Εντός του 2026 θα έχει ολοκληρωθεί η παρέμβαση στον κόμβο της Μεταμόρφωσης με την κατασκευή δεύτερης εξόδου για την κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση της Αττικής Οδού, δηλώνει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας.
Παράλληλα, γνωστοποιεί ότι εντός του Φθινοπώρου θα προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για την κατασκευή του τριπλού οδικού κόμβου Σχιστού, που σε συνδυασμό με την αναβάθμιση της Δυτικής περιφερειακής του Αιγάλεω, θα συμβάλουν στην ανακούφιση του κυκλοφοριακού στον Κηφισό.
Η πρόοδος των οδικών έργων
Αναφορικά με τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα – Πύργος, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο κ. Δήμας αναφέρει ότι «έχουν ήδη παραδοθεί τα πρώτα 65 από τα συνολικά 75 χιλιόμετρα. Το χρονοδιάγραμμα τηρείται και τα υπόλοιπα 10 χλμ., που αφορούν το τμήμα στην είσοδο της Πάτρας, θα αποδοθούν στην κυκλοφορία έως το τέλος Νοεμβρίου».
Παράλληλα, όπως αναφέρει, στο μέτωπο των μεγάλων οδικών έργων σε όλη τη χώρα καταγράφεται σημαντική πρόοδος: «Ο αυτοκινητόδρομος Ε65 προχωρά με εντατικούς ρυθμούς και το τελευταίο του τμήμα, μήκους 45,5 χλμ., εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί έως το β’ τρίμηνο του 2026».
Στην Κρήτη, τα έργα στον ΒΟΑΚ βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη στα τμήματα Άγιος Νικόλαος – Νεάπολη και Νεάπολη – Χερσόνησος, ενώ έχει ήδη υπογραφεί η σύμβαση για το μεγαλύτερο τμήμα, Ηράκλειο – Χανιά, μήκους 157 χλμ., με προαίρεση την επέκταση έως την Κίσσαμο. Στη Θεσσαλονίκη, η πρόοδος κατασκευής της Υπερυψωμένης Λεωφόρου Ταχείας Κυκλοφορίας έχει ξεπεράσει το 30%.
Οι νέοι σταθμοί στο Μετρό Θεσσαλονίκης
Σχετικά με το Μετρό Θεσσαλονίκης ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αφού σημειώνει ότι η ολοκλήρωση της επέκτασης αποτελεί άμεση προτεραιότητα, δηλώνει ότι «στόχος είναι το έργο να παραδοθεί στους πολίτες μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2026, με πέντε νέους σταθμούς που θα συνδέουν τη Μίκρα με το κέντρο σε μόλις 15 λεπτά και θα εξυπηρετούν καθημερινά τουλάχιστον 60 χιλιάδες επιβάτες».
Διευκρινίζει, ωστόσο, πως για την τεχνική ολοκλήρωση της διασύνδεσης, θα χρειαστούν προσωρινές διακοπές στη λειτουργία της βασικής γραμμής, οι οποίες θα γίνουν με τρόπο που να επιβαρύνει όσο το δυνατόν λιγότερο το επιβατικό κοινό από τις 10 Νοεμβρίου έως τις 10 Δεκεμβρίου.
Όσον αφορά το μέλλον, ο στρατηγικός σχεδιασμός για το Μετρό Θεσσαλονίκης προβλέπει την επέκταση του δικτύου και σε άλλες περιοχές του μητροπολιτικού συγκροτήματος. Σύμφωνα με τη Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό Θεσσαλονίκης, προτεραιότητα έχει η βορειοδυτική κατεύθυνση, όπου καταγράφεται ισχυρή αναπτυξιακή δυναμική.
Οι καθυστερήσεις στις πτήσεις
Για τις καθυστερήσεις στις πτήσεις αναφέρει ότι οφείλονται «σε τεχνητούς περιορισμούς που εφαρμόστηκαν από τους Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας στον εναέριο χώρο που εξυπηρετεί τα αεροδρόμια της χώρας, και κυρίως το “Ελευθέριος Βενιζέλος”».
Και προσθέτει πως το σχέδιο νόμου «δεν θίγει σε καμία περίπτωση το μισθολογικό καθεστώς των ελεγκτών, το οποίο είναι ήδη προνομιακό σε σχέση με τον υπόλοιπο δημόσιο τομέα, καθώς ενισχύεται και από το ειδικό επίδομα του Eurocontrol».
«Μάλιστα», συμπληρώνει, «πολύ πρόσφατα ικανοποιήσαμε αρκετά αιτήματα της συγκεκριμένης κατηγορίας εργαζομένων: κατοχυρώσαμε το «bonus» υπερεργασίας έως το 2027 και θεσμοθετήσαμε αυτοτελή φορολόγηση στην αποζημίωση απώλειας ειδικότητας που φτάνει τις 240.000 ευρώ, με κέρδος φόρου 40.000 ευρώ. Επιπλέον, θεσπίσαμε ωριαία αποζημίωση 50 ευρώ στους εκπαιδευτές».