Να ενισχύσει τα έσοδά της και να μειώσει το κόστος τόνισε η Heineken, των 39 δισεκατομμυρίων ευρώ. Οι επενδυτές της δεύτερης μεγαλύτερης σε μέγεθος εταιρείας παραγωγής μπύρας στον κόσμο όμως εκτιμούν ότι ενδέχεται να χρειαστούν αυστηρότερα βήματα, συμπεριλαμβανομένων των κλεισιμάτων εργοστασίων, για να αναβαθμίσει τις δραστηριότητές της.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος Ντολφ βαν ντεν Μπρινκ, ο οποίος βρίσκεται στο τιμόνι της ζυθοποιίας από το 2020, αντιμετωπίζει δύο βασικές προκλήσεις, σύμφωνα με επενδυτές και αναλυτές: να επιτύχει μεγαλύτερη αποδοτικότητα, αναζωογονώντας παράλληλα την υποτονική αύξηση του όγκου πωλήσεων.
Ενώ όλες οι ζυθοποιίες δυσκολεύονται να πουλήσουν περισσότερη μπύρα , η ολλανδική εταιρεία παρασκευής μπυρών Amstel και Tiger έχει απογοητεύσει ορισμένους επενδυτές με την ασταθή απόδοση και την υστέρηση σε σχέση με τον μεγαλύτερο ανταγωνιστή της Anheuser-Busch InBev σε αποδοτικότητα, με υψηλότερα πάγια κόστη και μεγαλύτερο αποτύπωμα ζυθοποιίας σε ορισμένες περιοχές.

«Μπορεί οι επενδυτές να θέλουν η εταιρεία να τα πάει καλά, πρέπει όμως να αρχίσουν να κερδίζουν έδαφος και στο διοικητικό συμβούλιο», δήλωσε στο Reuters ο Ράιαν Ντιν, αναλυτής στην Aylett & Co. Fund Managers, εταιρεία επενδύσεων στην Heineken.
Ο Ντιν τόνισε ότι η ανανεωμένη στρατηγική της Heineken που παρουσιάστηκε σε μια εκδήλωση επενδυτών τον Οκτώβριο ήταν ευπρόσδεκτη, ωστόσο η ζυθοποιία έπρεπε να δείξει ότι μπορούσε να αποδώσει.
Τι εξοικονομεί η Heineken
Τα χρόνια που προηγήθηκαν ήταν δύσκολα για την μπύρα. Οι αποτιμήσεις σε ολόκληρο τον κλάδο κατρακύλησαν μετά τις αυξήσεις των τιμών που προκλήθηκαν από τις απότομες αυξήσεις στο κόστος των εισροών, οι οποίες μείωσαν τον όγκο κατανάλωσης, και καθώς ορισμένοι καταναλωτές μείωσαν την κατανάλωση αλκοόλ.
Η μετοχή της Heineken διαπραγματεύεται επί του παρόντος περίπου 13,5 φορές τα μελλοντικά κέρδη, πολύ κάτω από τα υψηλά των 28 φορών του 2021.

Δεν είναι όμως μόνο η Heineken καθώς σε ολόκληρο τον τομέα των αλκοολούχων ποτών, οι επενδυτές έχουν καλωσορίσει πρωτοβουλίες για μείωση του κόστους με στόχο την ενίσχυση των περιθωρίων κέρδους, ενώ οι πωλήσεις βρίσκονται υπό πίεση.
Το πρόβλημα είναι ότι η Heineken υστερεί σε σχέση με τους ανταγωνιστές της, εξήγησε ο Τομά Πίντο, επικεφαλής διεθνών μετοχών στην BestInver, έναν από τους 30 κορυφαίους μετόχους της Heineken, προσθέτοντας ότι η βελτίωση της αποδοτικότητας ήταν βασική απαίτηση.
Το ορόσημο του 2030
Η Heineken έχει δεσμευτεί να επιτύχει έως και 500 εκατομμύρια ευρώ σε ακαθάριστες εξοικονομήσεις κόστους ετησίως έως το 2030.
Υπενθυμίζεται πως στα μέσα Οκτωβρίου ανακοίνωσε ότι θα αναδιαρθρώσει τα κεντρικά της γραφεία, μετατρέποντάς τα σε ένα πιο «ευέλικτο στρατηγικό κέντρο», με περίπου 400 θέσεις εργασίας να αναμένεται να επηρεαστούν, καθώς ορισμένα τμήματα θα μεταφερθούν στη μονάδα Heineken Business Services (HBS), ενώ άλλες θέσεις θα καταργηθούν εντελώς.
Ο ντεν Μπρινκ είχε τονίσει πως «ο κόσμος αλλάζει ραγδαία» και πως η Heineken πρέπει «να επιταχύνει τον ψηφιακό της μετασχηματισμό και να παραμείνει πρωτοπόρος στις αγορές».
Η αναδιάρθρωση αποτελεί μέρος του πενταετούς σχεδίου EverGreen 2030, που βάζει στο επίκεντρο την τεχνολογία και την ευελιξία, καθώς μέσω του προγράμματος Digital Backbone (DBB), η Heineken στοχεύει να ενώσει πάνω από 70 αγορές κάτω από μια κοινή ψηφιακή «ραχοκοκαλιά».

Καχύποπτοι οι αναλυτές
Οι αναλυτές όμως θεωρούν ότι όσα ειπώθηκαν ήταν γενικά, γι’ αυτό και θα ήθελαν να δουν συγκεκριμένους στόχους που σχετίζονται με το περιθώριο κέρδους, την απόδοση του επενδυμένου κεφαλαίου και την καθαρή αποταμίευση, οι οποίοι θα έδειχναν την πραγματική αποταμίευση μετά από τυχόν αφαιρέσεις.
Η Heineken πρέπει να δείξει στους επενδυτές ότι οι υποσχέσεις της για εξοικονόμηση ενισχύουν την κερδοφορία, αφού πάνω από 3 δισεκατομμύρια ευρώ από το 2021 φάνηκαν να έχουν μικρό αντίκτυπο, πρόσθεσε και ο Javier Gonzalez Lastra, αναλυτής της Berenberg.
Ο οικονομικός διευθυντής της Heineken, Χάρολντ βαν ντεν Μπρουκ, δήλωσε ότι περίπου το 25% των ιστορικών αποταμιεύσεών της είχε διοχετευτεί στα κέρδη της και ότι αυτό το ποσοστό θα πρέπει να αυξηθεί στο πλαίσιο του τρέχοντος προγράμματος.

Κάτι που προς στιγμήν τους καθησύχασε, παρά το γεγονός ότι σε αγορές χαμηλής ανάπτυξης όπως η Ευρώπη, οι επενδυτές ήθελαν να δουν συγκεκριμένες προσπάθειες για τη μείωση του κόστους, όπως το κλείσιμο ζυθοποιείων.
Ο ντεν Μπρινκ απέκλεισε μια ριζική αναθεώρηση του αποτυπώματος της ζυθοποιίας της Heineken και τόνισε τις προοπτικές ανάπτυξης σε χώρες όπως η Ιταλία και η Γαλλία. Ωστόσο, η αύξηση των όγκων σε τέτοιες περιοχές, όπου οι πληθυσμοί γερνούν, θα είναι μια μάχη, εξήγησε στο Reuters και ο Λόρενς Γουάιατ, αναλυτής της Barclays.
Ο επικεφαλής της εταιείας απάντησε πως μόλις οι βραχυπρόθεσμες προκλήσεις που συνδέονται με τις δύσκολες οικονομικές συνθήκες και τις πολιτικές αναταραχές υποχωρήσουν, η βιομηχανία μπύρας θα πρέπει να απολαμβάνει αύξηση όγκου περίπου 1% ετησίως και η Heineken θα πρέπει να έχει καλύτερες επιδόσεις από αυτήν – χωρίς ωστόσο να μπορεί να πει, πότε θα επανέλθει η ανάπτυξη.
OT FORUM - Η ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ
6 και 7 Νοεμβρίου 2025 | Μικρό Χρηματιστήριο
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΟΜΙΛΗΤΕΣ















![Ακίνητα: Πότε θα… ξεφουσκώσουν οι τιμές στις κατοικίες [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/06/akinita-1-1024x683-1.jpg)
















