
Το αφεντικό της Mercedes-Benz κάλεσε τις Βρυξέλλες να μειώσουν τους δασμούς στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που εισάγονται από την Κίνα, καθώς η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξετάζει το ενδεχόμενο αύξησης των εισαγωγικών δασμών εν μέσω έρευνας για τις επιδοτήσεις του Πεκίνου για την αυτοκινητοβιομηχανία του, σύμφωνα με τους Financial Times.
Porsche, Mercedes και GM στοιχηματίζουν σε μπαταρίες με άνοδο από πυρίτιο
Ο αυξημένος ανταγωνισμός από την Κίνα θα βοηθήσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης να παράγουν καλύτερα αυτοκίνητα μακροπρόθεσμα, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Ola Källenius, προσθέτοντας ότι ο προστατευτισμός «πηγαίνει σε λάθος δρόμο».
«Μην αυξάνετε τους δασμούς. Είμαι αντίθετος, νομίζω ότι κάντε το αντίστροφο: πάρτε τους δασμούς που έχουμε και μειώστε τους», δήλωσε στους Financial Times.
Οι κινεζικές εταιρείες που επιθυμούν να εξάγουν στην Ευρώπη ήταν μια «φυσική εξέλιξη του ανταγωνισμού και πρέπει να αντιμετωπιστεί με καλύτερο προϊόν, καλύτερη τεχνολογία, μεγαλύτερη ευελιξία», πρόσθεσε. «Αυτή είναι η οικονομία της αγοράς. Αφήστε τον ανταγωνισμό να εξελιχθεί».
Η Επιτροπή διερευνά εάν οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες λαμβάνουν επιδοτήσεις από το Πεκίνο που τους επιτρέπουν να μειώσουν τις τιμές στα οχήματα που εξάγονται στην Ευρώπη, υποτιμώντας τους κατασκευαστές της περιοχής, σύμφωνα με τους FT.
Οι γαλλικές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Stellantis και η Renault, οι οποίες δεν έχουν μεγάλες επιχειρήσεις στην Κίνα, έχουν μιλήσει για την απειλή των κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων. Ωστόσο, η έρευνα αντιμετώπισε αντιδράσεις από γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες που εξαρτώνται από την Κίνα για σημαντικό μέρος των πωλήσεων και των κερδών τους.
Aντίποινα
Τα γερμανικά στελέχη φοβούνται πιθανά αντίποινα από το Πεκίνο και τους Κινέζους καταναλωτές σε μια εποχή που τοπικές μάρκες όπως η BYD έχουν ήδη αρπάξει μερίδιο αγοράς από δυτικούς κατεστημένους φορείς στη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο.
Περισσότερα από ένα στα τρία αυτοκίνητα Mercedes-Benz πωλούνται στην Κίνα, ενώ η χώρα αντιπροσώπευε το 40% των πωλήσεων αυτοκινήτων της Volkswagen πέρυσι.
Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες Geely και SAIC, οι οποίες ελέγχονται από το κινεζικό κράτος, κατέχουν το ένα πέμπτο των μετοχών της Mercedes-Benz.
«Δεν ζητήσαμε αυτή [την έρευνα]», δήλωσε ο Källenius. «Εμείς ως εταιρείες δεν ζητάμε προστασία και πιστεύω ότι οι καλύτερες κινεζικές εταιρείες δεν ζητούν προστασία. Θέλουν να ανταγωνιστούν στον κόσμο όπως όλοι οι άλλοι».
Υπερασπιζόμενος πλήρως τις ανοικτές αγορές, είπε: «Έχει ανοίξει αγορές που έχει οδηγήσει σε αύξηση του πλούτου, ειδικά στο οικονομικό θαύμα της Κίνας, που έχει βγάλει εκατοντάδες εκατομμύρια ανθρώπους από τη φτώχεια.
«Αν πιστεύουμε ότι ο προστατευτισμός είναι αυτό που μας δίνει μακροπρόθεσμη επιτυχία, πιστεύω ότι η ιστορία μας λέει ότι αυτό δεν ισχύει».
Επί του παρόντος, τα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα υπόκεινται σε δασμό 10% όταν εισάγονται στην Ευρώπη. Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες πληρώνουν 15% όταν εξάγουν στην Κίνα, γεγονός που αποτελεί μέρος του λόγου για τον οποίο τα περισσότερα γερμανικά μοντέλα που πωλούνται στην Κίνα κατασκευάζονται στη χώρα.
Ο Källenius δήλωσε ότι πρέπει να υπάρχουν «ίσοι όροι ανταγωνισμού» και ότι και οι δύο πλευρές θα πρέπει να είναι «προσεκτικές για την οικοδόμηση οικονομικών καταστάσεων win-win».
Και πρόσθεσε: «Ζούμε σε έναν πραγματιστικό κόσμο και συνειδητοποιούμε ότι υπάρχουν κάποιες προσδοκίες από τον γενικό κανόνα της οικονομίας της αγοράς . . . Αλλά αν αναζητήσουμε την τύχη μας στον αυξημένο προστατευτισμό, ακολουθούμε λάθος δρόμο».
Η Stellantis και η Renault είχαν μια πιο δύσκολη διαδρομή στην Κίνα από τους Γερμανούς αντιπάλους τους, με τη γαλλική κυβέρνηση να επιδιώκει ενεργά μέτρα κατά των κινεζικών εταιρειών.
Ο Carlos Tavares, διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, προειδοποίησε πέρυσι ότι η αυτοκινητοβιομηχανία του μπλοκ, η οποία απασχολεί περίπου 13 εκατομμύρια Ευρωπαίους, κινδυνεύει να εξαφανιστεί από τον κινεζικό ανταγωνισμό, όπως και η κάποτε ζωντανή βιομηχανία ηλιακών συλλεκτών της ηπείρου.
Η Porsche της Volkswagen, η οποία εισάγει όλα τα αυτοκίνητά της που πωλούνται στην Κίνα, δεσμεύτηκε πέρυσι να καταπολεμήσει πιθανούς νέους δασμούς της ΕΕ στις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες. Η στρατηγική της για την παραγωγή αυτοκινήτων που πωλούνται στην Κίνα εκτός της χώρας είναι σπάνια με τις περισσότερες ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένης της μητρικής εταιρείας της Porsche, Volkswagen, που έχουν μετατοπιστεί σε μεγάλο βαθμό στην παραγωγή απευθείας στη χώρα.


Latest News

Μπορεί να τηλεφωνήσω στον Πάουελ - Τι θα ζητήσει ο Τραμπ από τον πρόεδρο της Fed
Ο αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ επανέλαβε ότι η Fed θα πρέπει να μειώσει τα επιτόκιά της

H UPS αγοράζει την καναδική Andlauer Healthcare Group αντι 1,6 δισ. δολ.
Η νέα εξαγορά επεκτείνει τις δυνατότητες της UPS στον τομέα της μεταφοράς υγειονομικού υλικού

Topshop, η επιστροφή - Πώς θα ανακάμψει η Asos τη βασική της μάρκα
Φυσική παρουσία και ηλεκτρονικό κατάστημα ετοιμάζει η βρετανική Asos για την Topshop

ΗΠΑ: Μικρή αύξηση των αιτήσεων για επιδόματα ανεργίας
Η αγορά εργασίας παραμένει σταθερή

Μειωμένο το guidance της P&G για το 2025 καθώς υποχωρεί η ζήτηση
Εξαιτίας της συρρίκνωσης των εισοδημάτων, μειώνεται η ζήτηση και εταιρείες όπως η P&G αναθεωρούν τις προβλέψεις τους - Προς τα κάτω

Η Ισπανία ακυρώνει την αγορά πυρομαχικών από το Ισραήλ κάτω κάτω από εσωτερική πολιτική πίεση
Η αγορά, αξίας 6,6 εκατομμυρίων ευρώ, προκάλεσε πολιτικές αντιδράσεις εντός του κυβερνητικού συνασπισμού στην Ισπανία

Γκρεμίστηκαν οι μετοχές της Kering - Προβλήματα για την Gucci
Η πτώση των πωλήσεων της Gucci και το τέταρτο τρίμηνο έδειξε ότι η αισθητική της αναμόρφωση εξακολουθεί να αντιμετωπίζει δυσκολίες

Χαμηλώνει τον πήχη για τα κέρδη η PepsiCo, ελέω Τραμπ
O κολοσσός τροφίμων PepsiCo ανακοίνωσε ότι «λαμβάνει μέτρα» προκειμένου να βελτιώσει τις επιδόσεις της στη Βόρεια Αμερική

Οι ασκήσεις ισορροπίας του Τόκιο με την Ουάσιγκτον και το Πεκίνο - Όχι στην οικονομική πίεση της Κίνας
Η Κίνα είναι ο μεγαλύτερος εμπορικός εταίρος της Ιαπωνίας ενώ οι ΗΠΑ ο επίσημος σύμμαχος ασφαλείας της

Μήνυση από δώδεκα πολιτείες κατά της κυβέρνησης Τραμπ για τους δασμούς
Οι δασμοί Τραμπ θα έπρεπε να θεωρούνται παράνομοι, σύμφωνα με την αγωγή, που θέλει να εμποδίσει την εφαρμογή τους, υποστηρίζοντας ότι έχουν ήδη προκαλέσει σημαντική οικονομική ζημία