Σε ναυάγιο κατέληξε επισήμως η απόπειρα της JetBlue Airways να εξαγοράσει την Spirit Airlines, έναν και πλέον μήνα αφότου ομοσπονδιακό δικαστήριο μπλόκαρε την εξαγορά ύψους 3,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων για λόγους προστασίας του ανταγωνισμού.
Επιτροπή Ανταγωνισμού: Ποιοι κρατούν τα σκήπτρα στην αγορά γιαουρτιού
Όπως ανέφερε η JetBlue τη Δευτέρα σε ανακοίνωσή της, οι δύο αεροπορικές εταιρείες αποφάσισαν να διακόψουν τη διαδικασία αφού διαπίστωσαν ότι οι όροι της συμφωνίας, συμπεριλαμβανομένης της «λήψης των απαραίτητων νομικών και ρυθμιστικών εγκρίσεων», ήταν απίθανο να ικανοποιηθούν εντός των προθεσμιών που ορίζονταν.
Η εταιρεία – η οποία αντιμετωπίζει επίσης πιέσεις από τον ακτιβιστή επενδυτή Carl Icahn να επιστρέψει σε βιώσιμη ανάπτυξη – θα καταβάλει στην Spirit 69 εκατομμύρια δολάρια, ποσό με το οποίο θεωρείται ότι επιλύονται όλα τα εκκρεμή ζητήματα που σχετίζονται με την συμφωνία που ναυάγησε.
«Καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι τα τρέχοντα ρυθμιστικά εμπόδια δεν θα μας επιτρέψουν να ολοκληρώσουμε εγκαίρως αυτή τη συναλλαγή σύμφωνα με τη συμφωνία συγχώνευσης», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Spirit Ted Christie.
Ταφόπλακα
Η απόφαση βάζει ταφόπλακα στη μακρά προσπάθεια της JetBlue να αποκτήσει την Spirit και σηματοδοτεί μια απότομη μεταστροφή από τη δέσμευση των δύο εταιρειών να προχωρήσουν στην μεταξύ τους ενοποίηση. Η JetBlue, κυρίως, ήλπιζε να επιταχύνει την ανάπτυξή της λαμβάνοντας άμεσα ενίσχυση από τα αεροσκάφη και τους πιλότους της Spirit, προκειμένου να αντιμετωπίσει τις ελλείψεις.
Όπως σημειώνει το Reuters, δεν κατέστη άμεσα σαφές αν ήταν η παρουσία του Icahn που οδήγησε σε οριστική εγκατάλειψη της συμφωνίας. Τις εβδομάδες που μεσολάβησαν από το αρχικό δικαστικό «μπλόκο» στη συμφωνία, ο Icahn αποκάλυψε ότι κατείχε ποσοστό περίπου 10% της JetBlue, γεγονός που τον καθιστά έναν από τους μεγαλύτερους μετόχους της εταιρείας. Στη συνέχεια μάλιστα έλαβε δύο θέσεις στο διοικητικό συμβούλιο της αεροπορικής.
Ποια είναι η JetBlue
Ιδρυθείσα το 1998, η JetBlue αποτελεί μία από τις πιο σημαντικές αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους των ΗΠΑ. Εδρεύει στο Long Island City της Νέας Υόρκης, ενώ διατηρεί γραφεία στη Γιούτα και τη Φλόριντα. Εκτελεί περισσότερες από 1.000 πτήσεις καθημερινά, εξυπηρετώντας 100 εγχώριους και διεθνείς προορισμούς στην Αμερική και την Ευρώπη.
Οι ιδρυτές της JetBlue είχαν αρχικά σκοπό να ονομάσουν τη νέα αεροπορική εταιρεία «ταξί», βάφοντας μάλιστα τα αεροπλάνα σε κίτρινο χρώμα για να υπάρχει άμεση συσχέτιση με τα ταξί της Νέας Υόρκης. Ωστόσο η JP Morgan, ένας από τους μεγαλύτερους αρχικούς επενδυτές, δεν ενθουσιάστηκε με την ιδέα: Απείλησε μάλιστα να αποσύρει τα 40 εκατομμύρια δολάρια που είχε διαθέσει εάν δεν άλλαζε το όνομα και τα σύμβολα.
Η JetBlue λειτουργεί με τα περισσότερα από τα χαρακτηριστικά ενός αερομεταφορέα χαμηλού κόστους, διαθέτοντας έναν στόλο νέων και οικονομικών αεροσκαφών του ίδιου – ως επί το πλείστον – μοντέλου και χρησιμοποιώντας κατά το δυνατόν περισσότερο τα αεροπλάνα της. Ωστόσο, σε αντίθεση με άλλες εταιρείες χαμηλού κόστους, η JetBlue προσφέρει περισσότερες επιλογές όσον αφορά την κατηγορία καμπίνας, ενώ παρέχει δωρεάν αναψυκτικά και ψυχαγωγία κατά την πτήση.
Η «εξαιρετικά χαμηλού κόστους» Spirit
Η Spirit Airlines από την πλευρά της αποτελεί μια αεροπορική εταιρεία εξαιρετικά χαμηλού κόστους, με έδρα το Μιραμάρ της Φλόριντα. Εκτελεί προγραμματισμένες πτήσεις σε Ηνωμένες Πολιτείες, Καραϊβική και Λατινική Αμερική. Το 2023 ήταν ο έβδομος μεγαλύτερος αερομεταφορέας επιβατών στη Βόρεια Αμερική, καθώς και η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία εξαιρετικά χαμηλού κόστους.
Η εταιρεία ξεκίνησε το 1990 ως Charter One Airlines, ενώ σε Spirit Airlines μετονομάστηκε στις 19 Μαΐου 1992. Η βασική τιμή του εισιτηρίου προσφέρει στους επιβάτες στοιχειώδεις μόνο ανέσεις, ενώ όσοι θέλουν καλύτερες υπηρεσίες καλούνται να καταβάλουν έξτρα ποσά. Στο σύνολό τους, τα χρήματα αυτά αποτελούν ένω του 40% των συνολικών εσόδων της Spirit.
Η εξαιρετικά χαμηλού κόστους αεροπορική έχει αποτελέσει αντικείμενο πολυάριθμων καταγγελιών και κυρώσεων από το Υπουργείο Μεταφορών των Ηνωμένων Πολιτειών. Οι περισσότερες από τις αξιώσεις κατά της εταιρείας αφορούσαν ισχυρισμούς για παραπλανητικές διαφημιστικές πρακτικές, την εξυπηρέτηση πελατών και τις πολιτικές της αεροπορικής εταιρείας για χρέωση πρόσθετων τελών κατά τη στιγμή της αγοράς.
Latest News
Κίνηση-έκπληξη από την κεντρική τράπεζα της Ελβετίας - Μείωση 50 μ.β. στα επιτόκια
Το βασικό επιτόκιο διαμορφώνεται στο 0,5% - Η Ελβετία ήταν η πρώτη μεγάλη οικονομία που χαλάρωσε τη νομισματική της πολιτική
Αύξηση των αμυντικών δαπανών στο 3% του ΑΕΠ - Τι συζητούν οι Ευρωπαίοι
Αυξημένες στρατιωτικές δαπάνες θα μπορούσαν να συμφωνηθούν στη σύνοδο κορυφής του NATO, το 2025, εντείνοντας την πίεση στους εθνικούς προϋπολογισμούς
Τι θα αποφασίσει το ιερατείο της ΕΚΤ για τα επιτόκια - Πού ποντάρουν οι αγορές
Οι αγορές σταθμίζουν τα δεδομένα που έχουν στο τραπέζι οι αξιωματούχοι της ΕΚΤ και εκτιμούν πώς θα κινηθεί
Λίβανος: Πρώτη παράδοση κατεχομένου εδάφους από το Ισραήλ
Αμερικανός στρατηγός βρίσκεται στον Λίβανο για να επιβλέψει την παράδοση
Η μεγάλη αποτυχία του στοιχήματος των Shell και BP στην ηλεκτρική ενέργεια
Η ηλεκτρική ενέργεια ήταν το επόμενο μεγάλο στοίχημα για πολλές εταιρείες πετρελαίου και φυσικού αερίου, όμως γύρισε μπούμερανγκ
Ποιες είναι προτεραιότητες Τραμπ για τις πρώτες 100 ημέρες
Οι πέντε κορυφαίες προτεραιότητές του Ντόναλντ Τραμπ για τις πρώτες 100 ημέρες στο Οβάλ γραφείο
Ο Τραμπ δίνει «γη και ύδωρ» κινήτρων για να φέρει μεγάλες επενδύσεις πίσω στις ΗΠΑ
Ο Τραμπ αποσκοπεί σε μια κοσμογονία εγχώριων επενδύσεων στις ΗΠΑ - Η πρόταση για διευκολύνσεις στις επενδύσεις άνω του 1 δισ.
Η Ινδία κατασκευάζει το δικό της «Χόνγκ Κονγκ» - Το φαραωνικό project των 9 δισ.
Ανησυχία ότι το σχέδιο θα εξαλείψει μερικές από τις απομονωμένες φυλές που ζουν στα νησιά του αρχιπελάγους Νικομπάρ - Τι λέει η Ινδία
Από ένα KFC στην αυτοκρατορία των 3 δισ. - Ποιος είναι ο Αυστραλός επιχειρηματίας Τζακ Κάουιν
Σήμερα, ο Τζακ Κάουιν κατέχει το 98% της εταιρείας του, ενώ το υπόλοιπο 2% ανήκει σε ορισμένους από τους αρχικούς επενδυτές και μετόχους του
Οι τρεις αδύναμοι κρίκοι της ευρωοικονομίας το 2025
Θα παλέψουν με την ύφεση τη νέα χρονιά οι μεγαλύτερες οικονομίες της ΕΕ, Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία