PepsiCo: Η Elliott πιέζει για διαχωρισμό εμφιάλωσης, οι επενδυτές κρατούν αποστάσεις

Η πρόταση της Elliott για αποσύνδεση της εμφιάλωσης προκαλεί αντιδράσεις και αβεβαιότητα στους μετόχους

PepsiCo: Η Elliott πιέζει για διαχωρισμό εμφιάλωσης, οι επενδυτές κρατούν αποστάσεις

Η μάχη για το μέλλον της PepsiCo έχει φουντώσει.

Η Elliott Investment Management, ένας από τους πιο δραστήριους επενδυτές στη Wall Street, παρουσίασε ένα φιλόδοξο σχέδιο που υπόσχεται αύξηση κερδών και απλούστευση της δομής του κολοσσού.

Στο επίκεντρο βρίσκεται η πρόταση για τον διαχωρισμό του κλάδου εμφιάλωσης, αναφέρει σε σχετικό του θέμα το Reuters.

Όμως, πίσω από τις εντυπωσιακές υποσχέσεις κρύβονται αμφιβολίες, κόστη και χρόνια αναμονής.

Η τολμηρή πρόταση της Elliott για την PepsiCo

Με μερίδιο 4 δισ. δολαρίων στην PepsiCo, η Elliott δεν κρύβει τις φιλοδοξίες της.

Το hedge fund ζητά περικοπές κόστους, πώληση μικρότερων και πιο αδύναμων μαρκών όπως η Quaker και — κυρίως — αποσύνδεση της εμφιάλωσης.

Σύμφωνα με την πρότασή της, η PepsiCo θα ακολουθήσει το παράδειγμα της Coca-Cola, η οποία πριν χρόνια προχώρησε σε αντίστοιχο «refranchise», ενισχύοντας αργότερα τα περιθώριά της.

Οι φόβοι των επενδυτών

Πίσω όμως από το σχέδιο, οι επενδυτές βλέπουν εμπόδια.

Η διαδικασία θεωρείται ακριβή, σύνθετη και χρονοβόρα, και ενδέχεται να πλήξει βραχυπρόθεσμα τα κέρδη.

«Η κίνηση μπορεί να ακούγεται ελκυστική, αλλά θα ‘πονέσει’ τα περιθώρια για αρκετά χρόνια», προειδοποιεί ο Kai Lehmann, διαχειριστής χαρτοφυλακίου στη Flossbach von Storch, που αποτελεί έναν από τους 30 μεγαλύτερους μετόχους της PepsiCo.

Τα νούμερα και ο ανταγωνισμός

Τα λειτουργικά περιθώρια της PepsiCo ήταν 14% πέρυσι, αυξημένα από 13,1% το 2023. Η Coca Cola ανέφερε περιθώρια 21,2% και 24,7% για τις ίδιες περιόδους.

Η Elliott υποστηρίζει ότι ο διαχωρισμός θα μπορούσε να καλύψει αυτό το χάσμα.

Ωστόσο, η εταιρεία ήδη δέχεται πίεση στις ΗΠΑ, καθώς οι καταναλωτές αντιδρούν στις αυξήσεις τιμών και στις μικρότερες συσκευασίες.

Η μετοχή, που αρχικά εκτοξεύτηκε μετά την είσοδο της Elliott, έχει πλέον χάσει τα κέρδη της και κινείται πτωτικά, πάνω από 10%.

Η στρατηγική της διοίκησης

Από το 2018, ο CEO Ραμόν Λαγκουάρτα προσπαθεί να συνδέσει πιο στενά τα τμήματα αναψυκτικών και σνακ, ώστε να μειώσει το κόστος.

Παράλληλα, η εταιρεία επενδύει σε νέα προϊόντα πιο κοντά στις τάσεις υγιεινής διατροφής, όπως το χαμηλών θερμίδων Poppi και η μεξικανοαμερικανική Siete.

Ωστόσο, η Elliott θεωρεί ότι η πρόοδος είναι αργή και η «στασιμότητα δεν είναι πλέον αποδεκτή».

Πού συγκλίνουν οι απόψεις

Αν υπάρχει μια πρόταση της Elliott που βρίσκει μεγαλύτερη αποδοχή, είναι η απομάκρυνση μικρότερων και «κουρασμένων» brands.

Η πώληση της Quaker, για παράδειγμα, θα μπορούσε να αποφέρει περί τα 6 δισ. δολάρια, χρήματα που θα κάλυπταν μέρος της ζημιάς από τον διαχωρισμό εμφιάλωσης.

Το δίλημμα της PepsiCo

Για την PepsiCo, η πρόκληση είναι σαφής: να ισορροπήσει ανάμεσα στην πίεση των ακτιβιστών επενδυτών και στις ανησυχίες των μακροπρόθεσμων μετόχων.

Η Elliott έχει δείξει σε άλλες περιπτώσεις ότι μπορεί να κλιμακώσει την πίεση εάν αγνοηθεί.

Το ερώτημα είναι αν η PepsiCo θα τολμήσει να προχωρήσει σε μια τόσο ριζική αλλαγή ή αν θα επιλέξει πιο προσεκτικά βήματα για να ενισχύσει την κερδοφορία της.

OT Originals
Περισσότερα από World

ot.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθυντής Σύνταξης: Χρήστος Κολώνας

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΟΝΕ DIGITAL SERVICES MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΑΕ

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 801010853, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: ot@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Μέλος

ened
ΜΗΤ

Aριθμός Πιστοποίησης
Μ.Η.Τ.232433

Απόρρητο