Επενδύσεις 1,2 δισ. ευρώ, με στόχο το πρασίνισμα του στόλου σχεδιάζει να υλοποιήσει η Attica Group μέχρι το 2030.
Ο εκσυγχρονισμός του στόλου είναι στο επίκεντρο της στρατηγικής του ομίλου με έμφαση στα ταχύπλοα, και μέχρι στιγμής έχουν συμβασιοποιηθεί περί τα 500 εκατ. ευρώ.
Ο σχεδιασμός του ομίλου ως προς την αναβάθμιση του στόλου του περιλαμβάνει την προσθήκη δύο έως τριών ταχυπλόων τύπου Aero για τον Αργοσαρωνικό, δύο ακόμη μεγάλων ταχυπλόων τύπου Highspeed με αυξημένη χωρητικότητα και δυνατότητα μεταφοράς οχημάτων, καθώς και πλοίων Ro/Ro. Παράλληλα, ο όμιλος σχεδιάζει τη ναυπήγηση ενός συμβατικού πλοίου 100 μέτρων για τις άγονες γραμμές και ενός ακόμη μεγαλύτερου, 145 μέτρων, τύπου Blue Star Delos.
Για το συμβατικό πλοίο των 100 μέτρων, η Attica έχει έρθει σε επαφή με την ONEX για τη ναυπήγησή του στα Ναυπηγεία της Ελευσίνας.
Υπενθυμίζεται ότι στο πλαίσιο αναβάθμισης του στόλου η εταιρεία έχει ήδη υπογράψει και μία συμφωνία με τη Stena RoRo για τη μακροχρόνια ναύλωση με δικαίωμα αγοράς δύο πλοίων τύπου E-Flexer, τα οποία θα παραληφθούν το 2027.
Ψηφιοποίηση
Επιπλέον η εταιρεία υλοποιεί το έργο «Seanthesis», ύψους 4,5 εκατ. ευρώ, το οποίο εστιάζει στον τρόπο με τον οποίο η χρήση δεδομένων μπορεί να δημιουργήσει εξατομικευμένες ταξιδιωτικές εμπειρίες.
Ακόμη η εταιρεία στοχεύει στην ψηφιοποίηση με αιχμή την Τεχνητή Νοημοσύνη. Στο πλαίσιο αυτό, σύμφωνα με τις πληροφορίες, θα γίνουν αλλαγές και στο οργανόγραμμα του ομίλου με την προσθήκη τμημάτων για τις νέες τεχνολογίες.
Για την χρηματοδότηση του επενδυτικού σχεδίου ο Όμιλος Attica Group θα προχωρήσει στην έκδοση ομολογιακού το φθινόπωρο με σκοπό την αναχρηματοδότηση του υφιστάμενου δανεισμού, ενώ ως προς το προγραμματισμένο για τον Ιούνιο placement, οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι μετατίθεται για το 2026.
Τέλος η εταιρεία καταγράφει μείωση της επιβατικής κίνησης της τάξης του 4% σε σχέση με πέρυσι αφενός λόγω της μειωμένης ζήτησης για τη Σαντορίνη ως απόρροια της έντονης σεισμικής δραστηριότητας που καταγράφηκε το προηγούμενο διάστημα και αφετέρου λόγω της ανασφάλειας που δημιουργεί η γεωπολιτική αστάθεια.
Ως προς τη μεταφορά οχημάτων, πάντως, η κίνηση έχει αυξηθεί κατά 2% σε σύγκριση με το 2024.