
Σήμερα το απόγευμα αμέσως μετά τα εγκαίνια της Έκθεσης «Ποσειδώνια 2024», θα πραγματοποιηθεί, κατά την επίσκεψη του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στο περίπτερο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, η επίσημη παρουσίαση της νέας εφαρμογής για την ψηφιοποίηση της αίτησης Νηολόγησης των ποντοπόρων πλοίων (niologio.gov.gr).
Η παρουσίαση θα γίνει από τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστο Στυλιανίδη, τον Υφυπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κωνσταντίνο Κυρανάκη και την Πρόεδρο της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών Μελίνα Τραυλού, η οποία και θα παραλάβει συμβολικά το πρώτο ψηφιακό Έγγραφο Εθνικότητας για τη νηολόγηση πλοίου της εταιρείας της στο ελληνικό νηολόγιο. Ψηφιακά θα απευθύνει χαιρετισμό και ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου.
Η εφαρμογή
Η νέα εφαρμογή, που αποτελεί διαχρονικό αίτημα της ναυτιλιακής κοινότητας, μειώνει τη γραφειοκρατία και επιταχύνει τις διαδικασίες νηολόγησης. Ενδυναμώνει, επίσης, την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής σημαίας αλλά και την προσπάθεια προσέλκυσης πλοίων στο νηολόγιο, τονίζει το Υπουργείο Ναυτιλίας.
Η εφαρμογή niologio.gov.gr είναι ένα σημαντικό πρώτο βήμα ψηφιοποίησης των διαδικασιών του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και γίνεται πράξη στο πλαίσιο της συνεχιζόμενης συνεργασίας των Υπουργών Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστου Στυλιανίδη, του Υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρη Παπαστεργίου και του Υφυπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κωνσταντίνου Κυρανάκη.
Καινοτομίες
Μία από τις σημαντικότερες καινοτομίες της ηλεκτρονικής εφαρμογής αφορά στον τρόπο έκδοσης και χορήγησης του Εγγράφου Εθνικότητας πλοίου, μετά τη νηολόγηση του. Συγκεκριμένα, το Έγγραφο Εθνικότητας του πλοίου, παράγεται αυτοματοποιημένα και χορηγείται στην πλοιοκτήτρια εταιρία άμεσα με την ολοκλήρωση της διαδικασίας, σε ψηφιακή μορφή. Το Έγγραφο Εθνικότητας υπογράφεται ψηφιακά και φέρει μοναδικό QRCode για την άμεση επαλήθευση της γνησιότητάς του από κάθε αρμόδια Αρχή σε όλο τον κόσμο.
Η ανάπτυξη της εφαρμογής, όπως επίσης και ο καθορισμός των νομικών και ναυτιλιακών παραμέτρων αυτής, πραγματοποιήθηκε από τα Υπουργεία Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, σε συνεργασία με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών και το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο (ΝΑΤ).


Latest News

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες