![Δικαιοσύνη: Εταιρεία κρουαζιέρας διατάχθηκε να αποζημιώσει επιβάτη που κόλλησε Covid](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/07/Carnival.jpeg)
Να αποζημιώσει πελάτη που κόλλησε Covid κατά την διάρκεια κρουαζιέρας καλείται η Carnival, σε μια απόφαση που θεωρείται ορόσημο. Σύμφωνα με την απόφαση του δικαστή, η μεγαλύτερη εταιρεία κρουαζιέρας στον κόσμο ήταν «αμελής» στο χειρισμό της επιδημίας που ξέσπασε στο πλοίο Ruby Princess και συνδέθηκε με 28 θανάτους και περίπου 700 μολύνσεις.
Ειδικότερα, η Carnival υποχρεώθηκε από Αυστραλό δικαστή να καλύψει τα ιατρικά έξοδα ενός επιβάτη που προσβλήθηκε από το Covid-19 σε ένα από τα πλοία της, ως αποζημίωση για τον «αμελή» χειρισμό της επιδημίας σε μια απόφαση-ορόσημο για την ομαδική αγωγή, γράφουν οι Financial Times.
Ο δικαστής Angus Stewart κατέληξε στο συμπέρασμα ότι πριν από την επιβίβαση στο κρουαζιερόπλοιο Ruby Princess της Carnival από το Σίδνεϋ στις αρχές Μαρτίου 2020 η εταιρεία «γνώριζε ή όφειλε να γνωρίζει» για τον αυξημένο κίνδυνο μόλυνσης από κορονοϊό στο πλοίο και τις δυνητικά θανατηφόρες συνέπειές του … αλλά συνέχισε τις διαδικασίες.
Το ξέσπασμα της επιδημίας στο πλοίο Ruby Princess συνδέθηκε με 28 θανάτους και περίπου 700 λοιμώξεις. Η Carnival κρίθηκε ότι ήταν «αμελής και παραβίασε το καθήκον φροντίδας της έναντι της Susan Karpik», της κύριας ενάγουσας στην υπόθεση, επειδή αποφάσισε να μην ακυρώσει την κρουαζιέρα.
«Ένα λογικό άτομο στη θέση της [Carnival] θα είχε ακυρώσει την κρουαζιέρα», ανέφερε ο δικαστής. Η απόφαση είναι η πρώτη νίκη σε ομαδική αγωγή κατά φορέα κρουαζιέρας παγκοσμίως, σύμφωνα με την Shine Lawyers, τη δικηγορική εταιρεία με έδρα το Μπρίσμπεϊν που εκπροσωπεί περισσότερους από 1.000 Αυστραλούς ενάγοντες στην αγωγή.
Τα πρωτόκολλα
Η Carnival κρίθηκε επίσης ότι προέβη σε «παραπλανητικές δηλώσεις» ότι ήταν «εύλογα ασφαλής» για τους επιβάτες της κρουαζιέρας καθώς ίσχυαν τα πρωτόκολλα ελέγχου και υγιεινής της, σύμφωνα με την περίληψη που δημοσιεύθηκε την Τετάρτη. Ο ομοσπονδιακός δικαστής διέταξε την Carnival να καλύψει τα ιατρικά έξοδα της Karpik ύψους 4.423,48 δολαρίων συν τους τόκους, αλλά κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η “μη οικονομική ζημία” από την ήπια μόλυνση Covid-19 δεν ήταν επαρκής για να απαιτήσει την καταβολή αποζημίωσης.
Η Karpik, συνταξιούχος νοσηλεύτρια, είχε ζητήσει αποζημίωση άνω των 360.000 δολαρίων εν μέρει λόγω της οδύνης που προκάλεσε η δίμηνη παραμονή του συζύγου της Henry στο νοσοκομείο αφού και αυτός προσβλήθηκε από το Covid-19 εν πλω.
Άλλοι ενάγοντες στην αγωγή, η οποία χρηματοδοτείται από το δικαστικό ταμείο Balance Legal Capital με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο, περιλαμβάνουν άλλους επιβάτες καθώς και εκπροσώπους που ενεργούν για λογαριασμό επιβατών που πέθαναν από τον κορονοιό και στενά μέλη των οικογενειών τους. Περίπου 2.651 επιβάτες πραγματοποίησαν το 12ήμερο ταξίδι, από Αυστραλία για Νέα Ζηλανδία και επιστροφή.
Η ζήτηση
Φέτος, 31,5 εκατ. επιβάτες παγκοσμίως θα κάνουν κρουαζιέρα, με την κίνηση να ανακάμπτει σε επίπεδα ζήτησης πάνω από το 2019 για πρώτη φορά από τότε που χτύπησε η πανδημία, σύμφωνα με τις προβλέψεις της Διεθνούς Ένωσης Κρουαζιερόπλοιων, ενός φορέα του κλάδου. Η πανδημία όχι μόνο καθήλωσε τους στόλους όλων των μεγάλων εταιρειών κρουαζιέρας, αλλά ο κλάδος υπέστη σημαντική ζημιά στη φήμη του, καθώς επιστήμονες και αξιωματούχοι του τομέα υγείας τον κατηγόρησαν για υπερδιάδοση των εκδηλώσεων.
Το Ruby Princess ήταν για μεγάλο χρονικό διάστημα η πηγή της επιδημίας κορονοϊού στην Αυστραλία, η οποία έκλεισε τα σύνορά της για να αποτρέψει την διάδοση του ιού. Μια έρευνα του 2020 από την κυβέρνηση της Νέας Νότιας Ουαλίας κατέληξε στο συμπέρασμα ότι υπήρξαν “ασυγχώρητα” και “ανεξήγητα” λάθη που οδήγησαν στην επιδημία.
Η Carnival Australia δήλωσε ότι «εξετάζει» την απόφαση λεπτομερώς, προσθέτοντας: «Η πανδημία ήταν μια δύσκολη στιγμή στην ιστορία της Αυστραλίας και καταλαβαίνουμε πόσο τραγική ήταν για όσους επλήγησαν». Η Vicky Antzoulatos, κοινή επικεφαλής των ομαδικών αγωγών στην Shine Lawyers, χαιρέτισε την απόφαση ως «νίκη» για την Karpik και κάλεσε την Carnival να «κάνει το σωστό και να αποζημιώσει όλους τους επιβάτες αντί να παρατείνει το θέμα με περαιτέρω δικαστικές διαμάχες».
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Yπουργείο Οικονομικών: Παράταση υποβολής δηλώσεων φόρου πλοίων β’ κατηγορίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/08/ypoik-1-600x337.jpg)
Παράταση υποβολής δηλώσεων φόρου πλοίων β’ κατηγορίας
Η μετάθεση της καταληκτικής ημερομηνίας από το Yπουργείο Οικονομικών κρίνεται επιβεβλημένη για την ομαλή ολοκλήρωση της υποβολής των εν λόγω δηλώσεων
![Λιμενικό: 660 έλεγχοι σε πλοία – Τι παραβάσεις εντοπίστηκαν](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limeniko-711x400-1-600x338.jpeg)
Συνεχίζονται οι έκτακτες επιθεωρήσεις σε πλοία από το Λιμενικό Σώμα - Τι παραβάσεις εντοπίζονται
Οι επιθεωρητές από το Λιμενικό Σώμα επέβαλαν επίσης απαγόρευση απόπλου σε 28 περιπτώσεις
![Παύλος Ξηραδάκης: Γιατί τα λιμάνια θέλουν ρυμουλκά με ισχυρό πυροσβεστικό εξοπλισμό](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/thumbnail_pirkagia-sep-600x342.jpg)
Παύλος Ξηραδάκης: Γιατί τα λιμάνια θέλουν ρυμουλκά με ισχυρό πυροσβεστικό εξοπλισμό
Αναγκαία η ύπαρξη ρυμουλκών με ισχυρή πυροσβεστική ικανότητα για την κατάσβεση πυρκαγιών όχι μόνο στα πλοία αλλά και στις χερσαίες εγκαταστάσεις των ελληνικών λιμανιών
![ΤΑΙΠΕΔ: «Κουμπαρά» και νέο ρόλο για τα λιμάνια αποκτά με νομοθετικές διατάξεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/volos-port-yachts-rentals-600x302.jpg)
«Κουμπαρά» για τα λιμάνια αποκτά το ΤΑΙΠΕΔ
Με διατάξεις στο νομοσχέδιο για το Υπερταμείο προβλέπεται ότι το ΤΑΙΠΕΔ θα μπορεί τα μισά έσοδα από παραχωρήσεις να τα αξιοποιεί για επενδύσεις στα λιμάνια
![Ναυτιλία: Κυριαρχία της Κίνας στην κατασκευή πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Capture-51-600x273.jpg)
Κυριαρχία της Κίνας στην κατασκευή πλοίων
Τα κινεζικά ναυπηγεία αντιπροσωπεύουν το 60% του συνόλου των παραγγελιών ? Ο ρόλος της Νότιας Κορέας και της Ιαπωνίας
![Ναυπηγεία Σαλαμίνας: Εργατικό δυστύχημα με έναν νεκρό σε ταχύπλοο της SeaJets](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/salamina-1-600x337.jpg)
Δυστύχημα σε ταχύπλοο της SeaJets κατά την διάρκεια εργασιών στα Ναυπηγεία Σαλαμίνας
Ο τραυματίας σύμφωνα με το Υπουργείο Ναυτιλίας μεταφέρθηκε στο κέντρο Υγείας Σαλαμίνας
![Παπαθανάσης: Με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης εκσυγχρονίζονται τα λιμάνια Σούδας και Στυλίδας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-soudas-600x341.png)
Παπαθανάσης: Με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης εκσυγχρονίζονται τα λιμάνια Σούδας και Στυλίδας
Τα δύο έργα περιλαμβάνονται στον πυλώνα «Ιδιωτικές επενδύσεις και μετασχηματισμός της οικονομίας» του Εθνικού Σχεδίου «Ελλάδα 2.0». Υπουργείο ευθύνης και φορέας χρηματοδότησης για τα δύο έργα είναι το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
![Πειραιάς: Φωτιά σε υπαίθριο χώρο του ΟΛΠ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/ker1-600x410.jpg)
Πειραιάς: Φωτιά σε υπαίθριο χώρο του ΟΛΠ
Την άμεση κινητοποίηση της Πυροσβεστικής προκάλεσε η φωτιά σε κοντέινερ
![LNG: Ο «σκοτεινός στόλος» του Πούτιν](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/11/ot_LNG22-600x352.png)
Ο «σκοτεινός στόλος» του Πούτιν με τα LNG
Το ξέφρενο αγοραστικό ενδιαφέρον έχει ανεβάσει τις τιμές των παλαιότερων πλοίων, καθώς η Μόσχα προετοιμάζεται για νέες κυρώσεις
![Μαρίνα Καλαμαριάς: Το σχέδιο αξιοποίησης του ΤΑΙΠΕΔ – Τι απαντά στους φόβους για πόλη μέσα στην πόλη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/07/thumbnail_Kalamaria-marina_GR-600x327.jpg)
ΤΑΙΠΕΔ: Το σχέδιο για την Μαρίνα Καλαμαριάς - Το χτίσιμο 14.900 τ.μ., το ξενοδοχείο και οι κατοικίες
Ο «οδηγός» του ΤΑΙΠΕΔ περιλαμβάνει απαντήσεις σε όλες τις ενστάσεις που εκφράστηκαν για την αξιοποίηση της Μαρίνας Καλαμαριάς στη δημόσια διαβούλευση