Κατά της τάσης του «Skinnytok», η οποία κυριαρχεί στο μέσο κοινωνικής δικτύωσης TikTok και προκρίνει την ακραία αδυναμία, προσέφυγε στην Κομισιόν αλλά και  στη γαλλική ρυθμιστική αρχή ΜΜΕ, η  υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής της Γαλλίας Κλαρά Σαπάζ.

«Το Skinnytok, μια τάση που προωθεί την ακραία ισχνότητα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Απαράδεκτο», έγραψε η υπουργός σε ένα μήνυμα που ανήρτησε στο LinkedIn, επιβεβαιώνοντας πως προσέφυγε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τη Ρυθμιστική Αρχή Οπτικοακουστικής και Ψηφιακής Επικοινωνίας (Arcom).

«Η προστασία των ανηλίκων στο διαδίκτυο είναι μία από τις προτεραιότητές της δράσης μου», συμπλήρωσε η ίδια σε ένα βίντεο που ανήρτησε στο ίδιο μέσο κοινωνικής δικτύωσης, διαβεβαιώνοντας πως δεν θα επιτρέψει «οι πλατφόρμες να αποποιούνται των ευθυνών τους».

Η Arcom ανέφερε στο Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων ότι «έχει ήδη επιληφθεί του θέματος δεδομένου του κινδύνου για τη δημόσια υγεία που θα μπορούσε να προκαλέσει αυτό το φαινόμενο». Η αρχή είπε επίσης πως θέλει «να συγκεντρώσει στοιχεία που να τεκμηριώνουν αυτόν τον κίνδυνο στη Γαλλία» και να «ενημερωθεί για τα μέτρα που εφαρμόζει το TikTok προκειμένου να αντιμετωπίσει» το θέμα.

Μεγάλη απήχηση

Σε επικοινωνία με το AFP, το TikTok δεν έχει προς το παρόν ανταποκριθεί. Σε αυτό το δίκτυο, η λέξη-κλειδί «skinny» (ισχνός, λιπόσαρκος) συνδεόταν με περισσότερες από 500.000 δημοσιεύσεις σήμερα το μεσημέρι ώρα Γαλλίας.

Αυτά τα βίντεο, στα οποία πρωταγωνιστούν κυρίως νεαρές γυναίκες, περιλαμβάνουν συμβουλές για να χάσει κανείς βάρος.

Η πλατφόρμα έχει αναρτήσει ένα προειδοποιητικό μήνυμα, υπό τη μορφή ενός μπάνερ πάνω από τις σχετικές δημοσιεύσεις, το οποίο μεταφέρει τους χρήστες σε σελίδα με πηγές που σχετίζονται με διατροφικές διαταραχές.

Στις αρχές Μαρτίου, οι Γάλλοι βουλευτές ενέκριναν τη σύσταση μιας ερευνητικής επιτροπής σχετικά με τις ψυχολογικές επιπτώσεις του TikTok στα παιδιά και τους εφήβους, καθώς το μέσο κοινωνικής δικτύωσης είναι ιδιαίτερα δημοφιλές στους νέους.

Στο μέσο κοινωνικής δικτύωσης Instagram, ιδιοκτησίας της Meta, η αναζήτηση της λέξης κλειδί “skinny” μεταφέρει απευθείας τον χρήστη σε μια σελίδα παροχής βοήθειας, η οποία μπορεί να παρακαμφθεί, για να υπάρξει πρόσβαση στις δημοσιεύσεις.

Τι είναι το SkinnyTok;

Το «SkinnyTok» έχει τεράστια επιτυχία σε αριθμούς, με χιλιάδες αναρτήσεις και εκατομμύρια προβολές σε διάφορες πλατφόρμες, όπως το TikTok, το Instagram, το Facebook, το YouTube και ένα δημοφιλές νήμα Reddit .

Η σελίδα αποτελεσμάτων για το “SkinnyTok” στην πλατφόρμα που ενέπνευσε το όνομα εμφανίζει ένα μήνυμα που λέει, “Είσαι περισσότερο από το βάρος σου”, το οποίο, αν πατηθεί, μοιράζεται συνδέσμους για να βοηθήσει στην εύρεση υποστήριξης για διαταραγμένη διατροφή, συμπεριλαμβανομένου του National Eating Disorder Association (NEDA).

Αλλά κάτω από αυτό το μπάνερ υπάρχουν χιλιάδες βίντεο που εμφανίζουν συμβουλές για την απώλεια βάρους, σωματικούς ελέγχους και πριν και μετά, συσκευασμένα με λέξεις όπως «πειθαρχία», «σκληρή αγάπη» και «σκληρές αλήθειες».

Οι δημιουργοί στον κόσμο του SkinnyTok, οι περισσότεροι από τους οποίους φαίνεται να είναι γυναίκες στην εφηβεία και στα 20 τους, συχνά επαναλαμβάνουν τα αγαπημένα τους ρητά “SkinnyTok”. Μερικά κοινά είναι:

«Αν το στομάχι σου γρυλίζει, προσποιήσου ότι σε χειροκροτεί».
«Δεν χρειάζεσαι λιχουδιά. Δεν είσαι σκύλος».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Plus
Θανόπουλος: «Γινόμαστε αυτόνομοι ενεργειακά με δικά μας κεφάλαια»
Επιχειρήσεις |

Θανόπουλος στον ΟΤ: «Γινόμαστε 100% αυτόνομοι ενεργειακά - Τα σχέδια στο delivery»

Ο πρόεδρος της εταιρείας Θανόπουλος, Τέλης Θανόπουλος, μιλάει στον ΟΤ για την πρόσφατη επένδυση σε ΑΠΕ, τη σημασία του Q-Commerce στον κλάδο των τροφίμων και τα επόμενα σχέδια της αλυσίδας