Οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη αυξήθηκαν για τέταρτο συνεχόμενο μήνα τον Οκτώβριο, καθώς οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες συνεχίζουν να προωθούν πιο προσιτά ηλεκτρικά μοντέλα.
Οι ταξινομήσεις νέων οχημάτων αυξήθηκαν κατά 4,9% σε σχέση με το προηγούμενο έτος σε 1,09 εκατομμύρια μονάδες, δήλωσε την Τρίτη ο Σύνδεσμος Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων. Η Ισπανία και η Γερμανία κατέγραψαν τα μεγαλύτερα κέρδη μεταξύ των μεγάλων αγορών, ενώ το Ηνωμένο Βασίλειο και η Ιταλία παρέμειναν στάσιμες. Οι πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 4,9% τον Οκτώβριο
Οι καταναλωτές προσελκύονται από μια αυξανόμενη γκάμα φθηνότερων πλήρως ηλεκτρικών μοντέλων, όπως το Citroën ë-C3 της Stellantis NV. Ακόμα και έτσι, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων παλεύουν με την πιο αργή από την αναμενόμενη αύξηση της ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα, σημειώνει το Bloomberg.

Η Volkswagen AG και η Stellantis έχουν επιβραδύνει την παραγωγή ορισμένων εργοστασίων λόγω της μειωμένης ζήτησης και μετά από μια σειρά προειδοποιήσεων για τα κέρδη, ενώ η Porsche AG της VW αναβάλλει τα σχέδιά της για ηλεκτρικά οχήματα.
Οι ευρωπαϊκές πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκαν τον Οκτώβριο, λόγω της αύξησης 40% από τα plug-in υβριδικά. Οι καταχωρήσεις πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν σχεδόν κατά το ένα τρίτο.
Renault, Volkswagen και BMW οι κερδισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες
Από τους μεγάλους Ευρωπαίους κατασκευαστές, η Renault SA σημείωσε αύξηση 11% τον περασμένο μήνα, με τον όμιλο Volkswagen και την BMW AG να σημειώνουν επίσης ισχυρά κέρδη. Οι πωλήσεις της BYD Co. στην περιοχή υπερτριπλασιάστηκαν, καθώς η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία ξεπέρασε εύκολα την Tesla, της οποίας η πτώση συνεχίστηκε, με τις εγγραφές να μειώνονται κατά 48%.
Ενώ οι κατασκευαστές συνεχίζουν να δημιουργούν νέα ηλεκτρικά μοντέλα, ορισμένοι εξακολουθούν να θέλουν μεγαλύτερο περιθώριο από τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής σχετικά με τις εκπομπές.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα συναντηθούν με αξιωματούχους της Ευρωπαϊκής Ένωσης τον επόμενο μήνα για να συζητήσουν πιθανές αναθεωρήσεις στο σχέδιο των Βρυξελλών για την απαγόρευση της πώλησης νέων αυτοκινήτων με κινητήρα καύσης έως το 2035. Ενώ ο Γερμανός Καγκελάριος Φρίντριχ Μερτς υποστηρίζει την πίεση της αυτοκινητοβιομηχανίας για χαλαρότερους κανόνες σχετικά με τη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα, η Ισπανία θέλει η ΕΕ να την τηρήσει. Εν τω μεταξύ, οι κινέζοι κατασκευαστές, με επικεφαλής την BYD, εντείνουν τις προσπάθειές τους στην Ευρώπη με περισσότερα plug-in μοντέλα, εντείνοντας τον ανταγωνισμό στην περιοχή.
Ωστόσο, οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων ενδέχεται να είναι έτοιμοι για ανάκαμψη από το επόμενο έτος, σύμφωνα με το Bloomberg, με νέες επιδοτήσεις ηλεκτρικών οχημάτων, μέτρα κόστους και αναδιαρθρώσεις στρατηγικής που βελτιώνουν τις προοπτικές για το 2026 και το 2027.



























