
Τον πρώτο παγκοσμίως έλεγχο συμβατότητας τάνκερ με την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από την ξηρά (OPS) ολοκλήρωσε με επιτυχία η Capital Ship Management Corp. (‘Capital’) σε συνεργασία με τον Lloyd’s Register (LR), μετά την επίσημη δημοσίευση του προτύπου IEC 80005-1 το 2012.
Το έργο αυτό συνετέλεσε ώστε τα τάνκερ τύπου Suezmax 155k της Capital, ‘Argeus’, ‘Aristoklis’, ‘Archelaos’, ‘Aristodimos’, ‘Ayrton’, ‘Amor’, που βρίσκονται υπό κατασκευή και θα παραδοθούν μεταξύ 2025 – 2027, θα είναι πλήρως συμβατά με την υποδομή παροχής ηλεκτρικής ενέργειας από την ξηρά στο λιμάνι του Long Beach (POLB), στην Πολιτεία της Καλιφόρνια, ΗΠΑ. Αυτό σημαίνει ότι τα πλοία θα μπορούν να συνδεθούν, κατά τον ελλιμενισμό, με την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας του λιμανιού, μειώνοντας τις εκπομπές ρύπων και ενισχύοντας τη συμμόρφωση με τις αυστηρές περιβαλλοντικές απαιτήσεις.
Ο LR έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην αντιμετώπιση τεχνικών προκλήσεων που σχετίζονται με τη συμβατότητα OPS, εμποδίζοντας τους πλοιοκτήτες και τα ναυπηγεία να καθορίσουν και να εγκαταστήσουν τον σωστό εξοπλισμό. Καθορίζοντας τις απαιτούμενες προδιαγραφές, ο LR έλυσε ένα ζωτικό ζήτημα για τα πλοία που επισκέπτονται τους τερματικούς σταθμούς πετρελαίου στο POLB, διασφαλίζοντας ότι συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις ελέγχου εκπομπών του California Air Resources Board (CARB).
Με τον κανονισμό του CARB του 2020 για τον έλεγχο εκπομπών των πλοίων τύπου τάνκερ σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου 2025, τα λιμάνια και οι πλοιοκτήτες παγκοσμίως αντιμετωπίζουν αυξανόμενη πίεση να υιοθετήσουν λύσεις παροχής ηλεκτρικής ενέργειας από την ξηρά. Η επιτυχής ολοκλήρωση αυτού του ελέγχουσυμβατότητας από τον LR δημιουργεί ένα ιστορικό, προσφέροντας ένα σαφές πλαίσιο για άλλους πλοιοκτήτες που επιδιώκουν να επιτύχουν συμμόρφωση και να μειώσουν τις εκπομπές με το CARB.
Ο Θοδωρής Κουρμπέλης, Global Tanker, Emerging OilMarkets, and Future Fuels Segment Director στον LR, δήλωσε: «Αυτό ήταν ένα πολύ απαιτητικό αλλά συνάμαουσιαστικό έργο. Υπήρχαν κρίσιμες πληροφορίες που έλειπαν από το Πρότυπο, γεγονός που καθιστούσε δύσκολο για τους πλοιοκτήτες και τα ναυπηγεία να παραγγείλουν τον εξοπλισμό με τις σωστές τεχνικές προδιαγραφές και να προβούν στις απαραίτητεςεγκαταστάσεις στο πλοίο. Μια λάθος προδιαγραφή θα μπορούσε να οδηγήσει σε μη συμμόρφωση με τις απαιτήσεις του λιμανιού, που τέθηκαν σε ισχύ φέτος,καθώς και σε κυρώσεις από το CARB.
Με την προληπτική αντιμετώπιση των προκλήσεων συμβατότητας, όχι μόνο υποστηρίξαμε την Capital στην εκπλήρωση των κανονιστικών απαιτήσεων, αλλά ανοίξαμε επίσης τον δρόμο για πιο πράσινες λιμενικές λειτουργίες. Αφοσιωμένοι στη δέσμευσή μαςσυνεργαζόμαστε με τους πελάτες μας για να επιτύχουμε ενεργειακή μετάβαση μέσα από ασφαλείς, βιώσιμες και συμμορφούμενες ναυτιλιακές πρακτικές».
Ο Νικόλας Βαπόρης, Chief Technical Officer της Capital, δήλωσε: «Είμαστε ενθουσιασμένοι που ολοκληρώσαμε αυτό το πρωτοποριακό έργο. Η Capital βρίσκεται πάντα στην πρώτη γραμμή των τεχνολογικών εξελίξεων, αλλά είναι πολύ σημαντικό για εμάς να προετοιμάσουμε τον στόλο μας για όλες τις τρέχουσες και επερχόμενες κανονιστικές απαιτήσεις. Συνεργαζόμενοι με τον LR, καταφέραμε να γίνουμε παγκόσμιοι πρωτοπόροι ως προς τη συμβατότητα των τάνκερ με τις απαιτήσεις παροχής ηλεκτρικής ενέργειας από την ξηρά στο POLB».


Latest News

Η μεγάλη ανατροπή στην κορυφή των λιμανιών της Ευρώπης -Η θέση του Πειραιά
Ο Πειραιάς ανακάμπτει από την αναστάτωση που έφεραν τα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες