Ενώ η διεθνής ναυτιλία καλείται άμεσα να εξεύρει αποτελεσματικές λύσεις για την διαχείριση πληρωμάτων ρωσικής και ουκρανικής καταγωγής, το πρώτο πλοίο ρωσικών συμφερόντων φαίνεται ότι κατάσχεσε η Γαλλία στο πλαίσιο των κυρώσεων που έχει επιβάλλει η «δυτική συμμαχία» κατά των ρωσικών εταιρειών.
Σύμφωνα με το Reuters, ένα πλοίο που μπορεί να ανήκει σε ρωσική εταιρεία κατασχέθηκε από τις γαλλικές αρχές τα ξημερώματα του Σαββάτου. Το φορτηγό ro-ro το οδήγησαν στο γαλλικό λιμάνι Boulogne-sur-Mer, δήλωσε στο Reuters ο captain Veronique Magnin της γαλλικής ναυτιλιακής αρχής.
Το πλοίο μετέφερε αυτοκίνητα με κατεύθυνση την Αγία Πετρούπολη, και θεωρείται ύποπτο ότι συνδέεται με ρωσικά συμφέροντα δήλωσε ο Magnin. Σύμφωνα με τα στοιχεία του MarineTraffic το ro-ro Baltic Leader 8.831 gt ρωσικής σημαίας ήταν αγκυροβολημένο στη Βουλώνη το πρωί του Σαββάτου και έχει προορισμό την Αγία Πετρούπολη. Σύμφωνα με το Equasis Ship manager/Commercial manager του πλοίου είναι η PSB LEASING LLC και πλοιοκτήτης η TRANSMORFLOT LLC με έδρα τη Ρωσία.
Η PSB Leasing ήταν μία από τις δυο ρωσικές ναυτιλιακές εταιρείες που «άγγιξαν» οι πρώτες κυρώσεις των ΗΠΑ. Η εταιρεία leasing PSB Leasing, ελέγχει πέντε πλοία εκ των οποίων δυο δεξαμενόπλοια, ένα οχηματαγωγό και δυο μικρά πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Πάντως πιο σοβαρή είναι η περίπτωση εταιρείας που επηρεάζουν οι κυρώσεις, είναι της Sovcomflot γνωστή ως SCF Group, που διαθέτει ένα στόλο 133 πλοίων, συμπεριλαμβανομένων 108 δεξαμενόπλοιων και 14 πλοίων μεταφοράς αερίου που είναι ιδιόκτητα. Διαθέτει επίσης περισσότερα από 30 πλοία ακόμη υπό κατασκευή, η πλειονότητα των οποίων θα μεταφέρουν υγροποιημένου φυσικού αερίου από terminals στην Αρκτική.
Σύμφωνα με τις αμερικανικές αποφάσεις οι επενδυτές δεν μπορούν να αγοράσουν μετοχές της και τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα να χρηματοδοτήσουν τις επενδύσεις της. Ωστόσο δεν είναι βέβαιο ότι στην πράξη θα επηρεασθεί η ικανότητα της εταιρείας να χρηματοδοτήσει το επενδυτικό της πρόγραμμα.
Το πρόβλημα με τα πληρώματα
Σύμφωνα με όσα ανέφεραν στα ΝΕΑ εκπρόσωποι εταιρειών διαχείρισης η πολεμική σύγκρουση θα δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στις αλλαγές πληρωμάτων τα πλοία ειδικά σε ουκρανούς ναυτικούς. Ερωτηματικό είναι τι θα συμβεί στην περίπτωση που ουκρανοί ναυτικοί υποχρεωθούν να παρουσιασθούν το στρατό.
Επιπλέον ένα θέμα που απασχολεί τους διαχειριστές είναι τα πλοία που έχουν μικτά πληρώματα (Ρώσους και Ουκρανούς), πως θα αντιδράσουν οι ναυτικοί. Επίσης πρόβλημα είναι και πώς θα γίνουν οι πληρωμές των Ρώσων ναυτικών, στο πλαίσιο των κυρώσεων που θα ληφθούν σε βάρος της Ρωσίας από ΗΠΑ-ΕΕ.
Latest News
Νέο διπλό χτύπημα των Χούθι στην Ερυθρά- Εκτόξευσαν 3 πυραύλους
Δεν έχουν αναφερθεί τραυματισμοί ή άλλες ζημιές από πλοία των ΗΠΑ, του συνασπισμού ή των εμπορικών πλοίων, σύμφωνα με την CENTCOM
«Κομφούζιο» στα λιμάνια λόγω Πρωτομαγιάς - Οι αλλαγές στα δρομολόγια του Πάσχα
Σχεδόν γεμάτα και με τιμές το ίδιο ακριβές με πέρυσι θα ταξιδέψουν φέτος οι εκδρομείς της Μ. Εβδομάδας
Πλώρη για τους 40 εκατ. ταξιδιώτες έβαλαν τα κρουαζιερόπλοια
Ξεπέρασε την προ-Covid κίνηση ο κλάδος φθάνοντας τους 31,7 εκατ. επιβάτες πέρυσι και για το 2024 ανεβάζει τον πήχη στους 35,7 εκατ. επιβάτες
«Οι Βόρειες Σποράδες θα έχουν ίσως και καλύτερο περιβάλλον ακτοπλοϊκών συνδέσεων», λέει ο Στυλιανίδης
Η απάντηση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστου Στυλιανίδη στη Βουλή, σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Κωνσταντίνου – Βασίλειου Μεταξά
Επανεξελέγη πρόεδρος της ΔΝΕ ο Αντώνης Βενιέρης
Συγκρότηση σε Σώμα του Διοικητικού Συμβουλίου και κατάρτιση του προεδρείου της
Νέες αναταράξεις στο διεθνές εμπόριο - Οι προειδοποιήσεις των Χούθι
Σοβαρές περιβαλλοντικές επιπτώσεις από τη δρομολόγηση των πλοίων γύρω από την Αφρική
Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για αναπληρωτές εκπαιδευτικούς
Το μέτρο αφορά στη μετάβαση αναπληρωτών εκπαιδευτικών στον τόπο μόνιμης διαμονής τους για τις εορτές του Πάσχα
Εκπέμπουν SOS τα λιμάνια της Μεσόγειου - Δεν έχουν να αποθηκεύσουν τα εμπορεύματα
Νέες προκλήσεις δημιουργεί η αναταραχή στην Ερυθρά Θάλασσα
Συνάντηση Στυλιανίδη με τον εκτελεστικό διευθυντή του FRONTEX
Συζητήθηκε η προοπτική ενίσχυσης των διεξαγόμενων επιχειρήσεων και βελτίωσης της ανταπόκρισης της ΕΕ στις προκλήσεις που έχουν προκύψει λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων
Τι αλλάζει στην ασφάλεια των πλοίων - Αυξημένη ζήτηση για ενόπλους και συμβουλές
Οι νέες εστίες που αλλάζουν τα δεδομένα