
Η τιμή του εξαγωγικού δείκτη για τη ναυτιλιακή μεταφορά εμπορευμάτων με κοντέινερ στην Κίνα αυξήθηκε τον Αύγουστο, σύμφωνα με στοιχεία από το Ναυτιλιακό Χρηματιστήριο της Σαγκάης.
Η τιμή του δείκτη The average China Containerized Freight Index (CCFI) καταγράφηκε στις 880,79 μονάδες τον Αύγουστο με μηνιαία αύξηση 1,3%, όπως δείχνουν τα ίδια στοιχεία.
Ο υπό-δείκτης για τις ναυτιλιακές μεταφορές με εμπορευματοκιβώτια και προορισμό τη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ είχε καθοριστικό ρόλο για την παραπάνω αύξηση, με μηνιαία αύξηση 11,7%.
Στη συνέχεια ακολούθησαν οι προορισμοί ναυτιλιακής μεταφοράς εμπορευμάτων στην Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ, την Αυστραλία-Νέα Ζηλανδία με αυξήσεις 8,9% και 6,9% αντίστοιχα.
Maersk: Δυσοίωνες προβλέψεις για το παγκόσμιο εμπόριο
Τα πλοία μειώνουν ταχύτητα
Στο μεταξύ, πολλά πλοία έρχονται αντιμέτωπα με τους χαμηλούς ναύλους και την μεγάλη προσφερόμενη χωρητικότητα και μειώνουν ταχύτητες. Ανάλυση της Clarksons Research αναφέρει ότι οι ασθενέστερες αγορές υποχρεώνουν τους πλοιοκτήτες να επιβραδύνουν την ταχύτητα των πλοίων σε κλάδους που οι ναύλοι πιέζονται.
Η επιλογή αυτή αφορά κυρίως τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Και στους δυο κλάδους τα πλοία κινούνται σε χαμηλές ταχύτητες ρεκόρ, καθώς έτσι μειώνουν το κόστος καυσίμων και παράλληλα μειώνουν την προσφερόμενη χωρητικότητα.
Η Clarksons Research παρακολουθεί τις ταχύτητες των πλοίων από τα τέλη της δεκαετίας του 2000 και όπως ανακοίνωσε ότι έχουν μειωθεί κατά 15% έως 30% σε βασικούς τομείς σε αυτό το διάστημα.
Οι μέσες ταχύτητες των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από τον Ιανουάριο έως το τέλος Αυγούστου ήταν μειωμένες κατά 3% σε σχέση με πέρυσι, φθάνοντας στο χαμηλό ρεκόρ των 13,7 κόμβων τον Φεβρουάριο.
Παρά την άνοδο στους 13,9 κόμβους το τρίτο τρίμηνο, παραμένουν κάτω από το χαμηλότερο επίπεδο που έχει καταγραφεί πριν από το τρέχον έτος.
Επίσης και οι ταχύτητες των πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίων ήταν 2% χαμηλότερες, φτάνοντας σε νέο ναδίρ των 10,9 κόμβων τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, σύμφωνα με την Clarksons Research.
Η μέση ταχύτητα των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου έχει επίσης υποχωρήσει, παρά τις θετικές συνθήκες της αγοράς, με τις ταχύτητες να έχουν μειωθεί κατά 1% σε σχέση με το 2022 μέχρι στιγμής φέτος.
Τα δεξαμενόπλοια, αντιθέτως, ταξιδεύουν ταχύτερα καθώς η ναυλαγορά είναι θετική. Έτσι η μέση ταχύτητα είναι αυξημένη κατά 2% φέτος για τα πλοία μεταφοράς αργού πετρελαίου και κατά 0,4% για τα πλοία μεταφοράς καθαρού πετρελαίου.


Latest News

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών