
Ενώ ασχολείται με αυτοκίνητα χωρίς οδηγό και ρομπότ με συναισθήματα, η πραγματική πίεση στον Ίλον Μασκ βρίσκεται στο να αναπτύξει το φθηνότερο «οικογενειακό» Tesla που έχει υποσχεθεί εδώ και καιρό.
Οι επενδυτές ανησυχούν ότι η σειρά οχημάτων της Tesla με το τετραετές Model Y έχει αρχίσει να παλιώνει και ότι ο παγκόσμιος ηγέτης στα ηλεκτροκίνητα οχήματα χάνει το πλεονέκτημα του πρωτοπόρου. Αυτοκινητοβιομηχανίες από το Ντιτρόιτ έως τη Σαγκάη πλησιάζουν. Η τιμή της μετοχής της Tesla έχει πέσει περισσότερο από το μισό από τα τέλη του 2021, συμπεριλαμβανομένης της πτώσης 32% φέτος.
Μάχη στην Tesla για την αμοιβή-μαμούθ του Μασκ
Όπως αναφέρει το Barron’s αυτό είναι κάτι που ομοιάζει με την ιστορία του Χένρι Φορντ και το μοντέλο T.
Κάνε το όπως ο Χένρι Φορντ; Μάλλον όχι…
Ο Χένρι Φορντ έγραψε ιστορία στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας με την κυκλοφορία του μοντέλου Τ (που απέκτησε το προσωνύμιο Tin Lizzie) το 1908, του πρώτου φθηνού αυτοκινήτου μαζικής παραγωγής το οποίο μπήκε στα σπίτια εκατομμυρίων Αμερικανών και όχι μόνο των πλουσίων όπως συνηθιζόταν παλαιότερα. Όμως το 1924 οι πωλήσεις του έπεφταν και η Ford ένιωθε καυτή την ανάσα των ανταγωνιστών της. Συνεργάτες του και επενδυτές προσπαθούσαν να τον πείσουν να αναπτύξει ένα νέο όχημα. Όμως αυτός δεν ενέδιδε.
Σύμφωνα με μια ιστορία που επικαλείται το Barron’s, το 1912, ενώ ο Φόρντ έλειπε, στελέχη του κατασκεύασαν κρυφά ένα πρωτότυπο «ενός βελτιωμένου Ford», όπως έγραψε το Barron’s και το έδειξαν στο αφεντικό τους κατά την επιστροφή του. Ο Χένρι Φόρντ ζήτησε ένα σφυρί και το κατέστρεψε, ενώ με κάθε χτύπημα φώναζε: «Αυτή είναι η γνώμη μου για το @@@ νέο σας αυτοκίνητο».
Το μοντέλο Α
Μετά από πολλά χρόνια πιέσεων, το 1926, ο Φόρντ ενέδωσε. Στη συνέχεια ρίχτηκε στη δουλειά για το νέο αυτοκίνητο, το οποίο ονομάστηκε Model A για να συμβολίζει μια νέα αρχή. Η παραγωγή του Model T σταμάτησε την 1η Ιουνίου 1927 και οι παραδόσεις του νέου αυτοκινήτου θα ξεκινούσαν την 1η Αυγούστου. Αυτή η ημερομηνία δεν τηρήθηκε, καθώς όπως και ο Μασκ, ο Φορντ ήταν καλός με τις προθεσμίες.
Παρόλο που η κυκλοφορία του πήρε περισσότερο χρόνο από το αναμενόμενο και κόστισε 250 εκατ. δολάρια (περίπου 4,3 δισ. δολάρια σήμερα), η γραμμή παραγωγής έβγαλε τα πρώτα αυτοκίνητα τον Νοέμβριο του 1927. Το Model A ήταν μια δημοφιλής και κριτική επιτυχία, το οποίο αποκαλούταν «μωρό Λίνκολν» για την εμφάνισή του, ενώ κόστιζε 385 δολάρια, παρόμοια τιμή με το Τ.
Ωστόσο, απέτυχε να αποκαταστήσει την προηγούμενη υπεροχή της Ford. Αντ’ αυτού, η Ford θα συναγωνιζόταν με τη Chevy στην κατηγορία των αυτοκινήτων ευρείας κυκλοφορίας, ενώ η GM -με μάρκες σε κάθε τιμή- θα γινόταν κυρίαρχη. Η Ford έχασε την κυριαρχία της λόγω της άρνησης του Henry Ford να αλλάξει και το νέο μοντέλο Α έφτασε απλά πολύ αργά, ή τουλάχιστον αυτή είναι μια αφήγηση.
Ένα άλλο επιχείρημα είναι ότι ο Φορντ έκανε την επιλογή του στις αρχές της δεκαετίας του 1900, εστιάζοντας σε ένα μόνο μοντέλο, ενώ ο Γουίλιαμ Ντουράντ, κατασκευαστής αγαπημένων οχημάτων τα οποία έσερναν άλογα, άρχισε να εξαγοράζει αυτοκινητοβιομηχανίες. Η Buick, η Cadillac, η Olds, η Chevy (1918) και άλλες εξαγοράστηκαν από την GM.
Ο Ντουράντ αναγκάστηκε να φύγει από την GM το 1920 και μετά από χρόνια τακτικών γρήγορου πλουτισμού πέθανε χρεοκοπημένος και ξεχασμένος τον Μάρτιο του 1947. Ο Φορντ πέθανε έναν μήνα αργότερα, μόνο που για αυτόν πένθησε ένα ολόκληρο έθνος. τον ξεπέρασε κατά ένα μήνα, πενθώντας από ένα ολόκληρο έθνος.
Ξανά στο 2024
Επιστρέφοντας στο 2024, ο Μασκ φαίνεται να ενδιαφέρεται περισσότερο για το άφταστο, παρά για το σίγουρο.
Με την εστίασή του στην αυτόνομη οδήγηση, ο Μασκ κάνει ακόμη μία μια βολή προς το φεγγάρι. Σε λίγα χρόνια, ίσως, η θέα των αυτοκινήτων χωρίς οδηγό να είναι κοινός τόπος. Σε μια γενιά, μπορεί τα παιδιά μπορεί να θαυμάζουν ότι οι μεγαλύτεροι τους κάποτε οδηγούσαν πραγματικά αυτοκίνητα, όπως τα παιδιά με τα μοντέλα Τ της Ford έμειναν έκπληκτα όταν άκουσαν ότι οι γονείς τους κάποτε ταξίδευαν με άμαξες που τις έσερναν άλογα.
“Δεν στοιχηματίζω ακριβώς την εταιρεία, αλλά το να πάμε με τα μπαλάκια στον τοίχο για την αυτονομία είναι μια εκτυφλωτικά προφανής κίνηση”, έγραψε πρόσφατα ο Μασκ στο Twitter.
«Δεν στοιχηματίζω την ύπαρξη της εταιρείας, αλλά το να εστιάσουμε πλήρως στην αυτονομία είναι μια εκτυφλωτικά προφανής κίνηση», έγραψε πρόσφατα ο Μασκ στο X. «Όλα τα υπόλοιπα είναι σαν παραλλαγές μιας άμαξας με άλογα».
Ο Χένρι Φορντ έχασε την κυριαρχία στην αγορά επειδή επέμεινε πολύ καιρό στο μοντέλο Τ. Ο Ίλον Μασκ μπορεί να τη χάσει περιμένοντας πολύ καιρό να κατασκευάσει ένα τέτοιο αυτοκίνητο.


