
Όταν ολοκληρωθεί το εργοτάξιο του FlyOver θα φανεί και πώς θα διαμορφωθεί η κίνηση στην περιφερειακή οδό της Θεσσαλονίκης στην τελική της μορφή, κάτι που προσδιορίζεται στα τέλη Απριλίου, εκτίμησε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος, μιλώντας στο 18ο Πολυσυνέδριο «Καινοτομία & Ανάπτυξη», που διοργάνωσε το ka-business.gr.
«Αυτό που γίνεται τώρα είναι οι πρόδρομες εργασίες και όντως οι πρόδρομες εργασίες πήγαιναν -τουλάχιστον όταν μίλησα και το είπα αυτό- πολύ γρηγορότερα απ ό, τι περιμέναμε και πιστεύω ότι μέχρι τα τέλη του Απριλίου θα έχουν ολοκληρωθεί και το εργοτάξιο θα πάρει την τελική του μορφή, δηλαδή θα έχει μεταφερθεί στο ανατολικό τμήμα της οδού προς την πλευρά του Σέιχ Σου», είπε ο κ.Ταχιάος, εξηγώντας ότι αυτό είναι πάρα πολύ βασικό ώστε «να μπει και ο φορέας για να αρχίσει να κατασκευάζεται το έργο».
Ταχιάος: Iσχύουν οι δεσμεύσεις για περαίωση του FlyOver μέχρι τον Μάϊο του 2027
Κυκλοφοριακή συμφόρηση
Σχετικά με το κυκλοφοριακή συμφόρηση λόγων των εργασιών για το FlyOver ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «ουσιαστικά όταν ολοκληρωθεί το εργοτάξιο τότε θα δούμε πώς θα έχει διαμορφωθεί η κίνηση στην περιφερειακή στην τελική της μορφή», παρατηρώντας και ότι σταδιακά παρατηρείται βελτίωση της κατάστασης.
«Έχουν βελτιωθεί δραστικά οι συνθήκες κυκλοφορίας μέσα από την ίδια την πόλη για έναν πολύ απλό λόγο. Γιατί αυτή τη στιγμή η πόλη αστυνομεύεται και αυτό που πραγματικά έλειψε -γιατί αυτό είναι που προκαλεί τη φόρτιση- είναι η παράνομη στάθμευση στις βασικές διαμπερείς οδούς που διέρχονται μέσα από την πόλη και επιτρέπουν την κίνηση από νότο προς βορρά βορειοανατολικά, δηλαδή από τη μεριά της Χαλκιδικής και της Καλαμαριάς προς τη μεριά της ΠΑΘΕ. Σιγά σιγά το βλέπουμε ότι τα πράγματα βελτιώνονται, γιατί αλλάζει και το μοτίβο των μετακινήσεων στην πόλη. Ο καθένας επιλέγει την οδό που αυτός θεωρεί ότι πλέον τον εξυπηρετεί καλύτερα και αυτό βελτιώνει τις συνθήκες κυκλοφορίας. Δεν σημαίνει αυτό βέβαια ότι δεν υπάρχει στην περιφερειακή οδό πρόβλημα», επισήμανε ο υφυπουργός, ενώ απαντώντας σε σχετική ερώτηση δήλωσε πως δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή σχεδιασμός για δακτύλιο.
Ο κ. Ταχιάος έκανε λόγο για εξαιρετική συνεργασία με την περιφέρεια για τη σηματοδότηση, αλλά και με τον Δήμο Θεσσαλονίκης, τόσο για τη δημιουργία περιφερειακών πάρκινγκ, όσο και για να γίνεται μόνο νυχτερινή αποκομιδή. «Έχει κατατεθεί τροπολογία -τουλάχιστον έχει υπογραφεί από εμένα- για τη χορήγηση στον Δήμο Θεσσαλονίκης μιας έκτακτης επιχορήγησης για τα προσεχή χρόνια, ύψους 13 εκατομμυρίων ευρώ, για να μπορέσει να αντιμετωπίσει την αυξημένη εργατική δαπάνη λόγω της νυχτερινής αποκομιδής. Έχουν ληφθεί μέτρα ώστε να βελτιώνονται οι συνθήκες», είπε.
«Πολύ σημαντικό επίτευγμα η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού»
Ο υφυπουργός Υποδομών αναφέρθηκε και στην υπογραφή της σύμβασης για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και του ΤΑΙΠΕΔ, και αφετέρου της εταιρείας ΝΕΑ ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. ως Παραχωρησιούχου και των αρχικών μετόχων, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. και EGIS PROJECTS S.A. κάνοντας λόγο για «ένα πολύ σημαντικό επίτευγμα για το οποίο πρέπει να ευχαριστήσουμε τους ανθρώπους που δούλεψαν διαχρονικά πάρα πολλά χρόνια».
«Χρειάζεται να γίνουν πιστοποιήσεις των σηράγγων, χρειάζεται να γίνει βαριά συντήρηση, χρειάζεται να υπάρχει διαρκής συντήρηση, χρειάζονται να γίνουν στηθαία […] Υπάρχει ΣΕΑ μόνο στον Πλαταμώνα και τα άλλα είναι εκτός οδού και […]αυτά είναι ζητήματα τα οποία χρήζουν επενδύσεων. Μπορεί να επενδύσει κυρίως ο ιδιωτικός τομέας ή μάλλον μόνο ιδιωτικός τομέας. Το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων δεν είναι ανεξάντλητο […] και επίσης η Ευρωπαϊκή Ένωση πλέον δεν χρηματοδοτεί έργα τα οποία έχει ήδη χρηματοδοτήσει, δεν χρηματοδοτεί τη συντήρηση τους, αλλά δεν χρηματοδοτεί και νέα οδικά έργα εύκολα, εκτός αν πρόκειται για έργα που αφορούν την οδική ασφάλεια. Οι υποδομές πλέον έχουν πάρα πολύ μικρό μερίδιο στο ΕΣΠΑ.
Έτσι, η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού είναι μια πολύ σημαντική πράξη, πάρα πολύ σημαντική πράξη που θα μας επιτρέψει ο τελευταίος αυτός αυτοκινητόδρομος, ο οποίος δεν έχει τα απολύτως λειτουργικά χαρακτηριστικά να τα αποκτήσει, να είναι όλοι ικανοποιημένοι από τον αυτοκινητόδρομο αυτό», ανέφερε.
Σχετικά με το επόμενο βήμα στο οποίο εμπλέκεται το υπουργείο Υποδομών διευκρίνισε ότι αφορά την παράδοση της Εγνατίας Οδού στον παραχωρησιούχο. Αυτό, όπως πρόσθεσε, δεν θα γίνει από τη μια μέρα στην άλλη, επειδή υπογράφηκε σύμβαση, αλλά θα χρειαστεί να λυθούν κάποιες εκκρεμότητες. Εκτίμησε ακόμη πως το έργο θα φέρει και νέες επενδύσεις «για παράδειγμα θα κατασκευαστεί ο κάθετος, ο δεύτερος κλάδος και θα αναβαθμιστεί ο υπόλοιπος στον κάθετο άξονα μεταξύ της Ελλάδος και της Βόρειας Μακεδονίας, στο τμήμα Χαλάστρα και Πολύκαστρο».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ


Latest News

Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση απορριμμάτων - Η επένδυση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στη Μεσσηνία
Με τη ΜΕΑ στην Καλλιρρόη Μεσσηνίας εφαρμόζεται ενιαίο, βιώσιμο σύστημα διαχείρισης αστικών στερεών αποβλήτων στην Πελοπόννησο

Παπασταύρου: Εγκαινίασε τη νέα Μονάδα Επεξεργασίας Αποβλήτων στη Μεσσηνία – Το έργο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Η συνολική επένδυση ανέρχεται σε 167 εκατ. ευρώ - Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση των αποβλήτων στην Πελοπόννησο

Στα χέρια Premia, Dimand και AKTOR οι φοιτητικές εστίες του μέλλοντος
Γιατί developers και κατασκευαστικές εταιρείες εστιάζουν στις φοιτητικές εστίες - Κινήσεις ματ από Premia, Dimand και AKTOR

Υπεγράφη η συμπληρωματική σύμβαση του έργου για το φράγμα Ασωπού
Η συμπληρωματική σύμβαση για το φράγμα Ασωπού υπεγράφη από τους υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων

Μετρό Θεσσαλονίκης: Αμεσα η επέκταση προς την Καλαμαριά, πέντε νέοι σταθμοί
«Άμεση προτεραιότητα η επέκταση του Μετρό της Θεσσαλονίκης μέχρι την Καλαμαριά» τόνισε ο Χρίστος Δήμας

Ταχιάος: Σύντομα η σύμβαση παραχώρησης για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ
«Το αποτέλεσμα του διαγωνισμού έχει σταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Εκτιμούμε ότι πολύ σύντομα θα έχουμε την απαιτούμενη έγκριση», δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών

Χανιά: Στο ΕΣΠΑ η χρηματοδότηση της αποκατάστασης και ανάδειξης Ενετικών Νεωρίων
Στο Πρόγραμμα «Περιβάλλον και Κλιματική Αλλαγή 2021-2027» του ΕΣΠΑ, εντάσσεται το έργο που θα πραγματοποιηθεί στην παλιά πόλη στα Χανιά

Δήμας: Η Γέφυρα Χειμωνικού είναι μια καινούργια και πιο ανθεκτική υποδομή στην Κεφαλονιά
Εγκαινιάστηκε η νέα Γέφυρα Χειμωνικού

Dimand: Χτίζει νέο pipeline έργων αξίας άνω του 1 δισ. – Τι συμβαίνει με Μινιόν και Πύργο Πειραιά
Για την πρόοδο των έργων που διαχειρίζεται, την ελληνική αγορά real estate αλλά και τις επιπτώσεις από τους δασμούς Τραμπ μίλησε ο επικεφαλής της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος

Με προσομοιωτές και ρεαλιστικά σενάρια κρίσης, ο νέος ΟΣΕ - Τι είπε ο Κυρανάκης
Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών μίλησε για την ασφάλεια του σιδηροδρόμου και την αναδιοργάνωση του προσωπικού