
Κατά της τάσης του «Skinnytok», η οποία κυριαρχεί στο μέσο κοινωνικής δικτύωσης TikTok και προκρίνει την ακραία αδυναμία, προσέφυγε στην Κομισιόν αλλά και στη γαλλική ρυθμιστική αρχή ΜΜΕ, η υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής της Γαλλίας Κλαρά Σαπάζ.
«Το Skinnytok, μια τάση που προωθεί την ακραία ισχνότητα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Απαράδεκτο», έγραψε η υπουργός σε ένα μήνυμα που ανήρτησε στο LinkedIn, επιβεβαιώνοντας πως προσέφυγε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τη Ρυθμιστική Αρχή Οπτικοακουστικής και Ψηφιακής Επικοινωνίας (Arcom).
«Η προστασία των ανηλίκων στο διαδίκτυο είναι μία από τις προτεραιότητές της δράσης μου», συμπλήρωσε η ίδια σε ένα βίντεο που ανήρτησε στο ίδιο μέσο κοινωνικής δικτύωσης, διαβεβαιώνοντας πως δεν θα επιτρέψει «οι πλατφόρμες να αποποιούνται των ευθυνών τους».
Η Arcom ανέφερε στο Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων ότι «έχει ήδη επιληφθεί του θέματος δεδομένου του κινδύνου για τη δημόσια υγεία που θα μπορούσε να προκαλέσει αυτό το φαινόμενο». Η αρχή είπε επίσης πως θέλει «να συγκεντρώσει στοιχεία που να τεκμηριώνουν αυτόν τον κίνδυνο στη Γαλλία» και να «ενημερωθεί για τα μέτρα που εφαρμόζει το TikTok προκειμένου να αντιμετωπίσει» το θέμα.
Μεγάλη απήχηση
Σε επικοινωνία με το AFP, το TikTok δεν έχει προς το παρόν ανταποκριθεί. Σε αυτό το δίκτυο, η λέξη-κλειδί «skinny» (ισχνός, λιπόσαρκος) συνδεόταν με περισσότερες από 500.000 δημοσιεύσεις σήμερα το μεσημέρι ώρα Γαλλίας.
Αυτά τα βίντεο, στα οποία πρωταγωνιστούν κυρίως νεαρές γυναίκες, περιλαμβάνουν συμβουλές για να χάσει κανείς βάρος.
Η πλατφόρμα έχει αναρτήσει ένα προειδοποιητικό μήνυμα, υπό τη μορφή ενός μπάνερ πάνω από τις σχετικές δημοσιεύσεις, το οποίο μεταφέρει τους χρήστες σε σελίδα με πηγές που σχετίζονται με διατροφικές διαταραχές.
Στις αρχές Μαρτίου, οι Γάλλοι βουλευτές ενέκριναν τη σύσταση μιας ερευνητικής επιτροπής σχετικά με τις ψυχολογικές επιπτώσεις του TikTok στα παιδιά και τους εφήβους, καθώς το μέσο κοινωνικής δικτύωσης είναι ιδιαίτερα δημοφιλές στους νέους.
Στο μέσο κοινωνικής δικτύωσης Instagram, ιδιοκτησίας της Meta, η αναζήτηση της λέξης κλειδί “skinny” μεταφέρει απευθείας τον χρήστη σε μια σελίδα παροχής βοήθειας, η οποία μπορεί να παρακαμφθεί, για να υπάρξει πρόσβαση στις δημοσιεύσεις.
Τι είναι το SkinnyTok;
Το «SkinnyTok» έχει τεράστια επιτυχία σε αριθμούς, με χιλιάδες αναρτήσεις και εκατομμύρια προβολές σε διάφορες πλατφόρμες, όπως το TikTok, το Instagram, το Facebook, το YouTube και ένα δημοφιλές νήμα Reddit .
Η σελίδα αποτελεσμάτων για το “SkinnyTok” στην πλατφόρμα που ενέπνευσε το όνομα εμφανίζει ένα μήνυμα που λέει, “Είσαι περισσότερο από το βάρος σου”, το οποίο, αν πατηθεί, μοιράζεται συνδέσμους για να βοηθήσει στην εύρεση υποστήριξης για διαταραγμένη διατροφή, συμπεριλαμβανομένου του National Eating Disorder Association (NEDA).
Αλλά κάτω από αυτό το μπάνερ υπάρχουν χιλιάδες βίντεο που εμφανίζουν συμβουλές για την απώλεια βάρους, σωματικούς ελέγχους και πριν και μετά, συσκευασμένα με λέξεις όπως «πειθαρχία», «σκληρή αγάπη» και «σκληρές αλήθειες».
Οι δημιουργοί στον κόσμο του SkinnyTok, οι περισσότεροι από τους οποίους φαίνεται να είναι γυναίκες στην εφηβεία και στα 20 τους, συχνά επαναλαμβάνουν τα αγαπημένα τους ρητά “SkinnyTok”. Μερικά κοινά είναι:
«Αν το στομάχι σου γρυλίζει, προσποιήσου ότι σε χειροκροτεί».
«Δεν χρειάζεσαι λιχουδιά. Δεν είσαι σκύλος».


Latest News

Άνοδος του Δείκτη Οικονομικού Κλίματος στο πρώτο τρίμηνο του 2025 - Τι δείχνουν τα στοιχεία ΕΑΣΕ και ICAPCRIF
Το πρώτο τρίμηνο του 2025 ο γενικός δείκτης οικονομικού κλίματος (ΕΑΣΕ/ICAP CRIF-CEO General Index) σημείωσε πτώση στις 146 μονάδες έναντι 160 το προηγούμενο τρίμηνο

Η UEFA ετοιμάζει σαρωτικές αλλαγές στο Champions League – Όλα τα δεδομένα
Ποιες επιπρόσθετες αλλαγές εξετάζει η UEFA για το Champions League, μετά το νέο φορμάτ και τη League Phase.

Θανόπουλος στον ΟΤ: «Γινόμαστε 100% αυτόνομοι ενεργειακά - Τα σχέδια στο delivery»
Ο πρόεδρος της εταιρείας Θανόπουλος, Τέλης Θανόπουλος, μιλάει στον ΟΤ για την πρόσφατη επένδυση σε ΑΠΕ, τη σημασία του Q-Commerce στον κλάδο των τροφίμων και τα επόμενα σχέδια της αλυσίδας

Νέος πρεσβευτής της Chanel ο ράπερ Κέντρικ Λαμάρ
Η σχέση του Κέντρικ Λαμάρ με τον οίκο ξεκίνησε το 2023, όταν παρευρέθηκε στο Met Gala το οποίο είχε ως θέμα «Karl Lagerfeld: A Line of Beauty».

Ο Τι Τζέι Σορτς, οι 450.000 στην Παρί και το «χρυσό» συμβόλαιο που ψάχνει στην αγορά
Ο Τι Τζέι Σορτς απασχολεί τη… μισή Euroleague, μετά την καταπληκτική σεζόν με την Παρί – Πόσα χρήματα παίρνει στη γαλλική ομάδα και πόσα αναμένεται να βρει στην αγορά…

Ποια επαγγέλματα «ανθούν» στην αγορά εργασίας - Τι δείχνει έρευνα του ΙΟΒΕ
Η απασχόληση κερδίζει έδαφος με την αγορά εργασίας στην Ελλάδα να βελτιώνεται αλλά παραμένουν δομικές προκλήσεις

GenZ: Ένας στους δύο σκέφτεται να αλλάξει δουλειά
Ενώ η GenΖ στη Γερμανία θέλει να αλλάζει θέση εργασίας, οι Boomer μένουν δεκαετίες στον ίδιο εργοδότη, αναφέρει η Deutsche Welle

Warner Bros και DC τιμούν την 87η επέτειο του Superman
Η ταινία «Superman» του Τζέιμς Γκαν, μία από πολυαναμενόμενες ταινίες του καλοκαιριού, αναμένεται να κάνει πρεμιέρα στις αίθουσες στις 11 Ιουλίου

Επίσημο: Ο Ντιαλό ανανέωσε για τρία χρόνια με τη Μονακό
Ο Άλφα Ντιαλό παραμένει και επίσημα στο Μόντε Κάρλο, καθώς η Μονακό ανακοίνωσε την ανανέωση του συμβολαίου του για τα επόμενα τρία χρόνια.

Γιατί για κάποιους η ακαταστασία είναι παραγωγική
Όλες οι έρευνες επιμένουν πως η ακαταστασία μειώνει την παραγωγικότητά μας. Ωστόσο, για κάποιους, αποτελεί κομμάτι της δημιουργικότητάς τους.