Αυλαία σε ένα υψηλής χρηματιστηριακής, αλλά και συμβολικής, αξίας εγχείρημα έριξε χθες, με το placement από το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας στην Τράπεζα Πειραιώς να είναι αναμφίβολα επιτυχημένο. Όχι μόνο σε ποσοτικούς όρους, αλλά και σε ποιοτικούς, επισφραγίζοντας μιας επίπονη πορεία προς την εξυγίανση και την θωράκιση της τράπεζας.

Αν και οι προσφορές – μαμούθ, πέριξ των 14 δισ., που συγκέντρωσε το ΤΧΣ για το 27% που διέθετε για την Πειραιώς θα αρκούσε για να κριθεί το εγχείρημα επιτυχές, αυτό που σχολιάζουν πλέον οι περισσότεροι είναι ότι η τιμή που πέτυχε το Ταμείο, τα 4 ευρώ, είναι το σημαντικότερο στοιχείο που ενισχύει την επιτυχία. Και αυτό διότι η «μετάφραση» της τιμής θέλει τους ενδιαφερόμενους να μην διεκδικούν κάποια «έκπτωση» για να μπουν στην τράπεζα, ή να ενισχύσουν την θέση τους σε αυτήν.

Πειραιώς: Πώς θα κατανεμηθούν οι μετοχές του placement – Τα σενάρια

Ουσιαστικά συνωστίστηκαν για να μπορέσουν να πάρουν μέρος της διάθεσης, ακόμη και στο ανώτερο επίπεδο που έδωσε στο εύρος των τιμών το Ταμείο. Ανάμεσα τους και η περίπτωση του νορβηγικού fund, Norges, του μεγαλύτερου επενδυτικού κεφαλαίου στον κόσμο που εμφανίζεται στη λίστα όσων συμμετείχαν. Κάτι που δεν περίμενε κανείς όταν ξεκινούσε η διαδικασία του book building.

«Όχι μόνο δεν γίνεται με discount η πώληση των μετοχών, αλλά υπάρχει ένα premium έστω και μικρό», σημειώνουν άνθρωποι που γνωρίζουν. Σπεύδουν μάλιστα να προσθέσουν πως σε σύγκριση με την Εθνική, η διάθεση των μετοχών της Πειραιώς γίνεται σε καλύτερη αποτίμηση (valuation).

Η «νύχτα» της κατανομής

Η χθεσινή νύχτα των στελεχών του ΤΧΣ ήταν δύσκολη, αφού οι ασκήσεις επί χάρτου για την κατανομή ήταν πολλές. Σύμφωνα με πληροφορίες, υπήρξαν αρκετά σενάρια που απασχόλησαν πολύ τους ιθύνοντες, οι οποίοι έκαναν στην ουσία face control σε αρκετές προσφορές που κατατέθηκαν στο βιβλίο.

Το πρώτο «σετ» των σεναρίων ήταν η κατανομή του 22% της τράπεζας. Από τις 337,6 εκατ. μετοχές, το 85% αυτών, δηλαδή 275 εκατ. μετοχές, έπρεπε να δοθούν σε long only κεφάλαια, με στόχο να ενισχυθεί η μετοχική βάση της τράπεζας, και φυσικά να μην υπάρξουν αναταράξεις στην πορεία. Μάλιστα, όπως μας σχολίασε χρηματιστηριακή πηγή, η είσοδος νέων κωδικών έπαιξε ρόλο, δεδομένου ότι δημιουργεί μια βάση άμυνας στα 4 ευρώ, θωρακίζοντας σε μεγάλο βαθμό την τιμή της μετοχής.

Τα υπόλοιπα 41,6 εκατ., δηλαδή το 15% του προς διάθεση 22%, αφορούσαν ελληνικούς κωδικούς, οι οποίοι εν τέλει θα συνεισφέρουν περί τα 165 εκατ. ευρώ, από τα περίπου 150 εκατ. ευρώ που ήταν οι αρχικές εκτιμήσεις. Οι «ελληνικές» προσφορές, σύμφωνα με πληροφορίες, επιταχύνθηκαν κυρίως στο τελευταίο 6ωρο της διαδικασίας του book building και ήταν πιο φειδωλές σε σχέση με τα placement που προηγήθηκαν, καθώς ο συντελεστής κατανομής ήταν πολύ μικρός.

Που θα πάει το υπόλοιπό 5%

Τους ιθύνοντες επίσης απασχόλησε σημαντικά η διάθεση του υπόλοιπου 5%, ποσοστό που αν και βρισκόταν στο τραπέζι αποφασίστηκε να δοθεί αφού εκκίνησε η διαδικασία λόγω της τεράστιας ζήτησης που εκδηλώθηκε.

Πόσα βάζει στα ταμεία το Δημόσιο

Συνολικά τις επόμενες ημέρες στους «λογαριασμούς» του Ελληνικού Δημοσίου από την πώληση των μετοχών της Πειραιώς αναμένεται να εισέλθει το ποσό των 1,35 δισ. ευρώ.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις
Πύργος Πειραιάς: Λαμβάνει πιστοποίηση LEED Platinum – Ο πρώτος πράσινος ουρανοξύστης στην Ελλάδα
Επιχειρήσεις |

Ο Πύργος Πειραιά λαμβάνει πιστοποίηση LEED Platinum - Ο πρώτος πράσινος ουρανοξύστης στην Ελλάδα

Ο Πύργος Πειραιά υπερβαίνει κατά τρεις βαθμίδες τις ενεργειακές απαιτήσεις της ελληνικής νομοθεσίας για υφιστάμενα κτήρια και κατατάσσεται στην κατηγορία A+, σύμφωνα με το πρότυπο ΚΕΝΑΚ

ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Green |

ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση

Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»