Οι εισαγωγές άνθρακα από την Ευρώπη μπορεί να βάλουν νέα «φωτιά» στην κερδοφορία των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, και ενώ οι δείκτες των ναύλων  των bulkers καταγράφουν ρεκόρ 11 και πλέον ετών.

Η μεγάλη άνοδος  των τιμών του υγροποιημένου φυσικού αέριου (LNG) έχει καταστήσει τον άνθρακα ως πηγή ενέργειας πολύ φθηνότερη, υπολογιζόμενου ακόμη και του κόστους που προκύπτει από την συμμετοχή των ενεργειακών επιχειρήσεις στο σύστημα εμπορίας ρύπων της ΕΕ, με αποτέλεσμα το τελευταίο διάστημα να αυξάνονται συνεχώς οι εισαγωγές του ορυκτού αυτού καυσίμου.

Η Ευρώπη που έχει θέσει ως στόχο την απεξάρτηση από τον άνθρακα μέχρι το 2050, υποχρεώνεται προς το παρόν σε μεγαλύτερες εισαγωγές για φέτος του «βρώμικου» αυτού καυσίμου, προκειμένου να μειώσει το κόστος παραγωγής ενέργειας., επειδή οι τιμές του υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) αυξάνονται  με αποτέλεσμα να είναι πιο συμφέρουσα η χρήση του άνθρακα οι τιμές του οποίου είναι επίσης υψηλές.

Η τιμή του άνθρακα είναι περίπου 21 ευρώ/MWh πιο κερδοφόρος από το φυσικό αέριο για το τελευταίο τρίμηνο του 2021 και το πρώτο τρίμηνο του 2022, αναφέρει το Tradewinds επικαλούμενο μελέτη του Arrow Shipbroking Group το οποίο περιέγραψε αυτή τη διαφορά ως “εξαιρετικά υψηλή” και πιστεύει ότι θα δώσει κίνητρα στις “μεγάλες” εισαγωγές άνθρακα στην Ευρώπη τους επόμενους μήνες.

Η έρευνα του Arrow Shipbroking Group επισημαίνει ότι αυτή η δυναμική των τιμών θα μπορούσε να προκαλέσει μια αλλαγή στις θαλάσσιες εμπορικές ροές άνθρακα.

Όπως μεταδίδει το Tradewidns και η Braemar ACM Shipbroking, συμφώνησε ότι υπήρξε μια ανατροπή στις ευρωπαϊκές εταιρείες ενέργειας που μεταπήδησαν από LNG σε άνθρακα, αλλά εκτιμά ότι αυτή δεν είναι μια μακροπρόθεσμη τάση.

Η ζήτηση άνθρακα αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω το επόμενο διάστημα και από τους δύο μεγαλύτερους  εισαγωγείς στον κόσμο  την Κίνα και την Ινδία καθώς οι δυο χώρες έχουν αρχίσει να εξαντλούν τα αποθέματα και σύντομα θα υποχρεωθούν να τα ενισχύσουν.

Το ερωτηματικό όμως στη συγκεκριμένη αγορά είναι τι θα πράξει η Ινδονησία η οποία φέτος είναι ο νούμερο ένα προμηθευτής άνθρακα στον κόσμο της Κίνας, η οποία εξακολουθεί να διατηρεί την απαγόρευση εισαγωγής άνθρακα από την Αυστραλία

Ωστόσο, οι παραγωγοί  της Ινδονησίας μπορεί να μην αυξήσουν περαιτέρω τις εξαγωγές στο υπόλοιπο του τρέχοντος έτους, ακόμη και με αυξημένες τιμές  επειδή η κυβέρνηση της χώρας απαιτεί από τους ανθρακωρύχους να πουλήσουν το 25% της παραγωγής τους στο εσωτερικό.

Πάντως οι αναλυτές  κάνουν λόγο για μια αναταραχή στο θαλάσσιο εμπόριο άνθρακα καθώς μεγαλύτερές ποσότητές άνθρακα που έρχονται από τον Ατλαντικό κατευθύνονται στην Άπω Ανατολή, ενώ μεγαλύτερα φορτία από την Αυστραλία στρέφονται προς  την Ινδία, αντί της Κίνας που ήταν μια κλασική διαδρομή.

Φέτος, η Ινδονησία έχει εξάγει 306,4 εκατομμύρια τόνους άνθρακα μέχρι στιγμής, συμπεριλαμβανομένων 130 εκατομμυρίων τόνων thermal coal..

Συγκριτικά, η Αυστραλία εξήγαγε 271,5 εκατομμύρια τόνους άνθρακα από την 1η Ιανουαρίου, εκ των οποίων τα 84,2 εκατομμύρια ήταν thermal coal..

Η Κίνα, φυσικά, ήταν ο κορυφαίος προορισμός για όλο αυτόν τον άνθρακα και έχει εισαγάγει με πλοία 215 εκατομμύρια τόνους άνθρακα από την αρχή του έτους, εκ των οποίων 86 εκατομμύρια τόνοι ήταν thermal coal., σύμφωνα με τα στοιχεία φόρτωσης που συγκέντρωσε η Oceanbolt.

Αναδημοσίευση από την σελίδα ΝΑΥΤΙΛΙΑ της Πέμπτης της εφημερίδας ΤΑ  ΝΕΑ

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ενέργεια