Αίσθηση προκάλεσε η προειδοποίηση που απηύθυνε στη ναυτιλιακή κοινότητα ο τεχνικός διευθυντής της Atlantic Bulk Carriers και μόνιμο μέλος της ελληνικής αντιπροσωπείας στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ), Πάνος Ζαχαριάδης.
Μιλώντας στην εκδήλωση των «Lloyd’s List-Greek Shipping Awards 2021» και ενώ είχε παραλάβει το Technical Achievement Award, σημείωσε: «Αν με ρωτήσετε ποια βλέπω να είναι η μεγαλύτερη απειλή στο μέλλον για την ελληνική ναυτιλία, μπορώ να απαντήσω με δύο λέξεις: αυτόνομα πλοία. Πιστεύω ότι πρέπει να ασχοληθούμε τώρα με αυτόν τον τομέα για να μην είναι η Google και η Amazon οι μεγαλύτεροι, και μοναδικοί, εφοπλιστές στο μέλλον».
Εξηγώντας τη θέση αυτή στα «ΝΕΑ» σημείωσε ότι οι επενδύσεις των δύο αυτών εταιρειών στην τεχνητή νοημοσύνη είναι τεράστιες και στο μέλλον θα μπορέσουν να κάνουν πραγματικότητα το αυτόνομο πλοίο, που θα είναι πολύ πιο ανταγωνιστικό από το επανδρωμένο.
Το Felixstowe πρωταθλητής στις ακυρώσεις
Τo βρετανικό λιμάνι του Felixstowe είναι αυτό που εμφανίζει τις περισσότερες ακυρωμένες προσεγγίσεις πλοίων, που ακολουθούν το δρομολόγιο Απω Ανατολή – Βόρεια Ευρώπη, μεταξύ των μεγάλων λιμανιών της Ευρώπης, λόγω της συμφόρησης. Σύμφωνα με στοιχεία της Alphliner, στο Felixstowe το διάστημα Ιουλίου – Νοεμβρίου 2021 πραγματοποιήθηκαν 104 προσεγγίσεις πλοίων αντί των 154 προγραμματισμένων (μείωση 32,5%). Το αμέσως επόμενο ευρωπαϊκό λιμάνι με τις περισσότερες ακυρωμένες προσεγγίσεις ως ποσοστό των προγραμματισμένων ήταν το λιμάνι της Αμβέρσας με 138 πραγματοποιημένες προσεγγίσεις έναντι 198 προγραμματισμένων (-30,2%). Το μεγαλύτερο λιμάνι του Ρότερνταμ είχε 311 προσεγγίσεις από τις 418 προγραμματισμένες (μείωση 25,6%).
Νέα αγορά πλοίου από Castor
Συνεχίζει τις αγορές πλοίων η Castor Maritime Inc. Η εισηγμένη στον Nasdaq ναυτιλιακή εταιρεία του Πέτρου Παναγιωτίδη πρόσθεσε στον στόλο της ένα δεξαμενόπλοιο Aframax LR2, ναυπήγησης του 2006, αντί τιμήματος 18,15 εκατ. δολ. Το πλοίο συνοδεύεται και από συμβόλαιο χρονοναύλωσης, με ημερήσιο μεικτό ναύλο 15.000 δολ. συν συμμετοχή κατά 50% στα κέρδη σύμφωνα με προκαθορισμένη φόρμουλα υπολογισμού. Η ναύλωση έχει υπολειπόμενη διάρκεια περίπου τριών μηνών (+/- 15 ημέρες). Η Castor με την παραλαβή όλων των πλοίων που έχει αγοράσει θα έχει έναν στόλο από 28 πλοία συνολικής χωρητικότητας 2,4 εκατ. dwt, εκ των οποίων 19 χύδην ξηρού φορτίου και τα εννέα δεξαμενόπλοια.
Latest News
Πώς θα μεταφέρουν τα ακτοπλοϊκά πλοία τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Τι θα πρέπει να γνωρίζουν οι οδηγοί των οχημάτων
Δυναμική επέκταση των εγχώριων τραπεζών στην ελληνική ναυτιλία [γράφημα]
Η Eurobank έχει το μεγαλύτερο δανειακό ναυτιλιακό χαρτοφυλάκιο
Αλλαγές στον σχεδιασμό πλοίων και τον ανεφοδιασμό φέρνουν τα εναλλακτικά καύσιμα
Οι σταθμοί καυσίμων θα πρέπει να διαφοροποιηθούν ενώ και τα πλοία θα πρέπει να έχουν μεγαλύτερες δεξαμενές
Capital Product Partners: Αύξηση εσόδων 29% στο πρώτο τρίμηνο του 2024
Σε διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή προχώρησε η εταιρεία
Διαγωνισμό για την αποκατάσταση του λιμένα Βόλου «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ
Υπέστη σφοδρό πλήγμα από τα ακραία καιρικά φαινόμενα Daniel και Elias
Επιχείρηση διάσωσης από το Maran Gas Psara στα ανοιχτά της Ινδονησίας
To Maran Gas Psara ταξιδεύει υπό ελληνική σημαία
Επίθεση των Χούθι με πυραύλους και drones στο ελληνόκτητο πλοίο Cyclades
Οι Χούθι ανακοίνωσαν ότι στόχευσαν το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων MSC Orion σε επίθεση με drone στον Ινδικό Ωκεανό
Επιστρέφει στον ΟΛΠ η παλαιά φρουρά της Cosco – Τι παίζει με την αλλαγή διοίκησης
Το παρασκήνιο και οι προκλήσεις της νέας διοίκησης
Αλλαγές κορυφής στη διοίκηση του ΟΛΠ - Επιβεβαίωση IL Postino
Οι αλλαγές έρχονται σε μια στιγμή που για τρίτη συνεχόμενη χρονιά τις υψηλότερες επιδόσεις στην ιστορία της, αναφορικά με τα έσοδα και την κερδοφορία
Νέο διπλό χτύπημα των Χούθι στην Ερυθρά- Εκτόξευσαν 3 πυραύλους
Δεν έχουν αναφερθεί τραυματισμοί ή άλλες ζημιές από πλοία των ΗΠΑ, του συνασπισμού ή των εμπορικών πλοίων, σύμφωνα με την CENTCOM