
Στο συμβάν με την ακινητοποίηση του συρμού στο Μετρό της Θεσσαλονίκης, που σημειώθηκε το απόγευμα του Σαββάτου και στην εκκένωσή του από τους επιβαίνοντες επανέρχεται με νεότερο δελτίο Τύπου η THEΜA A.E., η εταιρεία που είναι υπεύθυνη για τη λειτουργία του Μετρό, τονίζοντας πως οι επιβάτες καθοδηγούμενοι από συνοδούς, με απόλυτη ασφάλεια διένυσαν, από τον πεζοδιάδρομο της σήραγγας, απόσταση 70 μέτρων έως την πλατφόρμα του σταθμού «Φλέμινγκ», από όπου και εξήλθαν.
«Η ΤΗΕΜΑ Α.Ε. επισημαίνει ότι τα συστήματα ασφαλείας στο αυτόματο Μετρό Θεσσαλονίκης, πληρούν τις υψηλότερες απαιτήσεις ασφαλείας διεθνώς και η ακινητοποίηση συρμού, όπως και η εκκένωση σε περίπτωση συμβάντος, εξυπηρετούν κατά απόλυτο τρόπο την ασφάλεια των επιβατών, η oποία αποτελεί το πρώτο, κύριο και αδιαπραγμάτευτο μέλημα της εταιρείας – λειτουργού, όπως επίσης της Ελληνικό Μετρό Α.Ε. και της κοινοπραξίας κατασκευής του έργου, ΑΙΑSA», αναφέρεται σε σημερινή ανακοίνωση.
Μετρό Θεσσαλονίκης: Με ολοκληρωμένο σχέδιο η απομάκρυνση των επιβατών
Τονίζεται πως «στο συμβάν οι εφεδρείες ασφαλείας του συστήματος λειτούργησαν με απόλυτη επιτυχία και ακολούθως, η διαδικασία για την ασφαλή απομάκρυνση των επιβατών τηρήθηκε ως προβλεπόταν. Επιτεύχθηκε έτσι ο στόχος διατήρησης του υψηλού επιπέδου ασφαλείας του Μετρό για την επιβατική λειτουργία».
Υπογραμμίζεται, δε, από την εταιρεία πως «θα διεξαχθεί περαιτέρω διεξοδική έρευνα στο συρμό 15 και στους τροφοδότες των υποσταθμών, στους σταθμούς «Ανάληψη» και «Ευκλείδης», για να εντοπιστεί η κατ΄ αρχήν αιτία πρόκλησης του συμβάντος. Ο συρμός 15 θα παραμείνει εκτός υπηρεσίας μέχρι την ολοκλήρωση της έρευνας».
Στην ίδια ανακοίνωση αναφέρεται, μεταξύ άλλων, πως το πρόβλημα παρουσιάστηκε στις 17:59 χθες το απόγευμα, στις 18:10 το Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας αποφάσισε να ξεκινήσει την εκκένωση του συρμού, στις 18:30 εφαρμόστηκε εναλλακτική υπηρεσία, στις 18:30 τεχνικοί έλεγξαν τις ενδείξεις στο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας, στις 19:34 η τρίτη γραμμή τροφοδοσίας ηλεκτροδοτήθηκε επιτυχώς και ο συρμός 15 μετακινήθηκε στο αμαξοστάσιο για περαιτέρω διερεύνηση ενώ στις 20:45 επανήλθε η κανονική λειτουργία.
Η ανακοίνωση της THEMA
«H THEMA A.E., με νεότερο δελτίου τύπου επανέρχεται στο συμβάν της 14ης Δεκεμβρίου 2024, το οποίο προκάλεσε την ακινητοποίηση του συρμού 15 και την εκκένωσή του από τους επιβαίνοντες, οι οποίοι, βάσει των προβλεπόμενων από το σχετικό πρωτόκολλο και καθοδηγούμενοι από συνοδούς της Εταιρείας, με απόλυτη ασφάλεια διένυσαν, από τον πεζοδιάδρομο της σήραγγας, απόσταση 70 μέτρων έως την πλατφόρμα του σταθμού «Φλέμινγκ», από όπου και εξήλθαν από τη δυτική θύρα πρόσβασης της πλατφόρμας από την σήραγγα.
Η ΤΗΕΜΑ Α.Ε. επισημαίνει ότι τα συστήματα ασφαλείας στο αυτόματο μετρό Θεσσαλονίκης, πληρούν τις υψηλότερες απαιτήσεις ασφαλείας διεθνώς και η ακινητοποίηση συρμού, όπως και η εκκένωση σε περίπτωση συμβάντος, εξυπηρετούν κατά απόλυτο τρόπο την ασφάλεια των επιβατών, η oποία αποτελεί το πρώτο, κύριο και αδιαπραγμάτευτο μέλημα της εταιρείας – λειτουργού, όπως επίσης της Ελληνικό Μετρό Α.Ε. και της κοινοπραξίας κατασκευής του έργου, ΑΙΑSA.
Στο συμβάν οι εφεδρείες ασφαλείας του συστήματος λειτούργησαν με απόλυτη επιτυχία και ακολούθως, η διαδικασία για την ασφαλή απομάκρυνση των επιβατών τηρήθηκε ως προβλεπόταν. Επιτεύχθηκε έτσι ο στόχος διατήρησης του υψηλού επιπέδου ασφαλείας του Μετρό για την επιβατική λειτουργία.
Το πρόβλημα εκδηλώθηκε στις 17:59 της 14/12/2024 όταν οι τροφοδότες διακόπτες των υποσταθμών ισχύος έλξης στους σταθμούς «Ανάληψη» και «Ευκλείδη», άνοιξαν λόγω στιγμιαίας ανίχνευσης υψηλής έντασης ρεύματος με αποτέλεσμα να διακοπεί η ηλεκτροδότηση της τρίτης γραμμής στο εν λόγω τμήμα. Ο χειριστής του Κέντρου Ελέγχου Λειτουργίας προσπάθησε να κλείσει τους τροφοδότες χωρίς επιτυχία, με αποτέλεσμα, μετά τη δεύτερη ανεπιτυχή προσπάθεια οι τροφοδότες να κλειδώσουν, όπως προβλέπεται από το σχεδιασμό του συστήματος. Επειδή δεν έκλεισαν οι τροφοδότες διακόπτες, ο συρμός 15 σταμάτησε στην τροχιά 2, μετά την πλατφόρμα του σταθμού «Φλέμινγκ».
Στις 18:10, το Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας αποφάσισε να ξεκινήσει την εκκένωση του συρμού 15 στη σήραγγα προς τον σταθμό «Φλέμινγκ», ακολουθώντας την προβλεπόμενη διαδικασία για εκκένωση συρμών. Η ισχύς έλξης είχε ήδη αποσυνδεθεί στην τροχιά 2 λόγω του συμβάντος.
Ο συνοδός συρμού βοήθησε όλους τους επιβάτες να αποβιβαστούν στον πεζοδιάδρομο οργανωμένα και συντεταγμένα δίνοντας τους τις απαραίτητες οδηγίες και, αφού επιβεβαίωσε ότι όλοι είχαν εγκαταλείψει το συρμό, έκλεισε την πόρτα και τους ακολούθησε μέχρι τον σταθμό, διασφαλίζοντας ότι κανείς δεν είχε μείνει στη σήραγγα και ότι η εκκένωση ολοκληρώθηκε ορθά. Στη συνέχεια, ο συνοδός επέστρεψε στο συρμό για να τον απενεργοποιήσει.
Στις 18:20 εφαρμόστηκε εναλλακτική υπηρεσία με κυκλική διαδρομή από 5 συρμούς μεταξύ των σταθμών «Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός» και «Πανεπιστήμιο» και από δύο επικουρικούς συρμούς, σε συγκεκριμένα δρομολόγια στην τροχιά 1, ένα μεταξύ των σταθμών «Πανεπιστήμιο» και «Ανάληψη» και, ένα μεταξύ των σταθμών «Ανάληψη» και «Νέα Ελβετία».
Στις 18:30 τεχνικοί της ΤΗΕΜΑ και της εταιρίας κατασκευής του έργου AIASA έλεγξαν τις ενδείξεις στο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας του Μετρό και απενεργοποίησαν τη συσκευή προστασίας βραχυκυκλώματος, στο συρμό 15.
Στις19:34 η τρίτη γραμμή τροφοδοσίας ηλεκτροδοτήθηκε επιτυχώς και ο συρμός 15 μετακινήθηκε στο αμαξοστάσιο για περαιτέρω διερεύνηση. Μετά τον έλεγχο των υποσταθμών τροφοδότησης, δύο συρμοί κινήθηκαν δοκιμαστικά στην τροχιά 2 χωρίς επιβάτες για να ελεγχθεί η λειτουργία των τροφοδοτών διακοπτών υπό φορτίο.
Στις 20:45 επανήλθε η κανονική λειτουργία.
Η ΤΗΕΜΑ, δηλώνει ότι θα διεξαχθεί περαιτέρω διεξοδική έρευνα στο συρμό 15 και στους τροφοδότες των υποσταθμών, στους σταθμούς «Ανάληψη» και «Ευκλείδης», για να εντοπιστεί η κατ΄ αρχήν αιτία πρόκλησης του συμβάντος. Ο συρμός 15 θα παραμείνει εκτός υπηρεσίας μέχρι την ολοκλήρωση της έρευνας.
Η εταιρεία ευχαριστεί θερμά το κοινό για την κατανόηση και τη συνεργασία του.
Η ασφάλεια και η αξιοπιστία αποτελούν αδιαπραγμάτευτες προτεραιότητες για την ΤΗΕΜΑ Α.Ε., η οποία δεσμεύεται να συνεχίσει να παρέχει υπηρεσίες υψηλής ποιότητας, θέτοντας πάντα στο επίκεντρο την εξυπηρέτηση και την ασφάλεια του επιβάτη».


