
Οι εξαγωγές της σαμπάνιας έχουν πέσει το 2024 επειδή οι καταναλωτές δεν έχουν διάθεση για γιορτές, σύμφωνα με την ένωση παραγωγών σαμπάνιας Comité Champagne.
Οι παγκόσμιες εξαγωγές σαμπάνιας ανήλθαν σε 271,4 εκατομμύρια μπουκάλια το 2024, αλλά ήταν μείωση 9,2% από το 2023, ανέφερε η ένωση σε δήλωση στην Business Insider.
Ο Μαξίμ Τουμπάρτ, συμπρόεδρος της Comité Champagne, τόνισε στη δήλωση ότι η σαμπάνια είναι ένα «πραγματικό βαρόμετρο της διάθεσης των καταναλωτών». «Και δεν είναι ώρα για γιορτές, με πληθωρισμό, συγκρούσεις σε όλο τον κόσμο, οικονομική αβεβαιότητα και πολιτική στάση αναμονής σε ορισμένες από τις μεγαλύτερες αγορές της σαμπάνιας, όπως η Γαλλία και οι Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής», πρόσθεσε ο Τούμπαρτ.
Γαλλία: Οι Γάλλοι «κόβουν» και τη σαμπάνια μετά από χρόνια άνθησης των πωλήσεων
Ο Τζον Νομπλ, διευθυντής του γραφείου Comité Champagne στην Αυστραλία, πρόσθεσε ότι οι πελάτες είναι «δικαιολογημένα προσεκτικοί» σχετικά με την αγορά του πολυτελούς προϊόντος, δεδομένου του «σημερινού οικονομικού περιβάλλοντος με υψηλό πληθωρισμό και ανησυχίες για το κόστος ζωής».
Τον Ιούλιο, η LVMH, ο μεγαλύτερος όμιλος πολυτελών εταιρειών στον κόσμο, εξέφρασε επίσης ανησυχία για τις πωλήσεις αφρώδους οίνου της, αποδίδοντάς το σε μια ζοφερή παγκόσμια προοπτική.
Οι πωλήσεις αφρώδους οίνου αυξήθηκαν σημαντικά το 2021 μετά τη χαλάρωση των περιορισμών για την πανδημία, ιδιαίτερα στις ΗΠΑ. Αλλά ήταν σε υψηλό για σύντομη διάρκεια.
Σύμφωνα με την έκθεση κερδών του πρώτου εξαμήνου του 2024 της LVMH, τα έσοδα της εταιρείας από τη σαμπάνια και τα κρασιά μειώθηκαν κατά 12% το πρώτο εξάμηνο του 2024 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.
«Η σαμπάνια είναι αρκετά συνδεδεμένη με γιορτές, ευτυχισμένες στιγμές κ.λπ.», δήλωσε ο οικονομικός διευθυντής της LVMH, Ζαν Ζακ Γκιονί, στην κλήση κερδών τον Ιούλιο. «Ίσως η τρέχουσα παγκόσμια κατάσταση, είτε είναι γεωπολιτική είτε μακροοικονομική, να μην οδηγεί τους ανθρώπους να ευθυμούν και να ανοίγουν μπουκάλια σαμπάνιας. Πραγματικά δεν ξέρω».
Η σαμπάνια δεν είναι το μόνο προϊόν πολυτελείας που αντιμετωπίζει κρίση. Το 2024, οι συνολικές δαπάνες πολυτελείας παρέμειναν στάσιμες, με τις μεγάλες μάρκες να βλέπουν τις τιμές των μετοχών τους να πέφτουν.
Η Kering, ιδιοκτήτης των Gucci, YSL και Balenciaga, είδε τη μετοχή της να πέφτει πάνω από 40% πέρυσι.
Οι πωλήσεις της LVMH μειώθηκαν κατά 3% το τρίτο τρίμηνο του 2024, εν μέρει λόγω της αποδυναμωμένης εμπιστοσύνης των καταναλωτών στην Κίνα.
Ο κλάδος επλήγη επίσης σκληρά από τους «φιλόδοξους» αγοραστές πολυτελείας, εκείνους που ξόδεψαν πολλά χρήματα για πολυτέλεια αμέσως μετά την πανδημία, που περιόρισαν τις δαπάνες τους.


Latest News

Η Boeing απειλεί να σταματήσει να κατασκευάζει αεροσκάφη για την Κίνα
Ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας επισκιάζει τα καλύτερα από τα αναμενόμενα οικονομικά αποτελέσματα της Boeing

Άνοδος της μετοχής της Alphabet λόγω της αύξησης των εσόδων το α' τρίμηνο
Η Alphabet είχε έσοδα 90,23 δισ. δολάρια έναντι προβλέψεων για έσοδα 89,12 δισ. δολαρίων, ενώ τα κέρδη ανά μετοχή ανήλθαν στα 2,81 δολάρια έναντι εκτιμήσεων για 2,01 δολάρια

Από «αόρατη» σύζυγος αντιπροέδρου... celebrity - Ποια είναι η δεύτερη κυρία των ΗΠΑ Ούσα Βανς
Ως δεύτερη κυρία, η Ούσα Βανς έχει κρατήσει χαμηλό προφίλ στην Ουάσιγκτον, αλλά έχει σχέδια

Πόσο πιο πλούσιες έγιναν οι 19 πλουσιότερες οικογένειες των ΗΠΑ πέρυσι
Οι πλουσιότεροι από τους πλούσιους στην Αμερική ελέγχουν τον πλούτο του έθνους σε επίπεδα ρεκόρ

100 ημέρες χάους και ελάχιστα αποτελέσματα από το DOGE του Μασκ
Αδηλο το μέλλον του υπουργείου αποτελεσματικότητας μετα την αποχώρηση Μασκ - Η κριτική για έλλειψη διαφάνειας και τα πενιχρά αποτελέσματα

Από τα τρένα στα... τανκς - Η ιστορική στροφή της Γερμανίας που γεννά ευκαιρίες
Τι αναφέρει δημοσίευμα των FT για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει αυτό το διάστημα η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης

Τραμπ: Ο πόλεμος με την Fed και το βαθύ πλήγμα στην αγορά ομολόγων
Στο κάδρο η ανεξαρτησία της Fed που προστίθεται στις ανησυχίες των επενδυτών για το χρέος, τον εμπορικό πόλεμο και τους τριγμούς στο καθεστώς του ασφαλούς καταφυγίου

H μεγάλη αντεπίθεση της Volkswagen στην Κίνα
Τρία καινούργια μοντέλα σχεδιασμένα ειδικά για την κινεζική αγορά παρουσίασε η γερμανική εταιρεία στη Σανγκάη

Η Nestle παγώνει τις τιμές για να μη χάσει καταναλωτές
Οι δασμοί πυροδοτούν σενάρια ύφεσης και πτώσης της κατανάλωσης - Σε άνοδο τα προϊόντα private label
![Φιλίπ Λέιν [ΕΚΤ]: Οι δασμοί Τραμπ είναι απίθανο να οδηγήσουν σε ύφεση την ευρωζώνη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/08/lane-ecb-600x432.jpg)
Λέιν: Οι δασμοί είναι απίθανο να οδηγήσουν σε ύφεση την ευρωζώνη
Ο Φιλίπ Λέιν εμφανίστηκε αισιόδοξος - Τι ανακοίνωσε για τα επιτόκια