Latest News

Η Boeing απειλεί να σταματήσει να κατασκευάζει αεροσκάφη για την Κίνα
Ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας επισκιάζει τα καλύτερα από τα αναμενόμενα οικονομικά αποτελέσματα της Boeing

Άνοδος της μετοχής της Alphabet λόγω της αύξησης των εσόδων το α' τρίμηνο
Η Alphabet είχε έσοδα 90,23 δισ. δολάρια έναντι προβλέψεων για έσοδα 89,12 δισ. δολαρίων, ενώ τα κέρδη ανά μετοχή ανήλθαν στα 2,81 δολάρια έναντι εκτιμήσεων για 2,01 δολάρια

Από «αόρατη» σύζυγος αντιπροέδρου... celebrity - Ποια είναι η δεύτερη κυρία των ΗΠΑ Ούσα Βανς
Ως δεύτερη κυρία, η Ούσα Βανς έχει κρατήσει χαμηλό προφίλ στην Ουάσιγκτον, αλλά έχει σχέδια

Πόσο πιο πλούσιες έγιναν οι 19 πλουσιότερες οικογένειες των ΗΠΑ πέρυσι
Οι πλουσιότεροι από τους πλούσιους στην Αμερική ελέγχουν τον πλούτο του έθνους σε επίπεδα ρεκόρ

100 ημέρες χάους και ελάχιστα αποτελέσματα από το DOGE του Μασκ
Αδηλο το μέλλον του υπουργείου αποτελεσματικότητας μετα την αποχώρηση Μασκ - Η κριτική για έλλειψη διαφάνειας και τα πενιχρά αποτελέσματα

Από τα τρένα στα... τανκς - Η ιστορική στροφή της Γερμανίας που γεννά ευκαιρίες
Τι αναφέρει δημοσίευμα των FT για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει αυτό το διάστημα η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης

Τραμπ: Ο πόλεμος με την Fed και το βαθύ πλήγμα στην αγορά ομολόγων
Στο κάδρο η ανεξαρτησία της Fed που προστίθεται στις ανησυχίες των επενδυτών για το χρέος, τον εμπορικό πόλεμο και τους τριγμούς στο καθεστώς του ασφαλούς καταφυγίου

H μεγάλη αντεπίθεση της Volkswagen στην Κίνα
Τρία καινούργια μοντέλα σχεδιασμένα ειδικά για την κινεζική αγορά παρουσίασε η γερμανική εταιρεία στη Σανγκάη

Η Nestle παγώνει τις τιμές για να μη χάσει καταναλωτές
Οι δασμοί πυροδοτούν σενάρια ύφεσης και πτώσης της κατανάλωσης - Σε άνοδο τα προϊόντα private label
![Φιλίπ Λέιν [ΕΚΤ]: Οι δασμοί Τραμπ είναι απίθανο να οδηγήσουν σε ύφεση την ευρωζώνη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/08/lane-ecb-600x432.jpg)
Λέιν: Οι δασμοί είναι απίθανο να οδηγήσουν σε ύφεση την ευρωζώνη
Ο Φιλίπ Λέιν εμφανίστηκε αισιόδοξος - Τι ανακοίνωσε για τα επιτόκια