Το κέντρο Πομπιντού εξ αρχής υπήρξε εξ αρχής αμφιλεγόμενο κυρίως για την αισθητική του σε μια πόλη φημισμένη για τα αρχιτεκτονικά της μνημεία. Τώρα έκθεση ελέγχου που διενεργήθηκε από το Ελεγκτικό Συνέδριο της Γαλλίας αποκάλυψε ότι το οικονομικό μοντέλο του Κέντρου Πομπιντού δεν είναι βιώσιμο. Το μουσείο αντιμετωπίζει οικονομική πίεση από ένα συνεχιζόμενο έργο ανακαίνισης του βασικού του ιδρύματος στο Παρίσι και τη δημιουργία ενός νέου παραρτήματος στο Massy της Γαλλίας, σύμφωνα με τον ιστότοπο Art News.

«Αυτή τη στιγμή, ας πούμε, το Κέντρο Πομπιντού δεν έχει τα μέσα να χρηματοδοτήσει από μόνο του τα αναπτυξιακά και επενδυτικά του έργα», δήλωσε στη Le Monde ο πρόεδρος του Ελεγκτικού Συνεδρίου Πιερ Μοσκοβισί, με ένα «μήνυμα εξαιρετικής επαγρύπνησης» προς το μουσείο καθώς και το Υπουργείο Πολιτισμού της Γαλλίας, το οποίο είναι αρμόδιο για αυτό.

Ολυμπιακοί 2024: Το Παρίσι είναι «σίγουρο» για την Ολυμπιακή κολύμβηση στον Σηκουάνα

Η έκθεση που κυκλοφόρησε την Πέμπτη 25/4, αναφέρεται στα οικονομικά του Centre Pompidou μεταξύ 2013 και 2022. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, το μουσείο ανέλαβε την πλήρη ανακαίνιση της ναυαρχίδας του από τους Renzo Piano και Richard Rogers, κάτι που απαιτεί το μουσείο να κλείσει για τουλάχιστον πέντε χρόνια, αρχής γενομένης 2025. Η πρόσθετη κατασκευή ενός νέου αποθηκευτικού και εκθεσιακού χώρου στα προάστια του Παρισιού, που αναμένεται να ανοίξει το 2026, έχει απλώς αυξήσει την οικονομική επιβάρυνση.

Το ίδρυμα πρέπει να συγκεντρώσει τα χρήματα μόνο του

Το έργο ανακαίνισης κοστίζει 358 εκατομμύρια ευρώ  και, λόγω καθυστερήσεων, χρειάστηκε μια εσωτερική αναδιάρθρωση που εκτιμάται ότι θα προσθέσει τουλάχιστον 200 εκατομμύρια ευρώ επιπλέον. Το ίδρυμα πρέπει να συγκεντρώσει το ίδιο τα χρήματα μέχρι τις αρχές του 2025 το αργότερο. Μέχρι στιγμής, έχει συγκεντρώσει 39 εκατομμύρια ευρώ.

Ο χώρος στο Massy αναμένεται να κοστίσει 254 εκατομμύρια ευρώ, με επιπλέον 142 εκατομμύρια ευρώ σε έξοδα λόγω της υποτίμησης των δαπανών και του πληθωρισμού, σύμφωνα με τους δικαστές.

Σε αντίθεση με τα περισσότερα μεγάλα μουσεία του Παρισιού, τα έσοδα από τα εισιτήρια είναι στάσιμα, με 2,62 εκατομμύρια επισκέψεις το 2023. Η προσέλευση δεν έχει επιστρέψει στα προ πανδημίας επίπεδα. Το Ελεγκτικό Συνέδριο αναμένει ότι το μουσείο θα λειτουργήσει με ζημία 15 εκατομμυρίων ευρώ ενώ θα υποβάλλεται σε εργασίες ανακαίνισης.

Επεκτάσεις σε άλλες χώρες

Την τελευταία δεκαετία, το Centre Pompidou έχει διαφοροποιήσει τους πόρους του μέσω της προώθησης της επωνυμίας του και των εκτεταμένων συλλογών 120.000 έργων, που το καθιστούν το δεύτερο μεγαλύτερο μουσείο μοντέρνας και σύγχρονης τέχνης στον κόσμο. Έχει επεκταθεί για να συμπεριλάβει τοποθεσίες όπως η Μάλαγα στην Ισπανία και η Σαγκάη στην Κίνα, καθώς και εκείνες που θα έρθουν σύντομα, το Τζέρσεϊ Σίτι στις Ηνωμένες Πολιτείες και τη Σεούλ στη Νότια Κορέα.

Το Centre Pompidou βασίζεται σε μια μακροπρόθεσμη συνεργασία με τη Σαουδική Αραβία που συμφωνήθηκε πέρυσι για να βοηθήσει στη δημιουργία εσόδων.

Η έκθεση ελέγχου ενθάρρυνε το μουσείο να επικεντρώσει τις προσπάθειές του στην ενημέρωση της διαχείρισής του και στην καλύτερη μείωση του προϋπολογισμού του. Το Συνέδριο συνιστά επίσης να ασκείται καλύτερος έλεγχος των δαπανών, συμπεριλαμβανομένης της μισθοδοσίας. Ωστόσο, η δυνατότητα εξωτερικής ανάθεσης εργασίας είχε ήδη ως αποτέλεσμα μια απεργία πολλών μηνών.

Επιπλέον, εισηγήθηκε το ίδρυμα και το Υπουργείο Πολιτισμού να διατηρήσουν παραγωγικό διάλογο, ώστε να μην αποδυναμωθεί η οικονομική σταθερότητα της χώρας.

Το Κέντρο Πομπιντού διαθέτει μια στρατηγική επιτροπή, η οποία συνέρχεται με το υπουργείο Πολιτισμού και το τμήμα προϋπολογισμού δύο φορές το χρόνο για να κάνει τον απολογισμό διαφόρων έργων.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Tέχνη και Ζωή
Γλυπτά του Παρθενώνα: Υπάρχει πρόοδος αλλά απέχουμε από συμφωνία, λέει ο πρόεδρος του Βρετανικού Μουσείου
Plus |

Γλυπτά του Παρθενώνα: Υπάρχει πρόοδος αλλά απέχουμε από συμφωνία, λέει ο πρόεδρος του Βρετανικού Μουσείου

Εχει γίνει πρόοδος στις διαπραγματεύσεις, ωστόσο ακόμη μένει «κάποια απόσταση» προτού συναφθεί «οποιαδήποτε συμφωνία» για τα Γλυπτά του Παρθενώνα, λέει ο πρόεδρος του Βρετανικού Μουσείου