Ακτοπλοΐα: Πτώση της επιβατικής κίνησης μετά από μια διετία ανόδου

Την τόνωση της ζήτησης στην ακτοπλοΐα με εκπτώσεις και προσφορές οι ακτοπλοϊκές εταιρείες

Ακτοπλοΐα: Πτώση της επιβατικής κίνησης μετά από μια διετία ανόδου

Με εκπτώσεις και προσφορές οι ακτοπλοϊκές εταιρείες επιδιώκουν να τονώσουν τη ζήτηση και να «γυρίσουν» την πτωτική τάση που καταγράφεται στην επιβατική κίνηση το πρώτο πεντάμηνο του τρέχοντος έτους.

Τόσο το Υπουργείο Ναυτιλίας όσο και παράγοντες ακτοπλοϊκών εταιρειών συμφωνούν στην εκτίμηση ότι η επιβατική κίνηση φέτος τουλάχιστον στο πρώτο πεντάμηνο είναι μειωμένη  για πρώτη φορά μετά την πανδημία. Όπως αναφέρει ο Γενικός Γραμματέας Λιμένων Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας, Ευάγγελος Κυριαζόπουλος, τα στοιχεία που έχουν οι υπηρεσίες του Υπουργείου δείχνουν μια πτώση της κίνησης τουλάχιστον κατά 3% σε σύγκριση με πέρυσι.

Ανάλογη είναι και η εκτίμηση του προέδρου του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Διονύση Θεοδωράτου, ο οποίες κάνει λόγο για μια πτώση κατά 4% της επιβατικής κίνησης. Θα πρέπει να σημειωθεί ωστόσο ότι τα ποσοστά αυτά αφορούν το σύνολο της κίνησης. Σε επιμέρους γραμμές και προορισμούς η πτώση που παρατηρείται είναι μεγαλύτερη. Σε κάποιες γραμμές της Ραφήνας, η επιβατική κίνηση είναι μειωμένη μέχρι και 12% τον Μάιο, αναφέρουν οι πληροφορίες.

Πτώση στην ακτοπλοϊκή κίνηση

Σημειώνεται ότι είναι πρώτη φορά τα τελευταία χρόνια, μετά την πανδημία που καταγράφεται αρνητική τάση στην ακτοπλοϊκή κίνηση Τόσο το 2024 όσο και το 2023 οι αυξήσεις σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ (αφορούν το πρώτο εξάμηνο) ήταν σε διψήφια ποσοστά. Φέτος όμως η εικόνα είναι διαφορετική.

Εκτιμάται πως το πρώτο εξάμηνο θα είναι πτωτικό καθώς δεν βοήθησε και το γεγονός ότι φέτος το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος «έπεσε» νωρίτερα και εν μέσω πανελλαδικών και προαγωγικών εξετάσεων, σε σχέση με πέρυσι που ήταν προς το τέλος του μήνα (22-24 Ιουνίου) με αποτέλεσμά η επιβατική κίνηση το διάστημά εκείνο να ήταν ιδιαίτερα υψηλή κάτι που δεν καταγράφηκε φέτος.

Από το Υπουργείο Ναυτιλίας εκτιμάται ότι η όλη συζήτηση που κυριαρχεί και φέτος για υψηλές τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια επηρεάζει την ζήτηση με τους πολίτες να δείχνουν μεγαλύτερη προτίμηση σε στεριανούς αντί νησιωτικούς προορισμούς. Επίσης σύμφωνα με τους ακτοπλόους αρνητικά επηρεάζει φέτος την κίνηση, η γενικότερη οικονομική κατάσταση αλλά και η πτώση της κίνησης προς τη Σαντορίνη, λογω των σεισμικών δονήσεων.

Το Υπουργείο Ναυτιλίας μείωσε τα λιμενικά τέλη κατά 50% με στόχο να μην γίνουν αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια των συμβατικών πλοίων λόγω αλλαγής καυσίμου

Οι τιμές των εισιτηρίων

Πάντως φέτος δεν καταγράφονται αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων σύμφωνα με το Υπουργείο Ναυτιλίας καθώς στα μεν συμβατικά πλοία οι τιμές έχουν παραμείνει σταθερές ενώ στα ταχύπλοα ισχύουν εκπτώσεις και προσφορές μέχρι 30% σε οικογένειες και ομάδες τριών και περισσότερων ατόμων με αυτοκίνητο.

Επίσης υπάρχει ακτοπλοϊκή εταιρεία που κάνει εκπτώσεις 10% και σε συμβατικό πλοίο στη γραμμή Πειραιάς Κυκλάδες, ενώ άλλη ακτοπλοϊκή κάνει έκπτωσή 30% στις τιμές των πειστηρίων των συμβατικών πλοίων για τα νησιά του Βορείου Αιγαίου.

Υπενθυμίζεται ότι το Υπουργείο Ναυτιλίας μείωσε τα λιμενικά τέλη κατά 50% με στόχο να μην γίνουν αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια των συμβατικών πλοίων λόγω αλλαγής καυσίμου, στόχος που επιτεύχθηκε βοηθούσης και της μεγάλης πτώσης της τιμής των καυσίμων.

Κόντρες για τις ανακλήσεις δρομολογίων

Στο μεταξύ, πραγματοποιείται σήμερα συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) το οποίο μεταξύ άλλων θα εξετάσει, σύμφωνα με την λίστα των θεμάτων και τέσσερα αιτήματα «Ανάκληση Ανακοίνωσης Δήλωσης Τακτικής Δρομολόγησης» ισάριθμων πλοίων μια συγκεκριμένης εταιρείας τα οποία δεν πρόκειται να κάνουν δρομολόγια φέτος το καλοκαίρι, ωστόσο είχαν δηλωθεί στην αρχή του χρόνου «πιάνοντας» έτσι συγκεκριμένες ώρες απόπλου και κατάπλου σε διάφορα λιμάνια τις οποίες στέρησε από άλλες εταιρείες.

Όπως σημειώνουν ακτοπλοϊκοί παράγοντες, η τακτική αυτή λειτουργεί σε βάρος του υγιούς ανταγωνισμού και της εξυπηρέτησης της επιβατικής κίνησης καθώς «κλείνει» τις καλές ώρες απόπλου και στη συνέχεια δεν γίνεται το δρομολόγιο.

Οι ίδιοι παράγοντες σημειώνουν ότι για την μη εκτέλεση των δρομολογίων η νομοθεσία προβλέπει πρόστιμα και μένει να φανεί τι θα εισηγηθεί σήμερα το ΣΑΣ. Σύμφωνα με την νομοθεσία στις περιπτώσεις που, μετά την ανακοίνωση δήλωσης δρομολόγησης ή την απόφαση έγκρισης δρομολογίου, το πλοίο δεν εκκινήσει την εκτέλεση δρομολογίων με απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, μετά από γνώμη του Σ.Α.Σ., επιβάλλεται στον πλοιοκτήτη πρόστιμο πενήντα χιλιάδων (50.000) ευρώ.

OT Originals

Περισσότερα από Ακτοπλοΐα

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο