Στον «πόλεμο τιμών» στην Κίνα εισέρχεται δυναμικά η εταιρεία Starbucks, ανακοινώνοντας σημαντικές εκπτώσεις στα ροφήματα τσαγιού της, σε μια προσπάθεια να ενισχύσει την παρουσία της στη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά της παγκοσμίως.
Η νέα στρατηγική της Starbucks προβλέπει μείωση τιμών κατά 5 γουάν (περίπου 0,70 δολάρια) κατά μέσο όρο σε περισσότερα από δώδεκα ροφήματα, όπως παγωμένα τσάγια, frappuccino με βάση το τσάι και tea lattes.
Η ανακοίνωση έγινε μέσω του επίσημου λογαριασμού της εταιρείας στο WeChat, στοχεύοντας ειδικά τους Κινέζους καταναλωτές που προτιμούν δροσιστικά ροφήματα χωρίς καφέ, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες.
«Το ανανεωμένο μενού με προϊόντα χωρίς καφέ έρχεται να συμπληρώσει τις βασικές επιλογές καφέ, ανταποκρινόμενο καλύτερα στις ποικίλες ανάγκες των πελατών μας», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Tony Yang, Chief Growth Officer της Starbucks China.
Η στρατηγική στροφή της Starbucks
Η επιλογή αυτή σηματοδοτεί στροφή στη στρατηγική της Starbucks, καθώς η εταιρεία σπάνια επικοινωνεί εκπτώσεις από τα επίσημα κανάλια της.
Μέχρι σήμερα, το brand διατηρούσε προσεκτικά την εικόνα του premium, ακόμα και υπό την πίεση του ανταγωνισμού από φθηνότερες τοπικές αλυσίδες. Η αναμενόμενη επιδείνωση των τιμών στην Κίνα, με τον πληθωρισμό σε αρνητικό πρόσημο για τέσσερις διαδοχικούς μήνες, φαίνεται να ώθησε τη Starbucks σε αυτή την πιο επιθετική εμπορική πολιτική.
Την ίδια ώρα, ο CEO της Starbucks, Brian Niccol, επικεντρώνεται στη σταθεροποίηση της αγοράς των ΗΠΑ δίνοντας έμφαση στον καφέ, όμως η κινεζική αγορά απαιτεί διαφορετική προσέγγιση.
Ο έντονος ανταγωνισμός από ισχυρές τοπικές αλυσίδες τσαγιού έχει αναγκάσει τη Starbucks να προσαρμοστεί, επιδιώκοντας να επαναφέρει πελάτες στα καταστήματά της.
Με τις νέες τιμές, οι Κινέζοι καταναλωτές μπορούν να απολαύσουν ροφήματα τσαγιού της Starbucks με τιμές που ξεκινούν από 23 γουάν, φέρνοντας την αμερικανική αλυσίδα πιο κοντά στις τιμές των πολυτελών τοπικών brands.
Η Starbucks δείχνει ξεκάθαρα ότι είναι έτοιμη να «παίξει» με τους τοπικούς όρους — και το φετινό καλοκαίρι, το τσάι φαίνεται να είναι το νέο πεδίο ανταγωνισμού.