Η μετοχή του ναυτιλιακού γίγαντα Maersk σημείωσε μια δεύτερη συνεδρίαση ισχυρά κέρδη την Τετάρτη, καθώς οι επενδυτές αξιολόγησαν την αναβάθμιση της αξιολόγησης και την απόφασή του να παρατείνει τη διακοπή των ταξιδιών στην Ερυθρά Θάλασσα λόγω ανησυχιών για την ασφάλεια από τις επιθέσεις των ανταρτών Χούθι.
Η δανική εταιρεία έφτασε στην κορυφή του Stoxx 600 της Ευρώπης, με τη μετοχή της που είναι εισηγμένη στο χρηματιστήριο της Κοπεγχάγης, να αυξάνεται πάνω από 5% στις απογευματινές συναλλαγές μετά την άνοδο 6,4% της Τρίτης. Οι μετοχές της γερμανικής Hapag-Lloyd κινήθηκαν επίσης υψηλότερα.
Οι αναλυτές της Goldman Sachs αναβάθμισαν σε μια νύχτα την αξιολόγησή τους για τη Maersk σε «ουδέτερη» (neutral) από «πώληση» (sell). Σε σχετικό σημείωμα, ανέφεραν ότι η αύξηση των ναύλων είναι πιθανό να συνεχιστεί τις επόμενες εβδομάδες, καθώς οι παγκόσμιες ναυτιλιακές διαδρομές διαταράσσονται, δημιουργώντας έλλειψη χώρου σε πλοία κατά την περίοδο υψηλής ζήτησης πριν από τη Κινεζική Πρωτοχρονιά.
Η Maersk άρχισε να επαναδρομολογεί τα πλοία κατά μήκος της διαδρομής του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας γύρω από τη Νότια Αφρική στις 19 Δεκεμβρίου, επικαλούμενη τον μεγάλο κίνδυνο που διατρέχει το προσωπικό της και αποφεύγοντας την Ερυθρά Θάλασσα, όπου πλοία από διάφορες ναυτιλιακές και χώρες έχουν γίνει στόχος των μαχητών Χούθι της Υεμένης.
Αλλά σημαίνει επίσης ότι δεν υπάρχει πρόσβαση στο κανάλι του Σουέζ της Αιγύπτου, το οποίο αυξάνει κατά περίπου 30% τον απαιτούμενο χρόνο στα ταξίδια μεταξύ Ασίας και Ευρώπης, περιορίζοντας την παγκόσμια χωρητικότητα εμπορευματοκιβωτίων.
Αβεβαιότητα
Η αβεβαιότητα παραμένει παρά τη στρατιωτική προσπάθεια υπό την ηγεσία των ΗΠΑ για τον περιορισμό των επιθέσεων. Η Maersk είχε αλλάξει την απόφασή της για τη διαδρομή του Σουέζ, αλλά την ανέστειλε ξανά τις τελευταίες ημέρες αφού ένα από τα πλοία της έγινε στόχος πυραύλων και μικρών σκαφών.
Η εμπορική διαδρομή Ασία – Ευρώπη είναι η μεγαλύτερη για τη Maersk και οι ναύλοι στη διαδρομή έχουν τριπλασιαστεί περίπου από τα επίπεδά τους στις αρχές Δεκεμβρίου, είπαν οι αναλυτές της Goldman Sachs, ενώ «ο αντίκτυπος στα ετήσια ποσοστά συμβολαίου είναι πιθανό να είναι θετικός, αν και εξαρτάται από το πώς θα εξελιχθούν τα πράγματα στον τομέα της ασφάλειας».
Σημειώνεται επίσης ότι το παγκόσμιο εμπόριο αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα και από την ξηρασία που πλήττει τη Διώρυγα του Παναμά.
Ωστόσο, οι αναλυτές δεν προβλέπουν επί του παρόντος το ίδιο επίπεδο διακοπής της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας και περιορισμού της παραγωγικής ικανότητας που βιώθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας Covid-19, η οποία προκάλεσε τεράστια άνοδο στους ναύλους και κέρδη ρεκόρ για εταιρείες συμπεριλαμβανομένης της Maersk.
Αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό επειδή η ναυτιλιακή βιομηχανία βρέθηκε πιο πρόσφατα σε κατάσταση υπερπροσφοράς. Η Goldman Sachs είπε ότι η βασική της εκτίμηση για τη Maersk το 2024 είναι «πλέον ένα σενάριο «μπερδεμένο» αντί να εμβαθύνει τον ανταγωνισμό τιμών».
