Δύο σημαντικές προτάσεις που είναι και θέσεις της ελληνικής ναυτιλίας περιλαμβάνονται στο έγγραφο πολιτικής που έδωσε στη δημοσιότητα η ένωση που εκπροσωπεί τους εφοπλιστικούς φορείς των χωρών-μελών της ΕΕ (European Community Shipowners Association – ECSA). H πρώτη αφορά τους ναυλωτές, τους οποίους θεωρεί υπεύθυνους για την αγορά των δικαιωμάτων ρύπων στο πλαίσιο συμμετοχής της ναυτιλίας στο ευρωπαϊκό σύστημα εμπορίας ρύπων (EU ETS), καθώς οι ναυλωτές καθορίζουν τη λειτουργία του πλοίου.
Η δεύτερη αφορά τη δημιουργία ενός ειδικού ταμείου στο πλαίσιο του EU ETS, που θα χρησιμοποιείται για τη σταθεροποίηση των τιμών του άνθρακα και θα χρηματοδοτεί έργα έρευνας και ανάπτυξης νέων καθαρότερων καυσίμων. Η εφαρμογή της αρχής «ο ρυπαίνων πληρώνει» στη ναυτιλία είναι κρίσιμη, δήλωσε ο Σωτήρης Ράπτης, αναπληρωτής γενικός γραμματέας της ECSA.
Πρωτοβουλίες για την κρουαζιέρα
Πρωτοβουλίες με στόχο τη ρύθμιση διαφόρων θεμάτων που απασχολούν τον κλάδο ενόψει της νέας σεζόν έχει αναλάβει η Ενωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ).
Μεταξύ άλλων η Ενωση εστιάζει στη λειτουργία ηλεκτρονικού / ψηφιακού συστήματος – πλατφόρμας, όπου θα συγκεντρώνονται όλα τα στοιχεία κίνησης των πλοίων στους 50 προορισμούς κρουαζιέρας της χώρας και θα παρέχεται η ευχέρεια ενημέρωσης όλων των ενδιαφερόμενων φορέων, με σκοπό την αναγκαία προετοιμασία στην υποδοχή των κρουαζιερόπλοιων και στις ευκολίες εξυπηρέτησης των επιβατών.
Βάρος δίδεται και στην τήρηση από τις αρμόδιες Αρχές Διαχείρισης των Λιμένων, του συστήματος αφίξεων – αναχωρήσεων κρουαζιερόπλοιων (berth allocation), με στόχο την αποφυγή συνωστισμού την περίοδο αιχμής στα λιμάνια.
Αναμένοντας τις αποφάσεις του ΟΠΕΚ+
Η προγραμματισμένη για σήμερα συνεδρίαση του ΟΠΕΚ+ προϊδεάζει για μη αλλαγή στο τρέχον πρόγραμμα της αύξησης των 400 χιλιάδων βαρελιών την ημέρα στην παραγωγή, παρά την προτροπή του προέδρου των ΗΠΑ στις χώρες με πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα για ενίσχυση της παραγωγής τους. Σε αυτό το πλαίσιο τα δεξαμενόπλοια καταγράφουν άνοδο στους ναύλους, όχι όμως στα επιθυμητά επίπεδα, όπως εκτιμούν οι αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου Intermodal. Η άνοδος των ναύλων έρχεται ως αποτέλεσμα της αυξημένης ζήτησης λόγω της εποχικότητας και της μείωσης των αποθεμάτων, τονίζουν οι αναλυτές.
Latest News
Στυλιανίδης: Ρεαλιστικά μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα μέτρα για ναυτιλία ουδέτερη από άνθρακα
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής διαβεβαίωσε ότι προς την πράσινη μετάβαση θα κινηθούν ακτοπλοΐα και λιμενικές υποδομές
Έλληνες και Κινέζοι εφοπλιστές κοντράρονται στις αγορές πλοίων
Η μάχη για την πρωτοκαθεδρία
Στην Κέρκυρα η γ.σ. της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας
Κατά τη διάρκεια της Συνεδρίασης έγινε απολογισμός του έργου της Ένωσης, της πορείας του κλάδου και των προοπτικών ανάπτυξης
Ίδρυμα Ευγενίδου: Δωρεά νέου ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού και εξοπλισμού στις ΑΕΝ
Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει 47 σταθερούς υπολογιστές, tablet, laptop, headsets και διαδραστική οθόνη
Το roadmap για τον έκτο προβλήτα στον ΟΛΘ - Στο περίμενε... του Προεδρικού Διατάγματος
Τι είπε η διοίκηση του ΟΛΘ στη ΓΣ των μετόχων
Πού επενδύουν οι ναυτιλιακές τακτικών γραμμών
Βασίζονται όλο και περισσότερο στην ιδιοκτησία των πλοίων τους για να επεκταθούν μειώνοντας το μερίδιο των ναυλωμένων πλοίων
Σε ιστορικά υψηλά οι τιμές ναυπήγησης νέων πλοίων
Κίνα και Κορέα διεκδικούν την μερίδα του λέοντος στις ναυπηγήσεις
Απεβίωσε ο Καπετάν Βαγγέλης Κούζιλος
Ο Καπετάν Βαγγέλης Κούζιλος, διετέλεσε επί σειρά ετών πρόεδρος του Ομίλου Φίλων Λίμπερτυ και συνέβαλε στην ανάδειξη του πλωτού μουσείου «Ελλάς Λίμπερτυ»
Ποσειδώνια 2024: Οι κορυφαίοι του κλάδου της ναυτιλίας διαμορφώνουν την ατζέντα
Στο Athens Metropolitan Expo από τις 3 έως 7 Ιουνίου διοργανώνεται η κορυφαία ναυτιλιακή έκθεση στον κόσμο
Άλμα στη ζήτηση για κρουαζιέρα - Χιλιάδες εργαζομένους αναζητά η Royal Caribbean
Τα νέα πλοία και η «πίεση» στα πανεπιστήμια για πιστοποιήσεις σε νέους