Για αυξήσεις τιμών μίλησε η διοίκηση της γερμανικής μάρκας υποδημάτων Birkenstock κατά την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων της.
Ο οικονομικός διευθυντής της εταιρείας, Ίβιτσα Κρόλο, δήλωσε ότι η Birkenstock θα χρειαστεί μια «χαμηλή μονοψήφια αύξηση τιμών παγκοσμίως» για να «αντισταθμίσει πλήρως τον αντίκτυπο των δασμών».
Υπογράμμισε ωστόσο ότι η μάρκα είναι λιγότερο εκτεθειμένη στον αντίκτυπο των δασμών «με το 100% της παραγωγής μας και το 96% των υλικών μας να προέρχονται από την Ευρώπη και καμία συμβατική κατασκευή από την Ασία».
Τα πάνω-κάτω των δασμών
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Τραμπ στις 2 Απριλίου, θα εφαρμοστούν δασμοί 10% σε αγαθά από όλες τις χώρες που εισέρχονται στις ΗΠΑ. Τα αγαθά από την Ευρωπαϊκή Ένωση θα υπόκεινται σε έναν επιπλέον «αμοιβαίο» δασμό 10%.
Ωστόσο, στις 9 Απριλίου, ο Τραμπ ανακοίνωσε μια 90ήμερη παύση των πρόσθετων δασμών για να δοθεί χρόνος για εμπορικές διαπραγματεύσεις.
Ο Κρόλο δήλωσε ότι οι δασμοί στις ΗΠΑ δεν θα αλλάξουν τη δομή τιμολόγησης της Birkenstock παγκοσμίως. Τα δημοφιλή μοντέλα της, όπως τα Arizona και Boston, έχουν τιμή περίπου 150 δολάρια.
«Θα αντισταθμίσουμε πλήρως τις επιπτώσεις από τους τρέχοντες ισχύοντες δασμούς», δήλωσε ο Κρόλο σε συνέντευξή του στο Reuters. «Δεν αυξάνουμε τις τιμές μόνο σε μία περιοχή, το βλέπουμε ως μια παγκόσμια άσκηση».

Τα άλλα μέτρα της Birkenstock
Εκτός από την αύξηση των τιμών, η μάρκα αντισταθμίζει επίσης τις επιπτώσεις των δασμών κάνοντας την παραγωγή της πιο αποτελεσματική και διαπραγματευόμενη με τους προμηθευτές, δήλωσε ο Κρόλο στην τηλεδιάσκεψη για τα κέρδη.
Απαντώντας στο ερώτημα του Business Insider σχετικά με το πόσο θα αυξηθεί το κόστος των παπουτσιών, πότε θα εφαρμοστούν οι αυξήσεις ή ποια μοντέλα θα δουν αυξήσεις, ένας εκπρόσωπος της Birkenstock δήλωσε ότι δεν μπορούσε να παράσχει περισσότερες λεπτομέρειες.
Η Birkenstock κατέγραψε αύξηση 19% στα τελευταία τριμηνιαία έσοδά της σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, αναφέροντας πωλήσεις 574,3 εκατομμυρίων ευρώ ή 643,2 εκατομμυρίων δολαρίων.
Η Αμερική αντιπροσώπευε το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων της Birkenstock το τελευταίο τρίμηνο, με 312,5 εκατομμύρια ευρώ.
Η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά της ήταν η Ευρώπη, η Μέση Ανατολή και η Αφρική, όπου κέρδισε 212,8 εκατομμύρια ευρώ σε πωλήσεις. Τέλος, 47,8 εκατομμύρια ευρώ προήλθαν από την περιοχή Ασίας-Ειρηνικού.