
Το δικό της μερίδιο στην παγκόσμια αγορά πολυτελών ρολογιών θέλει να αποκτήσει ο κολοσσός πολυτελείας LVMH όπως φανερώνουν οι διεξοδικές κινήσεις του με ένα νεοσύστατο τμήμα ρολογιών και μια σειρά από νέα ακριβότερα μοντέλα.
Οι πωλήσεις πολυτελών ρολογιών παγκοσμίως υπολογίζονται σε περίπου 30 δισεκατομμύρια δολάρια φέτος, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών αγοράς IMARC Group. Αναμένεται να αυξηθούν σε περισσότερα από 37 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2032, καθώς ο παγκόσμιος πλούτος βαίνει την ανιούσα, την ίδια στιγμή που Gen Z και Millennials ενδιαφέρονται περισσότερο για μηχανικά ρολόγια υψηλής ποιότητας, σύμφωνα με το CNBC.
LVMH: Πάει για το ολυμπιακό μετάλλιο στο Παρίσι – Η στρατηγική για luxury πωλήσεις
Το τμήμα κοσμημάτων και ρολογιών της LVMH σημείωσε πωλήσεις 11,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2023, αντιπροσωπεύοντας αύξηση 7% στην οργανική ανάπτυξη. Ο γαλλικός όμιλος διαθέτει τώρα 10 μάρκες ρολογιών, συμπεριλαμβανομένων των TAG Heuer, Hublot και Zenith, μαζί με οίκους μόδας και κοσμημάτων όπως Louis Vuitton, Bulgari και Dior που κατασκευάζουν επίσης ρολόγια.
Στοχευμένες κινήσεις
Τον περασμένο μήνα, η εταιρεία ονόμασε τον Φρεντερίκ Αρνό, τον 29χρονο γιο του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της LVMH Μπερνάρ Αρνό, στη θέση του επικεφαλής της LVMH Watches, η οποία περιλαμβάνει τις μάρκες TAG Heuer, Hublot και Zenith.
Οι αναλυτές εκτιμούν ότι οι πωλήσεις αυτών των τριών εμπορικών σημάτων έφτασαν περίπου τα 2 δισεκατομμύρια δολάρια πέρυσι.

Φρεντερίκ και Μπερνάρ Αρνό
Εστίαση στην καινοτομία
Ο Φρεντερίκ Αρνό αναμένεται να επικεντρωθεί στην καινοτομία, τα υλικά αιχμής και τα δημιουργικά σχέδια. Οι αναλυτές μάλιστα εκτιμούν ότι η LVMH μπορεί επίσης να συνεχίσει να αποκτά ελκυστικά εμπορικά σήματα εάν αυτά γίνουν διαθέσιμα.
Σε συνεντεύξεις τους στο CNBC κατά τη διάρκεια της πέμπτης διοργάνωσης Watch Week του ομίλου, στο Μαϊάμι, οι διευθύνοντες σύμβουλοι των εμπορικών σημάτων τόνισαν ότι το 2024 εμφανίζεται ήδη ισχυρότερο από το 2023, όταν και τα αυξανόμενα επιτόκια και οι φόβοι για ύφεση μετρίασαν τη ζήτηση. Η θετική προοπτική τονίζεται ιδιαίτερα χάρη στην ανθεκτικότητα των Αμερικανών καταναλωτών πολυτελείας.
«Τα πάντα έχουν να κάνουν με κύκλους και η ομορφιά της Αμερικής είναι ότι οι κύκλοι είναι πολύ σύντομοι», δήλωσε ο Μπενουά ντε Κλερκ, διευθύνων σύμβουλος της Zenith. «Παρά τα σκαμπανεβάσματα που όλοι περνάμε μπορούμε να διαβεβαιώσω ότι σήμερα η Zenith είναι σίγουρα σε ανοδική πορεία με καλή ζήτηση στην αμερικανική αγορά».
Γυναικείο φετίχ
Οι πωλήσεις ρολογιών ακολουθούν παρόμοιο μοτίβο με την ευρύτερη αγορά πολυτελείας, όπου οι πλουσιότεροι καταναλωτές παραμένουν και ισχυρότεροι. Τα στελέχη του ομίλου εκτιμούν ότι οι πλούσιοι επηρεάζονται λιγότερο από την αύξηση των επιτοκίων και την οικονομική αβεβαιότητα, επομένως όλο και περισσότερες επωνυμίες εξυπηρετούν τους «υπερ-καταναλωτές» και τους συλλέκτες που συνεχίζουν να δαπανούν όσα χρειάζεται για να αποκτήσουν την υψηλότερη ποιότητα και δεξιοτεχνία.
«Το υψηλό επίπεδο ήταν πραγματικά ένας από τους κύριους μοχλούς της ανάπτυξής μας», δήλωσε ο Ζαν Κριστόφ Μπαμπίν, διευθύνων σύμβουλος της Bulgari. «Νομίζω ότι οι πλούσιοι σήμερα περισσότερο από ποτέ θέλουν να επενδύσουν σε αυθεντικές, αξιόπιστες και διαχρονικές μάρκες».
Ο Μπαμπίν διευκρίνισε πως βλέπει ολοένα και μεγαλύτερη ισχύ σε όλες τις επιχειρήσεις της Bulgari, οι οποίες περιλαμβάνουν πλέον ξενοδοχεία, μόδα και αρώματα.
Η LVMH στοχεύει εξάλλου σε ένα ακόμη ταχύτερα αναπτυσσόμενο τμήμα των πολυτελών ρολογιών: τα γυναικεία. Ενώ αντιπροσωπεύουν μόνο το ένα τρίτο περίπου των συνολικών πωλήσεων, το ενδιαφέρον των γυναικών για τα πολυτελή μηχανικά ρολόγια έχει εκτοξευθεί από την περισσότερη έκθεση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τον αυξανόμενο αριθμό μοντέλων που έχουν σχεδιαστεί για γυναίκες. Ο αυξανόμενος παγκόσμιος πληθυσμός πλούσιων γυναικών – αυτοδημιούργητων όσο και κληρονόμων— τροφοδοτεί επίσης την αύξηση των πωλήσεων.
«Η τάση είναι προς όλο και πιο θηλυκά και πιο unisex ρολόγια», είπε ο Μπαμπίν. «Οι γυναίκες έχουν αυξανόμενη δύναμη, όσον αφορά την ανεξαρτησία, την αυτονομία και την αγοραστική δύναμη. Πιστεύουμε ότι αυτό θα συνεχιστεί».
Επανεφεύρεση
Στον άκρως ανταγωνιστικό κόσμο των πολυτελών ρολογιών, οι εταιρείες πρέπει να καινοτομούν συνεχώς με υλικά και περίπλοκα σχέδια για να κερδίσουν μερίδιο και να κρατήσουν αφοσιωμένους τους συλλέκτες.
Ο διευθύνων σύμβουλος της TAG Heuer, Ζιλιέν Τορναρέ, εξήγησε στο CNBC ότι «το πλεονέκτημα της LVMH σε σχέση με άλλες μάρκες και ομάδες ρολογιών είναι η αμείλικτη εστίασή της στην επανεφεύρεση και την επιθυμία». Δεν είναι τυχαίο που πολλές από τις θυγατρικές της LVMH σκαλίζουν το ιστορικό παρελθόν τους για νέα σχέδια και μοντέλα.
Ο Ντε Κλέρκ είπε ότι μέρος της απήχησης της Zenith στους νεότερους αγοραστές και συλλέκτες ρολογιών είναι η τιμή του. Ενώ η Zenith πουλά πολύ περίπλοκα ρολόγια, προσπαθεί να προσφέρει αξία, όπως το μοντέλο triple Calendar που πωλείται για περίπου 14.000 δολάρια, αλλά θα μπορούσε πιθανώς να κοστολογηθεί «χιλιάδες παραπάνω» με βάση το επίπεδο δεξιοτεχνίας και τους περίπλοκους μηχανισμούς που απαιτούνται.


Latest News

Αναβρασμός με τους δασμούς Τραμπ - Μπορούν οι αναδυόμενες ασιατικές αγορές να βγουν κερδισμένες;
Οι αναδυόμενες αγορές βρίσκονται ανάμεσα στις ΗΠΑ και στην Κίνα - Πώς θα ισορροπήσουν στον εμπορικό πόλεμο

Ο πυρετός του χρυσού στην Κίνα - Οι μικροεπενδυτές και οι προειδοποιήσεις των αρχών
Γιατί οι Κινέοι δανείζονται ή βάζουν τις αποταμιεύσεις τους στον χρυσό

Η μεγάλη επιστροφή του σαουδάραβα κολλητού του Μασκ - Η ταραχώδης ζωή του Αλουαλίντ μπιν Ταλάλ
Ο φανταχτερός Σαουδάραβας δισεκατομμυριούχος επενδυτής Αλουαλίντ επιστρέφει στο προσκήνιο, ενθαρρυμένος από την επιστροφή του Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο.

Το Πεκίνο εξετάζει εξαιρέσεις στους δασμούς 125% - Ποια προϊόντα αφορούν
Η Κίνα εξετάζει τώρα εξαιρέσεις από τους δασμούς, στο πνεύμα των αντίστοιχων πρόσφατων αμερικανικών ανακοινώσεων

Goldman: Η Κίνα μπορεί να εξαιρέσει το αιθάνιο και το υγραέριο από υψηλούς δασμούς
Η σημαντική εξάρτηση της κινεζικής βιομηχανίας πλαστικών από τις αμερικανικές εισροές βάζει σε σκέψεις το Πεκίνο, σύμφωνα με τους αναλυτές της Goldman

Ο Τραμπ διαψεύδει... τη διάψευση του Πεκίνου - «Σε εξέλιξη συνομιλίες με την Κίνα»
O αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ υποστηρίζει το ακριβώς αντίθετο από αυτό που λέει το Πεκίνο

Ο κινέζος χειριστής ρομποταξί Pony.ai εξετάζει IPO σε άλλα χρηματιστήρια
Λιγότερο από έξι μήνες μετά την IPO της Νέας Υόρκης, οι αυξανόμενοι φόβοι διαγραφής από ΗΠΑ ωθούν την Pony.ai σε αναζήτηση εναλλακτικής IPO

ΕΚΤ: Οι τράπεζες υποτιμούν τις απώλειες δανείων του τομέα αυτοκινήτων
Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ένας από τους τομείς στους οποίους «οι προβλέψεις των τραπεζών δεν φαίνεται να αντικατοπτρίζουν επαρκώς τους καθοδικούς κινδύνους

Ο Τραμπ βάζει στο μικροσκόπιο την χρηματοδότηση πανεπιστημίων από το εξωτερικό
Νέο εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ απειλεί να περικόψει ομοσπονδιακά χρήματα από τα σχολεία που δεν συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις αποκάλυψης ξένων χρηματοδοτήσεων

Η Boeing απειλεί να σταματήσει να κατασκευάζει αεροσκάφη για την Κίνα
Ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας επισκιάζει τα καλύτερα από τα αναμενόμενα οικονομικά αποτελέσματα της Boeing