ζήτηση για νεότευκτα οχήματα μεταφοράς ξυλοπολτού Panamax, τα οποία επιτυγχάνουν μεγάλα ναύλα λόγω του ειδικού σχεδιασμού τους


Latest News

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες