Η αμερικανική πολυεθνική Procter & Gamble αναζητά νέες ισορροπίες στην αγορά βρεφικής φροντίδας.
Με τα Pampers και Luvs να δέχονται ολοένα και μεγαλύτερη πίεση από φθηνότερους αλλά και πολυτελείς ανταγωνιστές, η εταιρεία αποφάσισε να δοκιμάσει ένα διαφορετικό μοντέλο: τις πάνες bumbum, εμπλουτισμένες με αλόη και κατασκευασμένες στην Κίνα.
Το προϊόν κυκλοφορεί ήδη στα ράφια της Target, σηματοδοτώντας μια στροφή που σπάνια υιοθετείται από την P&G στην αμερικανική αγορά, αποκαλύπτει το πρακτορείο Reuters.
H πρόκληση για τα τα προϊόντα της Procter & Gamble Pampers και Luvs
Η P&G κυριαρχεί εδώ και δεκαετίες στον χώρο των βρεφικών πανών, όμως τα τελευταία χρόνια βλέπει τις πωλήσεις της να υποχωρούν.
Σύμφωνα με στοιχεία του Euromonitor, τα Pampers διατηρούν την πρώτη θέση με μερίδιο άνω του 32%, αλλά η πτωτική τάση είναι εμφανής.
Ακόμη πιο έντονη είναι η κάμψη για το οικονομικό brand Luvs, που έχει χάσει σχεδόν το ένα τρίτο του μεριδίου του από το 2019.
Το στοίχημα των bumbum
Οι πάνες bumbum τοποθετούνται στην κατηγορία πολυτελείας, με στόχο να ανταγωνιστούν ανερχόμενες μάρκες όπως οι Millie Moon και Parasol.
Η τιμή τους είναι ελαφρώς χαμηλότερη από αυτή των κορυφαίων premium ανταγωνιστών, γεγονός που τις καθιστά πιο προσιτές χωρίς να χάνουν το στοιχείο της πολυτέλειας.
Η υφή τους περιγράφεται ως «απαλή σαν σύννεφο», ενώ η προσθήκη αλόης ενισχύει την εικόνα φροντίδας και καινοτομίας.
Η άνοδος των κινεζικών εισαγωγών
Μέχρι πρόσφατα, οι αμερικανοί καταναλωτές αντιμετώπιζαν με επιφυλακτικότητα τα προϊόντα φροντίδας μωρού “Made in China”.
Ωστόσο, η εικόνα αυτή αλλάζει ραγδαία.
Οι εισαγωγές κινεζικών πανών έχουν τριπλασιαστεί μέσα σε δύο χρόνια, με τους ειδικούς να επισημαίνουν ότι η ποιότητα δεν διαφέρει πια από τα προϊόντα που κατασκευάζονται στις ΗΠΑ.
Η κρατική στήριξη στη βιομηχανία της Κίνας και το χαμηλότερο κόστος εργασίας καθιστούν τις πάνες πιο ανταγωνιστικές τιμολογιακά.
Δασμοί, τιμές και καταναλωτές
Η P&G έχει ήδη αυξήσει τιμές λόγω δασμών, ενώ νέες ανατιμήσεις θεωρούνται αναπόφευκτες. Το πρόβλημα είναι πως οι γονείς, πιεσμένοι από την οικονομική αβεβαιότητα, αναζητούν ολοένα και φθηνότερες λύσεις. Αν οι κινέζικες πάνες παραμείνουν οικονομικά ελκυστικές, η δημοφιλία τους μπορεί να εκτοξευθεί. Αντίθετα, περαιτέρω δασμοί ενδέχεται να περιορίσουν τη δυναμική τους.
Ένα μέλλον σε εξέλιξη
Η μάχη για την καρδιά –και το πορτοφόλι– των νέων γονιών βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη.
Οι bumbum είναι για την Procter & Gamble μια δοκιμαστική στρατηγική: εάν πετύχουν, δεν αποκλείεται τα χαρακτηριστικά τους να μεταφερθούν μελλοντικά και στα Pampers.
Σε μια αγορά που αλλάζει γρήγορα, η εταιρεία δείχνει διατεθειμένη να παίξει διαφορετικά χαρτιά για να παραμείνει στην κορυφή.