Η μη ορθή και ουσιαστική αντιμετώπιση από τις κυβερνήσεις των προβλημάτων που ταλαιπωρούν τους ναυτικούς με την έλευση της πανδημίας του κορωνοϊού μπορεί να αποβεί μοιραία για την ελκυστικότητα του ναυτικού επαγγέλματος.
Όπως τόνισε ο Stephen Cotton, γενικός γραμματέας της Διεθνούς Ομοσπονδίας Εργαζομένων στις Μεταφορές (ITF), στη διάσκεψη της Διεθνούς Εβδομάδας Ναυτιλίας στο Λονδίνο, περίπου 100.000 ναυτικοί εργάζονται ενόσω έχει παραβιασθεί το χρονικό όριο των συμβάσεων λόγω των περιορισμών του Covid-19.
Έχει καταγραφεί μια έλλειψη σεβασμού προς τους ναυτικούς, από πολλές κυβερνήσεις που δείχνουν να μην καταλαβαίνουν πώς λειτουργεί η βιομηχανία μας, και δεν διευκολύνουν τους ναυτικούς στις μετακινήσεις τους σύμφωνα με τα συνδικάτα. Την ίδια άποψη έχουν και οι πλοιοκτήτες και όπως προειδοποιούν η διεθνής ναυτιλία μπορεί να βρεθεί αντιμέτωπη με μία μεγάλη έλλειψη προσφοράς εργασίας εάν δεν υποχωρήσουν οι ανησυχίες των ναυτικών.
Έλλειμμα αξιωματικών
Τα προβλήματα αυτά παρουσιάζονται ενώ ήδη η διεθνής ναυτιλιακή κοινότητα προειδοποιεί για έλλειμμα αξιωματικών στο προσεχές μέλλον. Ειδικότερα η νέα Έκθεση Ναυτικού Εργατικού Δυναμικού που δόθηκε στην δημοσιότητα τον προηγούμενο Ιούλιο από τη BIMCO και το Διεθνές Επιμελητήριο Ναυτιλίας (ICS) και την οποία παρουσίασε ο ot.gr εκτιμά ότι μέχρι το 2026 θα παρουσιασθεί έλλειμμα 89.510 αξιωματικών. Δεδομένης της αυξανόμενης ζήτησης για πιστοποιημένους αξιωματικούς στη βάση των απαιτήσεων των διεθνών συμβάσεων (STCW), η Έκθεση προβλέπει ότι θα χρειαστούν επιπλέον 89.510 αξιωματικοί έως το 2026 για τη λειτουργία του παγκόσμιου εμπορικού στόλου.
Η έκθεση εκτιμά ότι 1,89 εκατομμύρια ναυτικοί υπηρετούν αυτήν τη στιγμή τον παγκόσμιο εμπορικό στόλο, λειτουργώντας πάνω από 74.000 πλοία σε όλο τον πλανήτη. Η έκθεση επισημαίνει ότι για το 2021 το έλλειμμα σε αξιωματικούς ήταν 26.240 καθώς η ζήτηση για ναυτικούς το 2021 υπερέβη την προσφορά, παρά το γεγονός ότι υπήρξε αύξηση 10,8% στην προσφορά αξιωματικών από το 2015 έτος της προηγούμενης έκθεσης
Επιπλέον, στην έκθεση υπογραμμίζεται ότι καταγράφεται έλλειψη αξιωματικών με τεχνική εμπειρία κυρίως στους τομείς των δεξαμενόπλοιων και των off shore δραστηριοτήτων.
Τα παραπάνω δεδομένα της έκθεσης για την διεθνή κατάσταση του ναυτεργατικού δυναμικού επιβεβαιώνουν την πρωτοβουλία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και του Υπουργείου Ναυτιλίας να προχωρήσουν σε καμπάνια προσέλκυσης των νέων στο ναυτικό επάγγελμα και να αναδείξουν το γεγονός ότι παρουσιάζει «μια θάλασσα ευκαιρίες» όπως είναι το κεντρικό μήνυμα της ΕΕΕ.
Latest News
Η Navtex στο Λακωνικό Κόλπο και ο «σκιώδης στόλος» του Πούτιν
Πώς η ανακοίνωση ασκήσεων του Πολεμικού Ναυτικού δυσκολεύει το «ξέπλυμα» ρωσικού πετρελαίου
Θηριώδεις επενδύσεις στα ευρωπαϊκά λιμάνια
Η πράσινη μετάβαση θα στοιχίσει πάνω από 80 δισ. ευρώ για να ανταποκρίνεται στις νέες ανάγκες του διεθνούς εμπορίου και των πλοίων
Πρώτοι σε παραγγελίες τάνκερ οι έλληνες εφοπλιστές
Με 28 παραγγελίες είναι πρωταγωνιστές - Η αύξηση της ζήτησης για νέα δεξαμενόπλοια έρχεται καθώς οι πλοιοκτήτες επιδιώκουν να ανανεώσουν τους γερασμένους στόλους
Έξι θαλάσσιες «αρτηρίες ζωής» για το παγκόσμιο εμπόριο
Απο τα σημαντικότερα θαλάσσια στενά, αυτά του Ντόβερ στην Ευρώπη και της ΤαΪβάν στη ΝΑ Ασία, είναι τα πιο πολυσύχναστα
Πώς θα μεταφέρουν τα ακτοπλοϊκά πλοία τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Τι θα πρέπει να γνωρίζουν οι οδηγοί των οχημάτων
Δυναμική επέκταση των εγχώριων τραπεζών στην ελληνική ναυτιλία [γράφημα]
Η Eurobank έχει το μεγαλύτερο δανειακό ναυτιλιακό χαρτοφυλάκιο
Αλλαγές στον σχεδιασμό πλοίων και τον ανεφοδιασμό φέρνουν τα εναλλακτικά καύσιμα
Οι σταθμοί καυσίμων θα πρέπει να διαφοροποιηθούν ενώ και τα πλοία θα πρέπει να έχουν μεγαλύτερες δεξαμενές
Capital Product Partners: Αύξηση εσόδων 29% στο πρώτο τρίμηνο του 2024
Σε διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή προχώρησε η εταιρεία
Διαγωνισμό για την αποκατάσταση του λιμένα Βόλου «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ
Υπέστη σφοδρό πλήγμα από τα ακραία καιρικά φαινόμενα Daniel και Elias
Επιχείρηση διάσωσης από το Maran Gas Psara στα ανοιχτά της Ινδονησίας
To Maran Gas Psara ταξιδεύει υπό ελληνική σημαία