Latest News

Ένα δαχτυλίδι για τον Πάπα Φραγκίσκο - Πώς έσπασε ακόμη μια παράδοση αιώνων
Τι συμβολίζει το «Δαχτυλίδι του Ψαρά» του Πάπα Φραγκίσκου και γιατί θα καταστραφεί μετά το θάνατό του

Έρευνα για τον θάνατο ναυτικού στο λιμάνι της Πάτρας
Για τον σκοπό αυτό μεταβαίνει στην Πάτρα, κλιμάκιο της Ελληνικής Υπηρεσίας Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων (ΕΛΥΔΝΑ), προκειμένου να διερευνήσει τα αίτια του συμβάντος

Βροχές και χαλαζοπτώσεις την Παρασκευή – Ισχυρές καταιγίδες στην Αττική
Άστατος θα είναι ο καιρός σήμερα Παρασκευή, με κύρια χαρακτηριστικά τις βροχές και τις καταιγίδες. Αναλυτική πρόγνωση

Ο Τραμπ διαψεύδει... τη διάψευση του Πεκίνου - «Σε εξέλιξη συνομιλίες με την Κίνα»
O αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ υποστηρίζει το ακριβώς αντίθετο από αυτό που λέει το Πεκίνο

Οργιάζουν τα σενάρια για την τύχη του Ζελένσκι
Εν μέσω ασφυκτικής πίεσης βρίσκεται ο Βολοντίμιρ Ζελένσκι που καλείται να λάβει κρίσιμες αποφάσεις για τη χώρα του.

ΒΗΜΑ της Κυριακής: Έρχεται στις 27 Απριλίου με συναρπαστικές προσφορές
Το ΒΗΜΑ κυκλοφορεί την Κυριακή 27 Απριλίου μαζί με το ΒΗΜΑ στην Ιστορία «1939-1945 Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος», το περιοδικό Vita, τη μαθητική εφημερίδα της Νάξου και φυσικά, το ΒΗΜΑGAZINO

Το ReArm της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας – Το παρασκήνιο της σύσκεψης στο Μαξίμου
Οι εκπρόσωποι της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας που συμμετείχαν στη σύσκεψη στο Μαξίμου και οι στόχοι που τέθηκαν

Τι αλλάζει στις συναλλαγές με το Δημόσιο – Ποια «δημοφιλή» πιστοποιητικά καταργούνται
Κοινό Δελτίο Τύπου των Υπουργείων Εσωτερικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης

Μητσοτάκης: Συνάντηση με εκπροσώπους εταιρειών της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας
Συζητήθηκαν οι δυνατότητες συνεργειών και οι προοπτικές συμμετοχής των ελληνικών εταιρειών αμυντικής τεχνολογίας σε εγχώρια και ευρωπαϊκά αμυντικά προγράμματα

Συναντήσεις Τζιτζικώστα με Airbus και Boeing
Αντικείμενο των συναντήσεων ήταν η νέα πολιτική της ΕΕ για τις αερομεταφορές και τη νέα Στρατηγική για τις Αερομεταφορές