
Έλλειμμα πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers) αναμένεται από το 2027 ενόψει του νέου κύματος μονάδων υγροποίησης αερίου που θα τεθούν σε λειτουργία.Aπό το 2027 έρχεται ένα έλλειμμα στη ναυτιλία υγροποιημένου φυσικού αερίου που θα ασκήσει μεγάλη πίεση στον υπάρχοντα στόλο, εκτιμά η Braemar εξετάζοντας την προθεσμιακή αγορά, στην οποία η ναυλομεσιτική εταιρεία βλέπει μια φθίνουσα υπερπροσφορά πλοίων καθ’ όλη τη διάρκεια του 2025, η οποία γίνεται εντονότερη το 2026.
Σε σεμινάριο που πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια της Διεθνούς Εβδομάδας Ενέργειας, ο αναλυτής Erik Sonsteby της Braemar δήλωσε ότι υπάρχουν 44,5 εκατ. τόνοι LNG σε ετήσια βάση από νέες μονάδες υγροποίησης που θα τεθούν σε λειτουργία φέτος.
Επίσης πρόσθεσε ότι θα χρειαστούν περισσότερα νεότευκτα πλοία LNG τόσο για τους 175 εκατ. τόνους LNG από έργα υγροποίησης που κατασκευάζονται όσο και για τους 74 εκατ. τόνους έργων που βρίσκονται πριν από την τελική επενδυτική απόφαση. Τα υπό κατασκευή έργα υγροποίησης LNG που θα τεθούν σε λειτουργία τα επόμενα τέσσερα με πέντε χρόνια ανέρχονται στο 42% της υφιστάμενης αγοράς που αντιπροσωπεύει μια «τεράστια επέκταση».
H Braemar αναμένει ότι η αγορά θα ισορροπήσει κατά το πρώτο τρίμηνο του 2027, προτού εισέλθει σε πιθανή υποπροσφορά πλοίων αργότερα το ίδιο έτος.
Τι δείχνουν τα σενάρια για τα LNG
Ωστόσο, σύμφωνα με τα σενάρια, σημειώνει το Tradewinds, εάν περισσότερο LNG κατευθυνθεί προς τις ασιατικές αγορές, η αγορά θα μπορούσε να αρχίσει να υπολείπεται σε πλοία μεταφοράς LNG το 2026.
Ο επικεφαλής της Braemar LNG, Andrew Selby Bennett, δήλωσε ότι ακόμη και σύμφωνα με αυτό που περιέγραψε ως «το χειρότερο σενάριο για τον πλοιοκτήτη», όπου όλο το LNG πηγαίνει στην Ευρώπη, το πρώτο τρίμηνο του 2027 θα είναι σημείο καμπής για τους ναυλωτές. Η άποψη της Braemar είναι ότι οι ναυλωτές θα πρέπει πραγματικά να εξετάσουν το ενδεχόμενο να τακτοποιήσουν τη μακροπρόθεσμη ναυτιλία τους μέχρι το τέλος του έτους.
Ο Selby Bennet δήλωσε ότι η εικόνα για το 2027 έχει ήδη διαμορφωθεί, με το βιβλίο παραγγελιών νέων πλοίων LNG να είναι σε μεγάλο βαθμό πλήρες και να έχουν ληφθεί οι τελικές επενδυτικές αποφάσεις για ένα άλλο κύμα έργων και πρόσθεσε ότι για το 2028 πρέπει να γίνουν κάποιες παραγγελίες πλοίων που θα αφορούν έργα για τα οποία έχουν ήδη ληφθεί οικονομικές επενδυτικές αποφάσεις. Οπως αναφέρθηκε, από το συνολικό βιβλίο παραγγελιών των 319 πλοίων το 92% είναι ήδη ναυλωμένο, αφήνοντας μόνο το 8% ανοιχτό για ναύλωση.
Εξετάζοντας το 2025, η Braemar αναμένει ότι η Ευρώπη θα απορροφήσει περισσότερα φορτία LNG κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού μέχρι περίπου το τρίτο τρίμηνο, όταν θα καλυφθούν τα επίπεδα αποθήκευσης. Υστερα από αυτό υπάρχει πιθανότητα να ξαναρχίσουν οι διασυνοριακές συναλλαγές, αυξάνοντας τα τονοχιλιόμετρα.
Πηγή: Premium έκδοση ΤΑ ΝΕΑ


Latest News

Σε 2 εβδομάδες ο οδικός χάρτης για απεξάρτηση από τη ρωσική ενέργεια
Ο Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν μίλησε στη Σύνοδο Κορυφής για το Μέλλον της Ενεργειακής Ασφάλειας στο Λονδίνο

Eυελιξία στην αποθήκευση φυσικού αερίου ζητά η επιτροπή της ευρωβουλής
Η ψηφοφορία για τη διαπραγματευτική θέση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου επί του θέματος θα πραγματοποιηθεί τον Μάιο

Άρση των κυρώσεων σε Nord Stream και ρωσικά assets στην Ευρώπη μελετούν οι ΗΠΑ
Τα σχέδια αυτά εντάσσονται στο πλαίσιο των συζητήσεων για τερματισμό του πολέμου Ρωσίας- Ουκρανίας

Στο μικροσκόπιο οι επιδοτήσεις στο ρεύμα - Τι ανακοίνωσε ο Παπασταύρου
Άμεσα θα ανακοινωθούν οι επιδοτήσεις ρεύματος προς τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις - Τι τόνισε ο Σταύρος Παπασταύρου

«Δεν πήραμε το μάθημα από την ενεργειακή κρίση» - Καμπανάκι από τον ΙΕΑ
Η σύνοδος κορυφής του Λονδίνου θα επικεντρωθεί στην ασφάλεια του εφοδιασμού και στα διδάγματα της κρίσης που ακολούθησε τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία

Επίσκεψη Παπασταύρου στο Εθνικό Κέντρο Ελέγχου Ενέργειας του ΑΔΜΗΕ
Ο ΥΠΕΝ κ. Παπασταύρου τόνισε πως «το σύστημα ηλεκτροδότησης της χώρας μας αντιμετώπισε προκλήσεις, λόγω της υψηλής παραγωγής και της χαμηλής κατανάλωσης, που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε υπερφόρτωση»

Στρώνοντας τον δρόμο για το αμερικανικό LNG - Αλλάζουν οι κανόνες για τις εκπομπές μεθανίου στην ΕΕ;
Ο Βρυξέλλες προσπαθούν να καταστήσουν πιο εύκολο για το αμερικανικό φυσικό αέριο να φτάσει στην Ευρώπη

Με το βλέμμα στην πράσινη μετάβαση τα διυλιστήρια
Οι δύο κορυφαίοι ενεργειακοί όμιλοι Motor Oil και HELLENiQ ENERGY συνεχίζουν την υλοποίηση των στρατηγικών τους σχεδίων για την πράσινη μετάβαση

Η Ινδία ανανεώνει την πολιτική φυσικού αερίου για να κάνει πιο προσιτή την τιμή του
Ζητούμενο για την Ινδία είναι να ενισχύσει το πλαίσιο για τη διαρκή διαθεσιμότητα του φυσικού αερίου και να το καταστήσει οικονομικά πιο προσιτό

Τέλος το αμερικανικό LNG για την Κίνα - Νέα ώθηση στις αγορές από Ρωσία
Από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία το 2022, η Κίνα έχει εισαγάγει ένα σχετικά χαμηλό ποσοστό του LNG της από τις ΗΠΑ