
Ο Ίλον Μασκ κάθε τόσο επαναφέρει στο κοινό και στους μετόχους της Tesla το όραμα του για τα αυτοδηγούμενα οχήματα και τα ταξί ρομπότ.
Τώρα είμαστε στο κατώφλι του να μάθουμε καθώς απέχουμε λιγότερο από δύο μήνες από την δημόσια αποκάλυψη του Robotaxi της Tesla, αλλά μπορούμε να πάρουμε μια μικρή ματιά από την πλατφόρμα ταξί στην οποία αναμένεται να λειτουργούν τα αυτόνομα οχήματα.
Σε μια ανάρτηση στο LinkedIn το Σάββατο, η Ροζαλί Νέιθανς, της οποίας το προφίλ λέει ότι είναι ανώτερη μάνατζερ για μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και διαδικτυακές πωλήσεις στην Tesla, μοιράστηκε ένα βίντεο από την εμπειρία της οδήγησης, η οποία στο βίντεο λέει ότι «έρχεται σύντομα».
«Ακόμα τσιμπάω τον εαυτό μου που έφτασα να κάνω επίδειξη της πλατφόρμας του Tesla!» έγραψε η ίδια.
Μια μικρή ματιά στο μέλλον
Το βίντεο δείχνει την Νέιθανς να καλεί την υπηρεσία πατώντας έναν ασπρόμαυρο κύκλο με τη λέξη “summon”, δηλαδή «κλήση» σε μια εφαρμογή. Μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα, η εφαρμογή δείχνει χάρτη ενός αυτοκινήτου τρία λεπτά από την τοποθεσία που θα την παραλάβει, μαζί με τη χωρητικότητα και τη θερμοκρασία του οχήματος. Το βίντεο δείχνει την Νέιθανς να προσαρμόζει τη θερμοκρασία του πριν φτάσει το αυτοκίνητο.
Μόλις μπει μέσα, το βίντεο δείχνει μια κεντρική οθόνη με έναν χάρτη της διαδρομής στην κορυφή και την ώρα άφιξής της, τον αριθμό των λεπτών μέχρι την άφιξή της και τον αριθμό των μιλίων μέχρι τον προορισμό. Η οθόνη φαίνεται επίσης να επιτρέπει στους επιβάτες επιλογές να εξατομικεύουν την εμπειρία τους αναφέροντας τη θερμοκρασία του αυτοκινήτου, την ένταση ήχου και το τραγούδι που αναπαράγεται στην οθόνη.
Με την πρώτη ματιά, μοιάζει πολύ με όχημα Uber ή Lyft — αν και δεν φαίνεται άνθρωπος οδηγός στο βίντεο.
Το όραμα του Μασκ
Το βίντεό της Νέιθανς μας δίνει την καλύτερη ματιά, μέχρι τώρα, στο όραμα του Ίλον Μασκ για μια υπηρεσία αυτόνομου αυτοκινήτου που μπορεί μια μέρα να προσφέρει στους ιδιοκτήτες Tesla τη δυνατότητα να κερδίζουν χρήματα προσθέτοντας τα οχήματά τους στο στόλο ταξί της εταιρείας. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Tesla έχει πει στο παρελθόν ότι θα μπορούσαν να κερδίσουν περίπου 30.000 δολάρια το χρόνο με αυτό τον τρόπο.
Σε ένα μεγαλύτερο βίντεο σχετικά με τους στόχους της Tesla που δημοσιεύτηκε στο X στα τέλη Μαΐου, ο γίγαντας των ηλεκτρικών οχημάτων υπονόησε πώς θα μπορούσε να είναι η υπηρεσία μεταφοράς. Αυτό το βίντεο δημοσιεύτηκε με λεζάντα ζητώντας από τους μετόχους να ψηφίσουν προτάσεις στην ετήσια συνέλευση των μετόχων, όπως το πακέτο αποδοχών 55 δισεκατομμυρίων δολαρίων του Μασκ και τη μεταφορά των κεντρικών γραφείων της εταιρείας στο Τέξας. Και τα δύο εγκρίθηκαν στη συνεδρίαση της περασμένης εβδομάδας.
Το λογισμικό Πλήρους Αυτό-οδήγησης (FSD) της Tesla, το οποίο είναι ακόμα σε έκδοση beta, είναι το υποκείμενο λογισμικό στο οποίο εργάζεται η εταιρεία το οποίο θα χρησιμοποιείται από την αυτόνομη υπηρεσία Tesla Robotaxi.
Οι προτεραιότητες του Μασκ και της Tesla
Το λογισμικό, το οποίο κοστίζει σε ιδιοκτήτες Tesla 15.000 δολάρια ή μηνιαία χρέωση από 100 έως 200 δολάρια, απαιτεί συνεχή επίβλεψη των οδηγών και έχει υποβληθεί σε ρυθμιστικό έλεγχο και μηνύσεις. Μπορεί να αλλάξει λωρίδα, να αναγνωρίσει πινακίδες STOP και φανάρια, να παρκάρει μόνο του και να εισέλθει σε αυτοκινητόδρομο χωρίς την άμεση συμβολή του οδηγού.
Το Robotaxi έχει γίνει μεγάλη προτεραιότητα για τον γίγαντα των EV. Το Reuters ανέφερε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία είχε απομακρυνθεί από ένα φθηνότερο EV 25.000 δολαρίων για να επικεντρωθεί στο Robotaxi, κάτι που ο Μασκ αρνήθηκε. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Tesla έχει αναδείξει τις δυνατότητες για Πλήρη Αυτό-Οδήγηση FSD ως βασικό πυλώνα της αποτίμησης της Tesla για χρόνια και είπε το 2021 ότι «η ημέρα που to FSD θα κυκλοφορήσει ευρέως θα είναι μια από τις μεγαλύτερες αυξήσεις αξίας περιουσιακών στοιχείων στην ιστορία».
Η Tesla δεν έχει δώσει πάρα πολλές άλλες λεπτομέρειες για το πώς θα είναι το Robotaxi. Ο Μασκ είχε εκφράσει στο παρελθόν την επιθυμία να αφαιρέσει από το όχημα τους καθρέφτες, τα πεντάλ και τα τιμόνια, σύμφωνα με τον βιογράφο του Γουόλτερ Άισακσον.


Latest News

Σχεδόν 4 στις 10 επιχειρήσεις θεωρούν την κυβερνοασφάλεια βασική πρόκληση - Τι δείχνει έρευνα
Σύμφωνα με τη μελέτη, το ένα τρίτο σχεδόν (31,1%) των επιχειρήσεων βασίζεται κυρίως ή εξ ολοκλήρου σε χειροκίνητες διαδικασίες ή βρίσκεται μόλις στο αρχικό στάδιο ενσωμάτωσης ψηφιακών τεχνολογιών

Καταφύγιο... στην Ινδία αναζητά η Apple - Τι σχεδιάζει για τα iPhone
Ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Κίνας δεν θα μπορούσε να αφήσει ανεπηρέαστη την Apple

Άνοδος της μετοχής της Alphabet λόγω της αύξησης των εσόδων το α' τρίμηνο
Η Alphabet είχε έσοδα 90,23 δισ. δολάρια έναντι προβλέψεων για έσοδα 89,12 δισ. δολαρίων, ενώ τα κέρδη ανά μετοχή ανήλθαν στα 2,81 δολάρια έναντι εκτιμήσεων για 2,01 δολάρια

Πόσο κοστίζουν τα «ευχαριστώ» και «παρακαλώ» στο ChatGPT
Ο διευθύνων σύμβουλος της OpenAI, Σαμ Όλτμαν, εξήγησε ότι η φράση «η ευγένεια δεν κοστίζει τίποτα» δεν ισχύει ακριβώς στην περίπτωση του ChatGPT.

Πρόστιμα εκατοντάδων εκατομμυρίων σε Meta και Apple από την ΕΕ
Τα πρόστιμα θα μπορούσαν να πυροδοτήσουν εντάσεις με τον Τραμπ, ο οποίος έχει απειλήσει με δασμούς χώρες που τιμωρούν τις αμερικανικές εταιρείες

Οι ψηφιακοί κίνδυνοι της AI για τη δημιουργία action figures και χαρακτήρων Ghibli
Οι εικόνες αυτές μπορεί να χρησιμοποιηθούν για περαιτέρω εκπαίδευση των μοντέλων AI ή ακόμα και να συμπεριληφθούν σε δημόσια datasets

SAP: Άνοδος 58% στα λειτουργικά κέρδη της εταιρείας
Η μετοχή του γίγαντα λογισμικού SAP σημειώνει άνοδο 9,3% μετά την αύξηση των κερδών πρώτου τριμήνου

To όραμα του Βαρδή Βαρδινογιάννη - Γιατί επενδύει στο ελληνικό eGaming
Παρά την ισχυρή οικογενειακή παράδοση, ο Βαρδής Βαρδινογιάννης ο νεότερος επενδύει σε eGaming και κυβερνοσφάλεια - Το ελληνικό όραμα και η συμμετοχή της ALTER EGO VENTURES

Γιατί η Samsung επιδιώκει τεχνολογική συμμαχία με κορυφαία πανεπιστήμια των ΗΠΑ
Η πρωτοβουλία έχει σχεδιαστεί για να διευκολύνει τη μετατόπιση του επιχειρηματικού στόχου της Samsung από ακόλουθο σε πρωτοπόρο

Η Silicon Valley θέλει να δημιουργήσει ρομποτικό στρατό για τους «καλούς τύπους» με σύμμαχο την ΑΙ
H Silicon Valley έχει κάνει σημαντική στροφή προς την άμυνα τα τελευταία χρόνια με επενδύσεις εκατοντάδων δισεκατομμυρίων