Η ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου αναμένεται να υπερδιπλασιαστεί φέτος, καθώς ο πληθωρισμός υποχωρεί και η ακμάζουσα οικονομία των ΗΠΑ συμβάλλει στην τόνωση της δραστηριότητας, σύμφωνα με διεθνείς φορείς.
Ο ΟΟΣΑ, το ΔΝΤ και ο Παγκόσμιος Οργανισμός Εμπορίου προβλέπουν απότομη ανάκαμψη στις παγκόσμιες ροές προϊόντων φέτος μετά από επιβράδυνση το 2023 λόγω των υψηλότερων τιμών, των αυξανόμενων επιτοκίων και της υποτονικής ζήτησης.
Σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ, το παγκόσμιο εμπόριο αγαθών και υπηρεσιών αναμένεται να αυξηθεί κατά 2,3% φέτος και 3,3% το 2025. Αυτό συγκρίνεται με αύξηση μόλις 1% πέρυσι.
Η Clare Lombardelli, επικεφαλής οικονομολόγος στον ΟΟΣΑ, ανέφερε ότι μεγάλο μέρος της ανόδου οφείλεται σε μια «κυκλική ανάκαμψη», καθώς το εμπόριο αυξάνεται παράλληλα με την ευρύτερη οικονομική ανάπτυξη. Και πρόσθεσε ότι η Κίνα και η ανατολική Ασία αναμένεται να αποτελέσουν μεγάλους μοχλούς δραστηριότητας.
Έξι θαλάσσιες «αρτηρίες ζωής» για το παγκόσμιο εμπόριο
Η Ευρώπη
Όπως επισημαίνουν οι Financial Times, η αύξηση του εμπορίου έχει ήδη συμβάλει στην τόνωση της ανάπτυξης σε ορισμένες από τις μεγαλύτερες οικονομίες της ΕΕ το πρώτο τρίμηνο του 2024. Η συνολική ανάπτυξη της Ευρωζώνης αυξήθηκε στο 0,3%, το υψηλότερο επίπεδό της από το τρίτο τρίμηνο του 2022.
«Έχουμε ισχυρότερους αριθμούς στο εμπόριο φέτος και του χρόνου ξανά – είδαμε αρκετά θετικές εξελίξεις από την πλευρά του εμπορίου», δήλωσε η Lombardelli.
Στην τελευταία του Παγκόσμια Οικονομική Προοπτική, το ΔΝΤ προέβλεψε επίσης ότι η αύξηση του όγκου του παγκόσμιου εμπορίου θα φτάσει το 3% το 2024. Ο ΠΟΕ, ο οποίος δεν παρέχει προβλέψεις για το εμπόριο υπηρεσιών, αναμένει ότι το εμπόριο αγαθών θα αυξηθεί κατά 2,6% το 2024, μετά πτώση κατά 1,2% πέρυσι.
Σύμφωνα με το Παγκόσμιο Παρατηρητήριο Εμπορίου , που δημοσιεύτηκε από το Ολλανδικό Γραφείο Ανάλυσης Οικονομικής Πολιτικής (CPB), το εμπόριο αγαθών επέστρεψε σε ανάπτυξη για πρώτη φορά σε ένα χρόνο τον Φεβρουάριο.
Τα προβλήματα
Ωστόσο, παρά τις ευοίωνες προοπτικές, η ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου δεν αναμένεται να επιστρέψει στα προ πανδημίας επίπεδα φέτος. Ο όγκος του εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών αυξήθηκε με μέσο ετήσιο ρυθμό 4,2% μεταξύ 2006 και 2015, δείχνουν τα στοιχεία του ΔΝΤ.
Ο ΟΟΣΑ, το ΔΝΤ και ο ΠΟΕ έχουν προειδοποιήσει για τους κινδύνους στο εμπόριο που προκαλούνται από γεωπολιτικές εντάσεις, περιφερειακές συγκρούσεις και οικονομική αβεβαιότητα, καθώς οι κυβερνήσεις επικεντρώνονται στην εθνική ασφάλεια, την αυτοδυναμία και την υποστήριξη των εγχώριων εταιρειών.
Σύμφωνα με τον ΠΟΕ, οι εμπορικές ροές μεταξύ μπλοκ γεωπολιτικά ευθυγραμμισμένων χωρών αυξάνονται κατά 4% πιο αργά από το εμπόριο εντός αυτών των μπλοκ από την πλήρη εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία.
Latest News
«Παγιδευμένα» σε επενδύσεις τα ευρωπαϊκά ιδιωτικά κεφάλαια λόγω ανυπαρξίας αγοραστών
Επενδύσεις από ιδιωτικά funds μένουν στο απούλητο για περισσότερα χρόνια από ότι παλιότερα δυσκολεύοντας τις αποπληρωμές σε επενδυτές
Ο CEO της Lamborghini λέει ότι τα πλήρως ηλεκτρικά supercars βρίσκονται ακόμη μακριά
Τα πλήρως ηλεκτρικά supercars "δεν είναι κάτι που πουλάει μέχρι στιγμής", δήλωσε ο Στέφαν Βίνκελμαν.
Εργασία από το σπίτι για τον Πάουελ - Βρέθηκε θετικός σε Covid
Τι αναφέρει η ανακοίνωση της Fed
Ο «νονός» της AI προειδοποιεί για απειλές σε επίπεδο «εξαφάνισης του ανθρώπου» από την τεχνητή νοημοσύνη
Γιατί η στρατιωτική χρήση της τεχνητής νοημοσύνης τον ανησυχεί
Εβδομάδα κρας τεστ για την παγκόσμια οικονομία - Τα μάκρο κρίνουν τις αποφάσεις για τα επιτόκια
Συνάντηση των υπουργών της G7 στην Ιταλία
Το φιλανθρωπικό στοίχημα της Μελίντα - Η «λευκή επιταγή» των 12,5 δισ.
Τρία χρόνια μετά το διαζύγιο με τον Μπιλ Γκέιτς ακολουθεί ανεξάρτητη πορεία
Assets ευρωπαϊκών τραπεζών 700 εκατ. ευρώ κατάσχει η Μόσχα
Δικαστήρια δικαιώνει την Gazprom μετά από προσφυγή θυγατρικής της
Η startup που χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη για να μειώσει τα απόβλητα
Η παραγωγή τροφίμων ευθύνεται για το 26% των παγκόσμιων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου
ΗΠΑ-ΚΙΝΑ: Εφοδιαστικές αλυσίδες σε νέες αναταράξεις
Αυξάνονται οι φόβοι στις παγκόσμιες αγορές μετά την επιβολή νέων δασμών από την αμερικανική κυβέρνηση στις κινεζικές εισαγωγές
Πόσο αξίζει το ασήμι που ανέλκυσε από ναυάγιο μεγιστάνας - Γιατί δεν πήρε τίποτα;
Το βρετανικό δικαστήριο αποφάνθηκε ότι η κυβέρνηση της Νότιας Αφρικής δεν οφείλει αποζημίωση για την ανάκτηση ράβδων αργύρου αξίας 43 εκατ. δολαρίων