Ο μη εισηγμένος γαλλικός ναυτιλιακός όμιλος CMA CGM την Τρίτη ανακοίνωσε ότι οι ναύλοι μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από την Ασία στην περιοχή της Μεσογείου θα είναι έως και κατά 100% υψηλότεροι από τις 15 Ιανουαρίου, σε σύγκριση με την 1η Ιανουαρίου.
Το ζήτημα της Ερυθράς Θάλασσας είναι «οικονομικά καλό για τους μεταφορείς», δήλωσε ο Mikkel Emil Jensen, ανώτερος αναλυτή, στο CNBC την Τετάρτη. «Αποσύρετε παραγωγική ικανότητα από την αγορά σε μια εποχή που η ζήτηση δεν είναι πολύ ισχυρή».
Οι ναύλοι «αυξάνονται σημαντικά και θα αυξάνονται περισσότερο από ό,τι κι αν είναι το κόστος για να ταξιδέψετε στην Αφρική».
Ωστόσο, ο αντίκτυπος στους καταναλωτές είναι πιθανό να αφορά τους τους αυξημένους χρόνους μεταφοράς, την επιδείνωση της αξιοπιστίας και την πιθανή αύξηση των τιμών, κατέληξε ο Jensen.
Latest News
Τα 24ωρο των κεντρικών τραπεζών - Με μπαράζ μειώσεων στα επιτόκια κλείνει το 2024
Το 2025 αλλάζει σημαντικά τα δεδομένα και σηματοδοτεί στροφή στις νομισματικές πολιτικές των τραπεζών
Συνεργασία και λύσεις - Πού βρίσκεται τελικά η ευρωπαϊκή απάντηση για τη στεγαστική κρίση;
Ακριβά ενοίκια και στεγαστικά δάνεια έχουν επιδεινώσει την στεγαστική κρίση στην Ευρώπη - Τι ζητούν οι πολίτες
Έρχεται το τέλος του ΠΟΕ με τον Ντόναλντ Τραμπ;
Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου (ΠΟΕ) έτσι κι αλλιώς δεν λειτουργεί υποδειγματικά. Με τον Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο μάλλον θα καταρρεύσει. Ποιες θα είναι οι συνέπειες;
Μάριο Μόντι: «Η Ευρώπη δεν μπορεί άλλο να παραμείνει ένα βρέφος»
Ο πρώην πρωθυπουργός της Ιταλίας, Μάριο Μόντι μίλησε για την κρισιμότητα της επόμενης πενταετίας αλλά και για το δικαίωμα του βέτο
Στην ουρά οι τουρκικές εταιρείες για την ανοικοδόμηση της Συρίας
Πάνω από 11 δισ. δολάρια ήταν ήδη οι ζημιές σε 14 μεγάλες πόλεις και σε σημαντικούς κλάδους της οικονομίας από το 2023, σύμφωνα με την Παγκόσμια Τράπεζα
Θα έκανε τα πάντα για να τον... αποφύγει - Το αμερικανικό δίκτυο ABC και ο Τραμπ
Ο άλλοτε σύμβουλος του Μπιλ Κλίντον βρέθηκε στο στόχαστρο του Τραμπ και προκάλεσε μια διαμάχη με το δίκτυο ABC
Γιατί οι Millennials δεν αγοράζουν πλέον σπίτια;
Οι τιμές των σπιτιών δεν είναι το μόνο που εμποδίζει τους millennials να αγοράζουν ακίνητα - Τι άλλο τους ανησυχεί
Δεινόσαυροι σε συλλογές δισεκατομμυριούχων - Η μάχη στις δημοπρασίες
Οι δεινόσαυροι υφαρπάζονται από δισεκατομμυριούχους καθώς οι επιστήμονες δεν έχουν τέτοιους πόρους
Ιράν: Νέα πτώση για το ριαλ έναντι του δολαρίου
Συνεχίζεται η καταβαράθρωση του νομίσματος του Ιράν έναντι του δολαρίου. Το ριάλ έπεσε στα 756.000 ανά δολάριο
Μπροστά στην απαγόρευση του TikTok - Πώς προετοιμάζονται οι αγορές μόδας και ομορφιάς
Το timing της απαγόρευσης έρχεται αν και κατά τη φετινή εορταστική σεζόν, οι πωλήσεις του TikTok Shop έχουν αυξηθεί κατακόρυφα