Να ξεχωρίζει τόσο από τον ανταγωνισμό όσο και μέσα στο χαρτοφυλάκιο της μητρικής της LVMH έχει πετύχει η Sephora, σημειώνοντας διψήφια αύξηση των εσόδων και των κερδών για το σύνολο του 2024 και συμβάλλοντας αποφασιστικά στην υποστήριξη των «αδελφών» brands, που λόγω του πολυτελούς προφίλ τους βιώνουν μια -αναμενόμενη κατά πολλούς- υποχώρηση.

Ενώ η Sephora ευημερεί, ο ευρύτερος τομέας της πολυτέλειας αντιμετωπίζει αντίξοες συνθήκες. Η LVMH ανέφερε ηπιότερη ζήτηση στη μόδα και τα κοσμήματα, ιδίως στην Κίνα και τις ΗΠΑ, αν και η Ευρώπη και η Ιαπωνία έδειξαν ανθεκτικότητα. Το τμήμα Επιλεκτικής Λιανικής, ωστόσο, παραμένει ένα φωτεινό σημείο, με τη Sephora να οδηγεί τις ισχυρές επιδόσεις του.

Σε premium θέση η Sephora

Οι ισχυρές επιδόσεις της Sephora αποτελούν περίτρανη απόδειξη του «φαινομένου του κραγιόν», όπου οι καταναλωτές στρέφονται σε μικρότερες πολυτέλειες όπως τα καλλυντικά κατά τη διάρκεια της οικονομικής ύφεσης. Η διαφορά στην περίπτωσή της όμως παρά το γεγονός ότι το κοινό στόχος είναι μικρό ηλικιακά, δεν ένα low-cost προφίλ – το αντίθετο μάλιστα.

Κάτι που δεν πτοεί τους καταναλωτές από το να ενισχύουν το μερίδιο αγοράς της Sephora στη Βόρεια Αμερική, τη Γαλλία, την Ιταλία, τη Μέση Ανατολή και τη Λατινική Αμερική.

Το Ηνωμένο Βασίλειο για το 2024 αποτέλεσε επίσης μια ιστορία επιτυχίας, με πέντε νέα καταστήματα να ανοίγουν μέσα στη χρονιά, συμπεριλαμβανομένου ενός premium λανσαρίσματος στο Μπέρμιγχαμ που προσέλκυσε 2.000 αγοραστές. Μέχρι το 2027, η Sephora σχεδιάζει να έχει 20 καταστήματα στο Ηνωμένο Βασίλειο, εδραιώνοντας περαιτέρω την παρουσία της.

Στα Sephora δίνεται συνέχεια στην τάση του skincare που κατέκλυσε τα social media την προηγούμενη χρονιά

H εμπειρία Sephoria

Σύμφωνα με το Glossy, την ίδια χρονιά η Sephora διπλασίασε τις εμπειρίες βιωματικού μάρκετινγκ. Η εμβληματική σειρά εκδηλώσεων Sephoria σημείωσε μεγάλη επιτυχία, με την εκδοχή της Νέας Υόρκης να προσελκύει 4.000 προσωπικούς συμμετέχοντες και 90.000 εικονικούς συμμετέχοντες.

Εν τω μεταξύ, το ντεμπούτο της Sephoria στο Ντουμπάι προσέλκυσε 6.000, αναδεικνύοντας την αυξανόμενη επιρροή της μάρκας σε νέες αγορές.

Οι εκδηλώσεις Sephoria 2024 της Sephora στη Σαγκάη, την Ατλάντα και το Παρίσι αποτέλεσαν ένα υποδειγματικό marketing case study, καθώς προσαρμόστηκαν στις τοπικές προδιαγραφές και τις απαιτήσεις κάθε αγοράς.

