Είναι η αρχετυπική αντιπαλότητα του παλιού με το καινούργιο; Ή η απελπισία των καλλιτεχνών που βλέπουν ότι η δουλειά τους υποτιμάται διαρκώς σε μια συγκυρία εκτίναξης των νέων τεχνολογιών και κυριαρχίας της χρηματιστηριακής λογικής των «κεφαλαιακών κερδών» που διέπει (και) τη βιομηχανία του θεάματος; Η αγωγή που έκανε την Πέμπτη στο ανώτερο δικαστήριο του Λος Άντζελες η πρωταγωνίστρια της Marvel Walt Disney Σκάρλετ Τζοχάνσον κατά της εταιρείας της είναι το δίχως άλλο μια γενναία κίνηση, παρ’ ότι πρόκειται για μια διασημότητα που δεν πρόκειται να μείνει στα «αζήτητα», αφού όλα τα μεγάλα στούντιο του Χόλιγουντ (αλλά και παραγωγοί από όλο τον κόσμο) θα ήθελαν να έχουν στο «παλμαρέ των αστεριών τους».
Δεν είναι απλό για κανένα εργαζόμενο να μηνύσει τον εργοδότη του. Γιατί έφτασε στο σημείο να το πράξει η Σκάρλετ Τζοχάνσον που δεν είχε δώσει ως τώρα δείγματα «δύσκολου» χαρακτήρα – πόσω μάλλον δύστροπου; Η διάσημη αμερικανίδα ηθοποιός προσέφυγε κατά της Walt Disney επειδή ταυτόχρονα με την πρεμιέρα που έκανε στους κινηματογράφους η τελευταία ταινία της, «Black Widow», η υπηρεσία streaming του ομίλου Disney+ έδωσε τη δυνατότητα στους αμέτρητους θαυμαστές της να «κατεβάσουν» την ταινία και να την απολαύσουν στο σπίτι τους – παρεμπιπτόντως, οι κριτικοί θεωρούν πολύ μέτρια την ταινία, που αδικεί την πάντα λαμπερή πρωταγωνίστρια.
Εν πάση περιπτώσει, η Σκάρλετ Τζοχάνσον στην αγωγή της υποστηρίζει ότι η Marvel Entertainment της Disney παραβίασε τη συμφωνία που είχε κάνει μαζί της για διανομή της ταινίας μόνο στις κινηματογραφικές αίθουσες. Η αμοιβή της, εξάλλου, έχει συμφωνηθεί να βασιστεί ως επί το πλείστον στις πωλήσεις του box-office, στα εισιτήρια δηλαδή που θα κάνει η ταινία.
Εισιτήρια, συνδρομητές και μέτοχοι
«Δεν είναι μυστικό ότι η Disney διανέμει απευθείας ταινίες όπως η “Black Widow” και στην Disney+ για να αυξήσει τους συνδρομητές της και με τον τρόπο αυτό να δώσει ώθηση η εταιρεία στην τιμή της μετοχής της. Και καμουφλάρει την πρακτική αυτή πίσω από την Covid-19, που τη χρησιμοποιεί ως πρόφαση για να παραβιάζει τις συμφωνίες με τους καλλιτέχνες», δήλωσε στο CNBC ο Τζον Μπερλίνσκι της εταιρείας παροχής νομικών υπηρεσιών Kasowitz Benson Torres που εκπροσωπεί την Τζοχάνσον.
«Αγνοώντας τα συμβόλαια με τους καλλιτέχνες που είναι υπεύθυνοι για την επιτυχία των ταινιών της για να εξυπηρετήσουν μια κοντόφθαλμη στρατηγική, η Disney παραβιάζει τα δικαιώματά τους και αυτό θα το αποδείξουμε στο δικαστήριο. Αυτή ασφαλώς δεν θα είναι η τελευταία περίπτωση που ταλέντα του Χόλιγουντ ορθώνουν το ανάστημά τους στην Disney. Και εκείνο που πρέπει να γίνει σαφές είναι πως, ό,τι και να ισχυριστεί η εταιρεία, είναι νομική υποχρέωση να τιμά τα συμβόλαιά της», εξήγησε ο δικηγόρος της πρωταγωνίστριας.
Η Τζοχάνσον διαμαρτυρήθηκε στην εταιρεία αμέσως μόλις έμαθε ότι την ίδια μέρα που θα γινόταν η πρεμιέρα της ταινίας στις αίθουσες η Marvel θα ξεκινούσε και τη διανομή της μέσω streaming. Στην αγωγή οι δικηγόροι της συμπεριέλαβαν την απάντηση της Marvel, που επιβεβαιώνει ότι θα συμβεί αυτό και ότι η «Black Widow»
θα διανεμηθεί στο κοινό όπως διανέμονται και οι άλλες κινηματογραφικές παραγωγές της MCU.
«Κοινή πρακτική λόγω Covid»
«Δεν υπάρχει καμία αξία σ’ αυτή την προσφυγή. Τα επιχειρήματα είναι εσφαλμένα και παραπλανητικά, καθώς αγνοούν προκλητικά τις τρομακτικές και παρατεταμένες επιπτώσεις που έχει παγκοσμίως η πανδημία της Covid-19. Η Disney έχει τηρήσει πλήρως το συμβόλαιο με την κυρία Τζοχάνσον και, πέραν αυτού, η άμεση διανομή της “Black Widow” μέσω της Disney+ έχει ενισχύσει σημαντικά τη δυνατότητα να εισπράξει η κυρία Τζοχάνσον αμοιβή επιπλέον των 20 εκατ. δολαρίων που έχει λάβει ως τώρα», σημειώνει σε ανακοίνωση που εξέδωσε η Disney μόλις έγινε γνωστή η εναντίον της δικαστική προσφυγή από την ηθοποιό.
Σύμφωνα με το BBC, το πρώτο Σαββατοκύριακο προβολής της η “Black Widow” έκανε εισπράξεις 80 εκατ. δολαρίων στη Βόρεια Αμερική και 78 εκατ. δολαρίων διεθνώς, ενώ από τις υπηρεσίες streaming της Disney+ Premier Access εισέπραξε επιπλέον 60 εκατ. δολάρια. Σύμφωνα με το CNBC, η ταινία έκοψε εισιτήρια «άνω των 150 εκατ. δολαρίων τις πρώτες τρεις εβδομάδες στις αίθουσες», ενώ έκανε εισπράξεις 60 εκατ. δολαρίων από την Disney+ το πρώτο Σαββατοκύριακο που διατέθηκε σε streaming.
Τα διεθνή μέσα ενημέρωσης επικαλούμενα «πηγές προσκείμενες στην ηθοποιό» μεταδίδουν ότι η Σκάρλετ Τζοχάνσον υπολογίζει ότι έχασε περί τα 50 εκατ. δολάρια εξαιτίας της ταυτόχρονης διανομής της ταινίας στις αίθουσες των κινηματογράφων και σε streaming. Σε κάθε περίπτωση, η εξέλιξη της δίκης θα έχει ενδιαφέρον.
Latest News
Πόσα χρήματα έχει κερδίσει μέχρι στιγμής ο Ολυμπιακός από την ασύλληπτη ευρωπαϊκή του πορεία
Αυτά είναι τα συνολικά έσοδα του Ολυμπιακού φέτος από τις ευρωπαϊκές διοργανώσεις
Άστον Βίλα – Ολυμπιακός: 2-4 – Μυθική νίκη στην Αγγλία και φουλ για τελικό!
Ο Ολυμπιακός ήταν μαγικός πετυχαίνοντας επική νίκη στην Αγγλία επί της Άστον Βίλα και θέλει να «σφραγίσει» στο Καραϊσκάκη την πρόκριση στον τελικό του Conference League
Πέθανε ο αμερικανός μυθιστοριογράφος Πολ Όστερ
Άφησε την τελευταία του πνοή στην κατοικία του στο Μπρούκλιν της Νέας Υόρκης
Το 75% των οργανισμών αλλάζουν στρατηγικές για το ανθρώπινο δυναμικό λόγω Generative AI
Έρευνα της Deloitte για το Generative AI διαπιστώνει ότι η υιοθέτησή του προχωρά γρήγορα, αλλά το κλειδί για μεγαλύτερη πρόοδο είναι η πραγματοποίηση οργανωτικών αλλαγών
Eminem και Bob Marley «επιστρατεύει» η McKinsey για να τονώσει τους συνεργάτες της
Η εταιρεία προσπαθεί να ενισχύσει το ηθικό των εργαζομένων της
Τα οικονομικά χάλια του Κέντρου Πομπιντού στο Παρίσι
Το μουσείο αντιμετωπίζει οικονομική πίεση από ένα συνεχιζόμενο έργο ανακαίνισης του βασικού του ιδρύματος στο Παρίσι και τη δημιουργία ενός νέου παραρτήματος στο Massy της Γαλλίας
Πόσα «έπιασε» το χρυσό ρολόι του πλουσιότερου επιβάτη του Τιτανικού
Καταρρίφθηκε το προηγούμενο ρεκόρ για αντικείμενο από το ναυάγιο του Τιτανικού
Στασιμότητα στην πρόοδο των γυναικών εντός και εκτός του χώρου εργασίας
Σύμφωνα με την έκθεση της Deloitte, τα αυξανόμενα επίπεδα άγχους και η κακή ψυχική υγεία εξακολουθούν να υπάρχουν
Τι θα γίνω όταν μεγαλώσω – Τα προσωπικά όνειρα και ο «Στόχος 8»
Τι σημαίνει αξιοπρεπής εργασία;
Έργα του Andy Warhol και του KAWS θα εκτεθούν μαζί για πρώτη φορά
Η έκθεση «KAWS + Warhol» θα εγκαινιαστεί στις 18 Μαΐου και θα διαρκέσει έως τις 20 Ιανουαρίου 2025 στο Μουσείο Άντι Γουόρχολ, το οποίο γιορτάζει την 30η επέτειό του.