Την απρόσκοπτη εκτέλεση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών με τα νησιά λίγες ημέρες πριν την έναρξη της νέας σεζόν υπονομεύουν οι υψηλές τιμές των καυσίμων όπως επισημάνθηκε από την νέα διοίκηση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) στον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννη Πλακιωτάκη, με τον οποίο συναντήθηκε χθες.
Οι εκπρόσωποι του ΣΕΕΝ έκαναν καθαρό ότι εάν η ακτοπλοΐα δεν ενταχθεί στη δέσμη μέτρων που ετοιμάζει η κυβέρνηση για την στήριξη και άλλων «στεριανών» επιχειρήσεων τότε η διακοπή δρομολογίων με ταυτόχρονες υπέρογκες αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων είναι μονόδρομος.
Ήδη όπως ανέφερε ο ot.gr ορισμένες ακτοπλοϊκές εταιρείες προχώρησαν ήδη σε περικοπές κάποιων μεμονωμένων δρομολογίων.
Το υπόμνημα-επτά μέτρα
Σύμφωνα με πληροφορίες το υπόμνημα που κατέθεσε στον Υπουργό το νέο προεδρείο του ΣΕΕΝ επισημαίνει μεταξύ άλλων ότι η αυξανόμενη οικονομική απειλή που προκαλείται από τη συνεχή άνοδο της τιμής του ναυτιλιακού καυσίμου, πρέπει να αντιμετωπισθεί άμεσα και αποφασιστικά ώστε να αποτραπεί η δημιουργία θέματος βιωσιμότητας των ακτοπλοϊκών εταιρειών και η εμφάνιση δυσχερειών στην εξυπηρέτηση της νησιωτικής Ελλάδος που θα επιφέρει προσκόμματα στην οικονομική και τουριστική ανάπτυξη των νησιών.
Ο ΣΕΕΝ κατέθεσε επτά συγκεκριμένες προτάσεις για την προσωρινή στήριξη του κλάδου.
Τα μέτρα αφορούν στη επιβολή ενός είδους πλαφόν στις τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων στη βάση της μέσης τιμής του προηγούμενου Δεκεμβρίου, την προσωρινή μείωση του ΦΠΑ στα επίπεδα του 6% και την επιστροφή του στο 13% εάν οι τιμές των καυσίμων πέσουν στα επίπεδα του Δεκεμβρίου, την επιδότηση των εργοδοτικών εισφορών όπως είχε γίνει κατά την διάρκεια της πανδημίας, την προκήρυξη επιπλέον γραμμών δημόσιας υπηρεσίας όπως έγινε κατά την περίοδο της πανδημίας, την αύξηση των μισθωμάτων για τις υφιστάμενες άγονες γραμμές μονοετούς διάρκειας κατά 30% τουλάχιστον, την προσωρινή αναστολή των υποχρεωτικών εκπτώσεων που υλοποιούν σε διάφορες κατηγορίες επιβατών οι ακτοπλοϊκές εταιρείες , την ενίσχυση της ρευστότητας με τη άμεση καταβολή του μεγαλύτερου μέρους των 42 εκατ. ευρώ που οφείλει το Υπουργείο στις ακτοπλοϊκές εταιρείες για δρομολόγια αγόνων γραμμών που έχουν ήδη πραγματοποιηθεί.
Από την πλευρά του ο κ. Πλακιωτάκης αναγνώρισε, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του Υπουργείου, ότι πρόκειται για ένα παγκόσμιο πρόβλημα το οποίο έχει προκληθεί από την πανδημία και επιδεινώθηκε λόγω της κρίσης στην Ουκρανία, επισημαίνοντας ότι απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή λόγω του εθνικού ρόλου της ακτοπλοΐας για την χώρα μας.
Επίσης, δεσμεύθηκε να συζητήσει το θέμα αυτό και στα συναρμόδια Υπουργεία ώστε να εξετασθεί δέσμη μέτρων τα οποία θα βελτιώσουν την κατάσταση.
Στην διάρκεια της συνάντησης επικεντρώνοντας την ανησυχία του στις τιμές των καυσίμων κίνησης των πλοίων.
Στην συνάντηση εκ μέρους του ΣΕΕΝ, συμμετείχαν ο νέος Πρόεδρος του ΣΕΕΝ, Σπυρίδων Πασχάλης αναφέρθηκε εκτενώς στα θέματα που απασχολούν τον κλάδο της ακτοπλοΐας, ο Αντιπρόεδρος Ακτοπλοΐας Ευστράτιος Απέργης, ο Αντιπρόεδρος Διεθνών Πλοών Σπυρίδων Πρωτοπαπαδάκης, ο Γενικός Γραμματέας Θεολόγος Παναγιωτάκης και ο Ταμίας Διονύσης Θεοδωράτος.
Latest News
Άλμα στη ζήτηση για κρουαζιέρα - Χιλιάδες εργαζομένους αναζητά η Royal Caribbean
Τα νέα πλοία και η «πίεση» στα πανεπιστήμια για πιστοποιήσεις σε νέους
Το παρασκήνιο της παράτασης του διαγωνισμού για το λιμάνι του Λαυρίου
Το αυξημένο επενδυτικό ενδιαφέρον και ο όρος του ΤΑΙΠΕΔ για κοινοπραξίες σχημάτων
Η ρευστότητα των ελλήνων εφοπλιστών και οι προκλήσεις για τις τράπεζες - Μελέτη Petrofin Research [πίνακες]
Γιατί μειώθηκε ο δείκτης χρηματοδότησης που σχετίζεται με την ελληνική ναυτιλία
Παράταση στον διαγωνισμό για την παραχώρηση του Λιμένα Λαυρίου
Σκοπός του Ταμείου είναι η τουριστική κυρίως αξιοποίηση του εξυπηρετώντας κρουαζιερόπλοια αλλά και για τη μεταφορά φορτίων εμπορευμάτων
Η Navtex στο Λακωνικό Κόλπο και ο «σκιώδης στόλος» του Πούτιν
Πώς η ανακοίνωση ασκήσεων του Πολεμικού Ναυτικού δυσκολεύει το «ξέπλυμα» ρωσικού πετρελαίου
Θηριώδεις επενδύσεις στα ευρωπαϊκά λιμάνια
Η πράσινη μετάβαση θα στοιχίσει πάνω από 80 δισ. ευρώ για να ανταποκρίνεται στις νέες ανάγκες του διεθνούς εμπορίου και των πλοίων
Πρώτοι σε παραγγελίες τάνκερ οι έλληνες εφοπλιστές
Με 28 παραγγελίες είναι πρωταγωνιστές - Η αύξηση της ζήτησης για νέα δεξαμενόπλοια έρχεται καθώς οι πλοιοκτήτες επιδιώκουν να ανανεώσουν τους γερασμένους στόλους
Έξι θαλάσσιες «αρτηρίες ζωής» για το παγκόσμιο εμπόριο
Απο τα σημαντικότερα θαλάσσια στενά, αυτά του Ντόβερ στην Ευρώπη και της ΤαΪβάν στη ΝΑ Ασία, είναι τα πιο πολυσύχναστα
Πώς θα μεταφέρουν τα ακτοπλοϊκά πλοία τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Τι θα πρέπει να γνωρίζουν οι οδηγοί των οχημάτων
Δυναμική επέκταση των εγχώριων τραπεζών στην ελληνική ναυτιλία [γράφημα]
Η Eurobank έχει το μεγαλύτερο δανειακό ναυτιλιακό χαρτοφυλάκιο