@sephorafrance Pop-up Kindness Café Sephora x @tarte cosmetics 💜 📍45 boulevard Haussmann 75008 Paris 📆 samedi 18/01 de 10h à 20h & dimanche 19/01 de 11h à 20h. 📣 Soyez dans les 1000 premier·es arrivé·es : Recevez un gloss Maracuja Juicy Plump (format full-size) ✨ Dès 49€ d’achats* : Recevez une trousse de maquillage tarte™ personnalisée. ✨ Dès 100€ d’achats* : Recevez un sweat-shirt “Kindness” tarte™ personnalisé (*Offres valables sur preuve d’achats dans la marque Tarte dans un de nos magasins Sephora). #SephoraFrance #TarteCosmetics #makeup ♬ son original – SEPHORA


Στη Σαγκάη, το «Beauty Funhouse», με 50 μάρκες και διαδραστικά εργαστήρια, προσέλκυσε περισσότερους από 4.000 συμμετέχοντες, ενώ το ντεμπούτο της Ατλάντα είχε ρεκόρ πωλήσεων εισιτηρίων και προσφορές VIP, όπως πρώιμη πρόσβαση και θεματικά masterclasses.

Ενώ στο Παρίσι η αλυσίδα ομορφιάς έδωσε μια πολυτελή ευρωπαϊκή πινελιά με το pop-up Kindness Cafe Sephora, όπως και με συνεδρίες, υπό την καθοδήγηση της μακιγιέζ και βασικής συνεργάτιδας της Louis Vuitton, Pat McGrath – είναι εξάλλου η υπεύθυνση για το λανσάρισμα της σειράς μακιγιάζ του γαλλικού οίκου.

Συμπερίληψη και βιωσιμότητα

Σε αντίθεση με τις μάρκες που έχουν μειώσει τις πρωτοβουλίες για την ποικιλομορφία, την ισότητα και την ένταξη, η Sephora παραμένει σταθερή στη δέσμευσή της. «Παρά τις οικονομικές προκλήσεις, επιμείναμε στις δεσμεύσεις μας, όσον αφορά την ποικιλομορφία- τις δεσμεύσεις μας για την υποστήριξη των εργαζομένων μας, την προώθηση της ασφάλειας και της ευημερίας τους, καθώς και τις περιβαλλοντικές μας δεσμεύσεις», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της LVMH, Μπερνάρ Αρνό, κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης της αγοράς.

Η δήλωση αυτή απέκτησε ιδιαίτερη βαρύτητα, καθώς η Target, μεταξύ άλλων μεγάλων εταιρειών λιανικής πώλησης, έχει αποσυρθεί από τις δεσμεύσεις DEI από αυτή την εβδομάδα.

Ο Αρνό υπογράμμισε τη δύναμη της Sephora εντός της LVMH, καθώς τα αποτελέσματα του ομίλου αγωνίστηκαν με την επιβράδυνση της πολυτέλειας. «Οι αξιοσημείωτες επιδόσεις της Sephora είναι η απόδειξη ότι η ομορφιά παραμένει προσιτή πολυτέλεια ακόμη και σε δύσκολες οικονομικές συνθήκες», πρόσθεσε. «Από την εξαγορά της εταιρείας το 1998, τα έσοδά της έχουν υπερδεκαπλασιαστεί. Αυτή η αξιοσημείωτη επίδοση υπογραμμίζει τη θέση της ως η κορυφαία εταιρεία λιανικής πώλησης ομορφιάς παγκοσμίως».

Οι Zalphas κρατούν ήδη στα χέρια τους το 49% της αγοράς ομορφιάς, «τρέχοντας» στα Sephora

Όλα για τους εφήβους

Η συζήτηση γύρω από τα παιδιά και τους εφήβους που τρέχουν αφηνιασμένα στα καταστήματα Sephora και γενικά είναι πολύ μικρά για να ενδιαφέρονται τόσο έντονα για την περιποίηση της επιδερμίδας που προορίζεται για ενήλικες, βρέθηκε στο επίκεντρο της δημοσιότητας και του TikTok.

Η στιγμή της φροντίδας σώματος και του skincare που αναζητούν μανιωδώς οι Zalphas -η γέφυρα μεταξύ της Gen Z και της γενιάς Alpha (2010-2024), δεν ξεκίνησε σταδιακά ή ομαλά και αναμενόμενα, αλλά με μια «έκρηξη».

Το πρώτο προϊόν από την αγαπημένη των εφήβων εταιρεία περιποίησης σώματος Sol de Janeiro, ήταν ένα body butter που ονομάζεται «Bum Bum Cream» (και προφέρεται «boom boom»), έφτασε στα καταστήματα Sephora το 2015. Ήταν περίπου το ίδιο ακριβό με τα καθιερωμένα επώνυμα προϊόντα που κυκλοφορούσαν, όπως της Kiehl’s και της Clarins, ωστόσο υποσχόταν ότι θα εξομαλύνει την κυτταρίτιδα με το πρόσθετο συστατικό της καφεΐνης.

@sephora oh we know these DIVAS 💜 @DanessaMyricksBeauty @TheINKEYListUS ♬ a girl behind YOU – Ultraviolence

Στη συνέχεια έγινε το κορυφαίο προϊόν που η Sephora φρόντιζε να διατηρεί πάντα σε στοκ, ενώ η αλυσίδα αναδείχθηκε στον πλέον ελκυστικό προορισμό για κάθε εκκολαπτόμενη μάρκα περιποίησης σώματος, που απευθύνεται στο αγαπημένο κοινό, τα «Sephora Kids».

Όχι άδικα, καθώς σύμφωνα με την NIQ που διεξήγαγε έρευνα σε 2.000 νέους σε ΗΠΑ και Βρετανία, οι tweens -πρόκειται για αμερικανικός νεολογισμός και όρος μάρκετινγκ για να περιγράψει την φάση που βρίσκεται ανάμεσα στον προέφηβο και τον έφηβο- κρατούν ήδη στα χέρια τους το 49% της αγοράς και της αύξησης των πωλήσεων της φροντίδας του δέρματος.

Στις ΗΠΑ, οι έφηβοι και οι tweens ασχολούνται με το μακιγιάζ και την περιποίηση της επιδερμίδας, με το 54% των καταναλωτών 12 έως 14 ετών στις ΗΠΑ να χρησιμοποιούν μάσκαρα, eyeliner, σκιά ματιών και μολύβια φρυδιών. sephora

Επιστροφή στην Κίνα

Ο επικεφαλής της Sephora, Γκιγιόμ Μοτ, ανέλαβε προσωπικά τις δραστηριότητες της αλυσίδας στην Κίνα, καθώς προσπαθεί να κάνει την κίνηση ματ σε σχέση με τους ανταγωνιστές της και να κερδίσει τους καταναλωτές στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου.

Ενώ η Sephora βρίσκεται σε καλό δρόμο για να επιτύχει παγκόσμια έσοδα ύψους 16 δισεκατομμυρίων ευρώ (17,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων) το 2025, οι πωλήσεις στην Ασία και ιδιαίτερα στην Κίνα πρέπει να ανακάμψουν αν ο λιανοπωλητής ελπίζει να πετύχει τον στόχο του για έσοδα 20 δισεκατομμυρίων ευρώ σε περίπου τρία χρόνια, επισήμανε το Business of Fashion.

Υπάρχουν ήδη σημάδια ότι η δραστηριότητα ανακάμπτει, με την επισκεψιμότητα στα καταστήματα Sephora στην Κίνα κατά τη διάρκεια των διακοπών του Σεληνιακού Νέου Έτους και της Ημέρας του Αγίου Βαλεντίνου να είναι υψηλότερη από τις αντίστοιχες περσινές.

Ενώ την ίδια στιγμή η αλυσίδα λανσάρει προϊόντα στην Κίνα μέσω αποκλειστικών συνεργασιών, όπως το Fenty Beauty της Rihanna και το The Ordinary της Estée Lauder Cos. για την περιποίηση της επιδερμίδας,

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή