Διπλάσιος αριθμός πλοίων άλλαξε χέρια από την αρχή του χρόνου σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, επιβεβαιώνοντας το σημαντικό ενδιαφέρον για επενδύσεις κυρίως στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και δευτερευόντως στα containerships και στα δεξαμενόπλοια. Πρωταγωνιστές σε αυτόν τον φρενήρη αριθμό αγορών second hand (μεταχειρισμένων) πλοίων, οι έλληνες πλοιοκτήτες που έσπασαν το φράγμα των 5 δισ. δολαρίων σε αγορές πλοίων από δεύτερο χέρι.
Σύμφωνα με στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Allied Shipbroking, μέχρι τώρα μεταβιβάστηκαν 1.450 πλοία, έναντι 750 την ίδια περίοδο πέρυσι, εκ των οποίων 715 bulkers, 363 δεξαμενόπλοια, 244 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και 19 πλοία μεταφοράς αερίων. Η συνολική αξία των αγοραπωλησιών υπολογίζεται σε 22,08 δισ. δολάρια, όταν πέρυσι όλη τη χρόνια η αξία των αγοραπωλησιών είχε διαμορφωθεί σε 16,5 δισ. δολάρια.
Οι έλληνες εφοπλιστές απέκτησαν ένα στα πέντε πλοία που ενεπλάκησαν σε κάποια συναλλαγή, ενώ σε αξία οι ελληνικές επενδύσεις ανήλθαν σε 5,08 δισ. δολάρια και αποτελούν το 23,5% των συνολικών επενδύσεων που έγιναν μέχρι στιγμής σε second hand πλοία. Ειδικότερα, οι έλληνες πλοιοκτήτες απέκτησαν, μεταξύ άλλων, 184 bulkers αξίας 3,06 δισ. δολαρίων, 68 δεξαμενόπλοια αξίας 1,34 δισ. δολαρίων και 28 containerships αξίας 0,39 δισ. δολαρίων.
Στη λίστα των αγοραστών, στη δεύτερη θέση πίσω από τους Ελληνες, βρίσκονται οι Κινέζοι με αγορές 257 πλοίων αξίας 3,14 δισ. δολαρίων.
Άνοδος της αξίας
Η μεγάλη αξία των πλοίων δεν εξηγείται μόνο από το ότι πουλήθηκαν πολλά πλοία, αλλά και από την άνοδο της αξίας τους το τρέχον έτος. Για παράδειγμα, η τιμή ενός Capesize ηλικίας πέντε ετών έχει ανέβει μέσα σε έναν χρόνο κατά 60% και φτάνει τώρα στα 57,5 εκατ. δολάρια.
Πλοιοκτήτες και αναλυτές αναμένουν ότι η ανοδική κίνηση στους ναύλους των πλοίων χύδην ξηρού φορτίου θα συνεχιστεί τουλάχιστον για τα επόμενα δύο τρίμηνα και ως εκ τούτου πολλοί σπεύδουν να αποκτήσουν χωρητικότητα για να αξιοποιήσουν τη χρονική συγκυρία. Στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων υπάρχει επίσης αυξημένο ενδιαφέρον καθώς σε ορισμένες περιπτώσεις συμφέρει η αγορά ενός πλοίου αντί της ναύλωσής του
Στις δύο αυτές κατηγορίες πλοίων, χύδην φορτίου και containerships, καταγράφηκαν και περιπτώσεις ναυτιλιακών εταιρειών που προχώρησαν φέτος σε μαζικές αγορές. Ενδεικτικά στα containerships είναι η περίπτωση της MSC με έδρα την Ελβετία, που λέγεται ότι από πέρυσι τον Αύγουστο μέχρι φέτος έχει αποκτήσει περίπου 100 πλοία, ενώ στα bulkers ξεχωρίζει η ελληνικών συμφερόντων Costamare, που μπήκε δυναμικά στον κλάδο αγοράζοντας σε λίγους μήνες 37 πλοία.
Latest News
Έξι θαλάσσιες «αρτηρίες ζωής» για το παγκόσμιο εμπόριο
Απο τα σημαντικότερα θαλάσσια στενά, αυτά του Ντόβερ στην Ευρώπη και της ΤαΪβάν στη ΝΑ Ασία, είναι τα πιο πολυσύχναστα
Πώς θα μεταφέρουν τα ακτοπλοϊκά πλοία τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Τι θα πρέπει να γνωρίζουν οι οδηγοί των οχημάτων
Δυναμική επέκταση των εγχώριων τραπεζών στην ελληνική ναυτιλία [γράφημα]
Η Eurobank έχει το μεγαλύτερο δανειακό ναυτιλιακό χαρτοφυλάκιο
Αλλαγές στον σχεδιασμό πλοίων και τον ανεφοδιασμό φέρνουν τα εναλλακτικά καύσιμα
Οι σταθμοί καυσίμων θα πρέπει να διαφοροποιηθούν ενώ και τα πλοία θα πρέπει να έχουν μεγαλύτερες δεξαμενές
Capital Product Partners: Αύξηση εσόδων 29% στο πρώτο τρίμηνο του 2024
Σε διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή προχώρησε η εταιρεία
Διαγωνισμό για την αποκατάσταση του λιμένα Βόλου «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ
Υπέστη σφοδρό πλήγμα από τα ακραία καιρικά φαινόμενα Daniel και Elias
Επιχείρηση διάσωσης από το Maran Gas Psara στα ανοιχτά της Ινδονησίας
To Maran Gas Psara ταξιδεύει υπό ελληνική σημαία
Επίθεση των Χούθι με πυραύλους και drones στο ελληνόκτητο πλοίο Cyclades
Οι Χούθι ανακοίνωσαν ότι στόχευσαν το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων MSC Orion σε επίθεση με drone στον Ινδικό Ωκεανό
Επιστρέφει στον ΟΛΠ η παλαιά φρουρά της Cosco – Τι παίζει με την αλλαγή διοίκησης
Το παρασκήνιο και οι προκλήσεις της νέας διοίκησης
Αλλαγές κορυφής στη διοίκηση του ΟΛΠ - Επιβεβαίωση IL Postino
Οι αλλαγές έρχονται σε μια στιγμή που για τρίτη συνεχόμενη χρονιά τις υψηλότερες επιδόσεις στην ιστορία της, αναφορικά με τα έσοδα και την κερδοφορία